Bolle onderrug bij squat
Collapse
X
-
Originally posted by keesvdniet View PostNaar buiten. Voor MIJ werkt het mensen, zeg niet dat het bij iedereen zo hoeft te zijn.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by keesvdniet View PostHeb hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij de oplossing was, een stevige riem kopen. Ik doe momenteel zo straks mogelijk de riem om ( beetje je buik inhouden en dan strak zetten) en dan gaat het extra aanspannen van de buikspieren prima. Merkte hierna ook gelijk dat alles veel makkelijker ging, en het belangrijkste, de rug constant recht.
How to Wear it
The belt should fit around the small of your back, with the buckle covering your lower abdominals. It should be worn fairly low, but should not get jammed in the crease of your hip when squatting or deadlifting. Because you’ll be expanding your abs into the belt during the lift, you’ll want to wear it one notch looser than all the way tight.
bron: Benefits and Proper Use of Weightlifting Belts
Dus superstrak aantrekken is in dit geval contraproductief. Ook al denk jij dat het niet zo is.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Train zelf ook met riem, en idd, het geeft mij ook een veel beter gevoel wanneer de riem iets losser is. Als je hem te strak doet zit hij alleen maar in je weg en heb ik het gevoel dat je je rug eigenlijk vast zet.All time PRs: 195/135/232,5
Meet PRs: 185/132,5/232,5
Comment
-
Valt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop. Verder moet jij zakken door je kont naar achteren te duwen, niet door domweg je knieeen te buigen. Het lijkt ook alsof er verre van voldoende spanning zit in je bovenrug. Je borst wordt niet naar voren geduwd en daardoor hel je voorover. Wat voor schoenen draag jij trouwens, met van die luchtkussentjes?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostValt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop. Verder moet jij zakken door je kont naar achteren te duwen, niet door domweg je knieeen te buigen. Het lijkt ook alsof er verre van voldoende spanning zit in je bovenrug. Je borst wordt niet naar voren geduwd en daardoor hel je voorover. Wat voor schoenen draag jij trouwens, met van die luchtkussentjes?
nee het zijn gewoon vaste schoenen met dikke zolen en oke zal het proberen dankje
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostHoe span jij je buikspieren aan tijdens het squatten; naar buiten toe of naar binnen?
Echter weet ik niet of dat alleen voor vrouwen aantrekkelijk is, of gewoon algemeen aantrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat het niet voor niets is, dat de meeste mensen het naar buiten aanspannen.
Ik denk wel dat dit echt iets is, waarmee er tussen bodybuilders en powerlifters een enorm verschil zit.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostValt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop.
Smal squatten is wel mooi voor je sweep enzo (die hij trouwens al erg lijkt te hebben, voor zijn massa), maar het is gewoon een andere oefening + net even anders qua uitvoeringPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostLaat dát nu net de reden zijn, dat ik vind dat ik vaker een riem zou moeten dragen. Ik span het naar buiten toe, en zou moeten aanleren om het naar binnen toe aan te spannen vind ik.
Echter weet ik niet of dat alleen voor vrouwen aantrekkelijk is, of gewoon algemeen aantrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat het niet voor niets is, dat de meeste mensen het naar buiten aanspannen.
Ik denk wel dat dit echt iets is, waarmee er tussen bodybuilders en powerlifters een enorm verschil zit.
Er zijn redenen waarom je de buikspieren naar buiten toe spant tijdens het squatten:
- Je kunt je borst dan beter naar voren duwen zodat je beter je bovenrug kunt aanspannen
- Een andere cruciale reden waarom je de buikspieren naar buiten toe aanspant is om de intra-abdominale druk te verhogen om zodoende je onderrug stabiel te houden. Dat gaat je niet lukken wanneer je de buikspieren naar binnen toe aanspant.
- Wanneer jij je buik intrekt wordt het veel moeilijker om de curve in je rug te behouden, met name in de onderste positie. Meer kans op buttwink dus.
De reden waarom je een riem draagt is om de buikspieren naar buiten toe tegen de riem aan te spannen. Zo blijft je core stabieler tijdens het squatten. Dat is hoe een riem werkt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Je probleem is relatief simpel: je hebt de stang te hoog in je nek. Zie hieronder de afbeelding. Leg de stang 5cm lager. Begin met laag gewicht en bouw opnieuw op. Sluit geen compromis op de techniek.. Hierbij ook goed je schouderbladen samenknijpen en samengeknepen houden.
Je leunt naar voren. De stang moet kaasrecht omhoog (weg van de minste weerstand). Rep 5 en 6 zijn iets beter dan de andere reps zo lijkt het. Je voeten staan zo prima op de vloer. Hoe wijder je gaat staan hoe minder diep je kan zakken.
Misschien dat je nog wat flexibeler moet worden en je onderrug wat sterker moet worden, maar dat is niet het echte probleem op dit moment. Ongeveer iedereen gaat naar voren leunen wanneer de stang niet in lijn is met de voeten.
squat.jpgIn college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
3 uur geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
Kanaal: Algemeen
3 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...1 day ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...5 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...6 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....6 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment