Bolle onderrug bij squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

EliteFTS.com - Matt Kroczalewski on Belts - YouTube
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Hoe span jij je buikspieren aan tijdens het squatten; naar buiten toe of naar binnen?
      Naar buiten. Voor MIJ werkt het mensen, zeg niet dat het bij iedereen zo hoeft te zijn.

Comment

Originally posted by keesvdniet View Post
        Naar buiten. Voor MIJ werkt het mensen, zeg niet dat het bij iedereen zo hoeft te zijn.
        Het probleem is dat als je je buik inhoud terwijl je de riem omdoet, je (bijna) nooit meer goed druk op kan bouwen en je buikspieren naar buiten toe aan kan spannen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Het probleem is dat als je je buik inhoud terwijl je de riem omdoet, je (bijna) nooit meer goed druk op kan bouwen en je buikspieren naar buiten toe aan kan spannen.
          prima, voor mij werkt het.

Comment

Originally posted by keesvdniet View Post
            Heb hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij de oplossing was, een stevige riem kopen. Ik doe momenteel zo straks mogelijk de riem om ( beetje je buik inhouden en dan strak zetten) en dan gaat het extra aanspannen van de buikspieren prima. Merkte hierna ook gelijk dat alles veel makkelijker ging, en het belangrijkste, de rug constant recht.
            Dit is wat de powerlifters van Elite FTS erover te melden hebben:

How to Wear it

The belt should fit around the small of your back, with the buckle covering your lower abdominals. It should be worn fairly low, but should not get jammed in the crease of your hip when squatting or deadlifting. Because you’ll be expanding your abs into the belt during the lift, you’ll want to wear it one notch looser than all the way tight.

bron: Benefits and Proper Use of Weightlifting Belts
            Er is dus een reden waarom je het losser om je middel wilt hebben. Er zit een bepaalde logica achter. En dat gelul over "iedereen is anders" of "het werkt voor mij" gaat in dit geval niet op. Daar kun je wellicht mee aankomen als je het hebt over grip breedte tijdens de BP.

Dus superstrak aantrekken is in dit geval contraproductief. Ook al denk jij dat het niet zo is.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Train zelf ook met riem, en idd, het geeft mij ook een veel beter gevoel wanneer de riem iets losser is. Als je hem te strak doet zit hij alleen maar in je weg en heb ik het gevoel dat je je rug eigenlijk vast zet.
              All time PRs: 195/135/232,5
              Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

dit is van vandaag

Comment

Valt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop. Verder moet jij zakken door je kont naar achteren te duwen, niet door domweg je knieeen te buigen. Het lijkt ook alsof er verre van voldoende spanning zit in je bovenrug. Je borst wordt niet naar voren geduwd en daardoor hel je voorover. Wat voor schoenen draag jij trouwens, met van die luchtkussentjes?
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Valt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop. Verder moet jij zakken door je kont naar achteren te duwen, niet door domweg je knieeen te buigen. Het lijkt ook alsof er verre van voldoende spanning zit in je bovenrug. Je borst wordt niet naar voren geduwd en daardoor hel je voorover. Wat voor schoenen draag jij trouwens, met van die luchtkussentjes?

nee het zijn gewoon vaste schoenen met dikke zolen en oke zal het proberen dankje

Comment

Hoe span jij je buikspieren aan tijdens het squatten; naar buiten toe of naar binnen?
                      Laat dát nu net de reden zijn, dat ik vind dat ik vaker een riem zou moeten dragen. Ik span het naar buiten toe, en zou moeten aanleren om het naar binnen toe aan te spannen vind ik.
                      Echter weet ik niet of dat alleen voor vrouwen aantrekkelijk is, of gewoon algemeen aantrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat het niet voor niets is, dat de meeste mensen het naar buiten aanspannen.

Ik denk wel dat dit echt iets is, waarmee er tussen bodybuilders en powerlifters een enorm verschil zit.
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Valt gelijk op dat jou voeten verder euit elkaar moeten zodat je tussen je benen zakt i.p.v. er bovenop.
                        Ik sluit me hier helemaal bij aan.
                        Smal squatten is wel mooi voor je sweep enzo (die hij trouwens al erg lijkt te hebben, voor zijn massa), maar het is gewoon een andere oefening + net even anders qua uitvoering
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Laat dát nu net de reden zijn, dat ik vind dat ik vaker een riem zou moeten dragen. Ik span het naar buiten toe, en zou moeten aanleren om het naar binnen toe aan te spannen vind ik.
                          Echter weet ik niet of dat alleen voor vrouwen aantrekkelijk is, of gewoon algemeen aantrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat het niet voor niets is, dat de meeste mensen het naar buiten aanspannen.

Ik denk wel dat dit echt iets is, waarmee er tussen bodybuilders en powerlifters een enorm verschil zit.

Er zijn redenen waarom je de buikspieren naar buiten toe spant tijdens het squatten:

- Je kunt je borst dan beter naar voren duwen zodat je beter je bovenrug kunt aanspannen

- Een andere cruciale reden waarom je de buikspieren naar buiten toe aanspant is om de intra-abdominale druk te verhogen om zodoende je onderrug stabiel te houden. Dat gaat je niet lukken wanneer je de buikspieren naar binnen toe aanspant.

- Wanneer jij je buik intrekt wordt het veel moeilijker om de curve in je rug te behouden, met name in de onderste positie. Meer kans op buttwink dus.

De reden waarom je een riem draagt is om de buikspieren naar buiten toe tegen de riem aan te spannen. Zo blijft je core stabieler tijdens het squatten. Dat is hoe een riem werkt.
                          - Dave Tate

Comment

Dit heet buttucken, had hier ook last van vroeger. Bij mij is het door het rekken van mijn hamstrings verbeterd.

Comment

Probeer trouwens met je hipjoint iets onder je kneejoint te komen

Comment

Je probleem is relatief simpel: je hebt de stang te hoog in je nek. Zie hieronder de afbeelding. Leg de stang 5cm lager. Begin met laag gewicht en bouw opnieuw op. Sluit geen compromis op de techniek.. Hierbij ook goed je schouderbladen samenknijpen en samengeknepen houden.

Je leunt naar voren. De stang moet kaasrecht omhoog (weg van de minste weerstand). Rep 5 en 6 zijn iets beter dan de andere reps zo lijkt het. Je voeten staan zo prima op de vloer. Hoe wijder je gaat staan hoe minder diep je kan zakken.

Misschien dat je nog wat flexibeler moet worden en je onderrug wat sterker moet worden, maar dat is niet het echte probleem op dit moment. Ongeveer iedereen gaat naar voren leunen wanneer de stang niet in lijn is met de voeten.

squat.jpg
                                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X