Welke oefeningen vinden jullie wel een aanrader in de SMITH ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

edit :

hele lap text getypt , zie ik de reply van rainman .

Daar heb ik dus niks aan toe te voegen
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Inderdaad, wise words rainman.

Ik zelf doe soms drag curls, incline benchpress, lunges, en calves in de smith, UR rows en nog wel meer.

Comment

Originally posted by weslleyy View Post
        Bang dat de gym zou omvallen? Haha moet ik denken aan dit filmpje

Hahaha ik denk het

Ach, ik zie vaak genoeg in de gym hoe de smith machine misbruikt wordt met bv de squat, maar eveneens met het squatrek met losse stang. Halve bewegingen, squat met 90 graden alsof je in een stoel gaat zitten, of zelfs gasten die hun knieen buigen en daarna gaan springen met een stang in hun nek.
        All time PRs: 195/135/232,5
        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Dat de smithmachine in potentie een blessure-veroorzaker kan zijn, is bekend.
          Maar ook met los squatten, benchpressen etc kunnen blessures ontstaan.
          Als je ziet hoeveel er benchen met de ellebogen naar achteren en daardoor schouderblessures krijgen.
          Dat is ook geen reden om de benchpress helemaal af te raden en te adviseren alleen nog losse dumbells te gebruiken.

Uiteraard kan de smithmachine blessuregevoeliger zijn, maar dan kan je beter zorgen dat degene die het verkeerd, het goed gaan aanleren.

Alles valt of staat met de uitvoering van de oefening.
          Dat is niet het punt wat ik naar voren breng. Wat ik wil zeggen is dat veel mensen voor de smith kiezen vanwege zogenaamde veiligheidsredenen. En die redenen blijven nog steeds bestaan in de smith. Met nog een schep erbovenop.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

zolang ik licht pak en mijn techniek dus optimaal is heb ik geen last in de smith. ga ik zwaarder pressen squatten ga je toch een beetje willen smokkelen en ga ik het in me liezen of schouders voelen.
            Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
            musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Toegegeven, voor isolatie oefeningen mbt bodybuilding is het een prima apparaat maar ook enkel en alleen daarvoor.
              Zo gauw het aan komt op functionele kracht is het een totaal nutteloos apparaat, als dit nou voor kogelstoten, powerliften, schaatsen of bv atletiek dus is het voor geen enkele sporter die stabiliteit nodig heeft(core) een alternatief.

Leuk om slaafs in te pompen dus, of de focus op 1 spier te leggen maar voor de rest zinloos.
              Enfin, ik snap dat het gros hier totaal geen belang heeft bij functionele kracht dus voor jullie is het best een leuk ding omdat je niet hoeft na te denken.

Ik moet me nog wel bij inferno aansluiten, ik vind het een gevaarlijk ding omdat als je 1x fout druk je vol tegen de geleiders komt en dit vroeger meermaals mijn nek een flinke klap heeft gegeven.
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo
              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik vind het heerlijk om soms heel erg small te squatten, diep, en dan wat meer herhalingen. Dat hoef ik met de gewone squat niet te proberen, maar in de smith vind ik dat wel lekker.
                Bulgaarse squat varianten vind ik het ook wel fijn mee. En nee, dat is niet iets wat ik een beginner zou aanraden

Ik zie de smith op dezelfde manier zoals ik bijvoorbeeld de leg extention zie: een prima toevoeging, maar zonder basisoefeningen is het een ander verhaal.
                En dat iets slecht uitgevoerd kán worden, maakt het nog niet gelijk een slechte oefening. Dan zou bijvoorbeeld turnen helemaal een waardeloze sport zijn.
                Last edited by Patriciaaa; 06-08-2014, 10:27.
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Laat ik eerst zeggen dat als de keuze ligt tussen een vrije oefening of een Smith ik vind dat je de vrije oefening moet doen, maar verders vind ik de Smith een prima veelzijdig app waar je de meeste oefeningen die je los doet prima in kan doen alleen moet je dan voor stabiliseren spieren appart werk erbij doen
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

gebruik de smith machine zelf alleen voor calf raises (1x/maand ofzo) maar dit is omder er geen fatsoenlijke calf raise staat.
                    verder gebruik ik hem nog op om te zitten (met pussypad om de stang natuurlijk)

zeker dat laatste zou ik zeker aanraden, zit verrassend goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X