Welke quad oefening?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Theodore Rex View Post
    Ff gegoogeld, ziet er oncomfortabel uit... Zal 'm eens kans geven, thanks.
    Ik heb deze ook gedaan in de smith en ik kreeg er last van aan mn kniebanden
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

    Comment


    • #17
      Ik ben geswitcht van back squats naar front squats vroeger vanwege oude AC-gewricht blessure en sindsdien blijven steken bij front squats. En heb aanzienlijke progressie gemaakt in mijn quads sinds die tijd. Kan een toevalsbevinding zijn, maar ik vind het wel opmerkelijk.

      Back squat is sowieso een top oefening, maar niet iedereen krijgt er dikke quads van. Probeer anders eens de losse front squat, in de smith, leg press met je voeten laag etc. Ikzelf heb dus erg goede vooruitgang geboekt met mijn quads door vooral front squats te doen.

      Je kunt ook spelen met je ROM om wat minder diep te gaan dan je normaal zou doen. Net tot parallel bijv. i.p.v. sommige doen voorbij parallel of full squat. Dit laatste raad ik bijv. enkel in een smith aan. Als je los squat gewoon squatten wat je flexibiliteit toelaat qua diepte als het maar net onder parallel zit.

      Succes.
      Last edited by Iron Mind; 09-01-2015, 09:11.
      "Straight outta gym"

      Comment


      • #18
        Originally posted by Iron Mind View Post
        Ik ben geswitcht van back squats naar front squats vroeger vanwege oude AC-gewricht blessure en sindsdien blijven steken bij front squats. En heb aanzienlijke progressie gemaakt in mijn quads sinds die tijd. Kan een toevalsbevinding zijn, maar ik vind het wel opmerkelijk.

        Back squat is sowieso een top oefening, maar niet iedereen krijgt er dikke quads van. Probeer anders eens de losse front squat, in de smith, leg press met je voeten laag etc. Ikzelf heb dus erg goede vooruitgang geboekt met mijn quads door vooral front squats te doen.

        Je kunt ook spelen met je ROM om wat minder diep te gaan dan je normaal zou doen. Net tot parallel bijv. i.p.v. sommige doen voorbij parallel of full squat. Dit laatste raad ik bijv. enkel in een smith aan. Als je los squat gewoon squatten wat je flexibiliteit toelaat qua diepte als het maar net onder parallel zit.

        Succes.
        Mijn ervaring met front squats is dat het je back squats niet vooruit helpt maar je alleen meer kan front squatten. Ik zou daarom altijd voor back squat kiezen. Niet iedereen krijgt er dikke quads van vind ik misplaatst, iedereen krijgt dikke quads als hij/zij veel squat. De reden dat gewichtheffers veel back squatten is omdat front squat op zichzelf voor te weinig progressie zorgt (front squat lijkt meer carryover te hebben op competitielifts maar is niet zwaar genoeg).

        Smithmachine zou ik sowieso niet gebruiken. Het is een vormverneuker.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

        If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

        Comment


        • #19
          Originally posted by adon1s View Post
          Mijn ervaring met front squats is dat het je back squats niet vooruit helpt maar je alleen meer kan front squatten. Ik zou daarom altijd voor back squat kiezen. Niet iedereen krijgt er dikke quads van vind ik misplaatst, iedereen krijgt dikke quads als hij/zij veel squat. De reden dat gewichtheffers veel back squatten is omdat front squat op zichzelf voor te weinig progressie zorgt (front squat lijkt meer carryover te hebben op competitielifts maar is niet zwaar genoeg).

          Smithmachine zou ik sowieso niet gebruiken. Het is een vormverneuker.
          Zou goed kunnen.

          Mijn eigen ervaring was juist toen ik tijdens die AC-blessure ben gaan front squatten i.p.v. back squat en daarna weer ging back squatten. Ik van mijn 1RM van 130kg naar 150kg ben gegaan qua back squat in iets van 10-12 weken tijd oid. Voor mij had hij wel degelijk carry-over, nu wil dat niet zeggen dat iedereen dat zou hebben, maar bij mij toen wel.

          Er zijn ook mensen die krijgen vooral goede hamstrings, glutes van back squat. Zeker als je low-bar squat zie ik het minder gauw gebeuren dat je dikke quads ermee bouwt dan bij een front squat. Vaker squatten maakt de kans wel aannemelijker om dikkere quads te bouwen, dat geldt voor elke compound oefening.
          Last edited by Iron Mind; 09-01-2015, 09:26.
          "Straight outta gym"

          Comment


          • #20
            Back squats blijven natuurlijk #1.

            2 weeks out, 200 kilo front squat.

            Yeah Buddy.

            https://www.youtube.com/watch?v=nRO3cn3mwdE
            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

            Comment


            • #21
              Originally posted by adon1s View Post
              Gewoon meer squats. Ik weet niet hoeveel reps je doet, maar ik trek gemiddeld zo'n 1,5-2 uur per week uit voor het squatten zelf. Squatten is niet alleen een benenbouwer maar nog meer een lichaambouwer. Te weinig squatten betekend minder progressie. Ik zeg niet dat je 2 uur per week moet squatten, maar bekijk eens wat je nu werkelijk doet en of je voldoende zware oefeningen doet. Naast het squatten is de rest van je training imo isolatie en draagt niet zoveel bij..

              Ben niet zo'n fan van lunges. Leg extension op hoge reps (20+) erin heb ik veel goeie progressie mee gezien bij anderen voor de ontwikkeling van de 'druppel' bij je knie.
              @adonis, hoeveel werk sets maak je als je zolang in het squat rek staat ? Zelf ben ik d'r met opwarmen d'r bij met 20 minuten klaar mee ( wel 7 sets tot falen gemaakt). Kan daarna niet normaal naar de legpres lopen. Pak je meer rust of draai je veel sets ?
              ik roep ook maar wat !!!

              Comment


              • #22
                Hij squat 5 keer in de week, dus opgeteld komt dat op veeeel minuten uit

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Schorpioen View Post
                  @adonis, hoeveel werk sets maak je als je zolang in het squat rek staat ? Zelf ben ik d'r met opwarmen d'r bij met 20 minuten klaar mee ( wel 7 sets tot falen gemaakt). Kan daarna niet normaal naar de legpres lopen. Pak je meer rust of draai je veel sets ?
                  Het gaat niet om de werksets, maar om alles bij elkaar. Wat ik opwarmen noem kan je ook een werkset noemen. Tegenwoordig 1 zware set per keer, dus 5x in de week één echt zware set en daar omheen nog wat opwarmsets. Heb ook een periode telkens naar 1rm opgewerkt, toen deed ik 5x 4 werksets = 20 zware sets per week. Rust telkens 1 min tussen setjes en alleen voor het de laatste zware set 3-4min.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                  If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                  Comment


                  • #24
                    Ok, heb je nog veel last van spierpijn ? Zelf heb ik vooral de tweede dag na beentraining verdomt veel last van spierpijn ( lijkt soms wel of ik gezopen heb met lopen).
                    ik roep ook maar wat !!!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by T-Buser View Post
                      Mag ik dan weten hoe je je sets indeelt voor de squats incl warmup? En hoe zien je benen eruit door alleen het squaten?

                      Ik doe normaal warmupsets van 8-8-6-6 met elke set opbouwend gewicht, daarna doe ik 5x5.
                      ik doe een ramping up naar mn comfort daily max ,dan doe ik enkele werksets mee en dan ga ik verder met enkele cluster sets .
                      bv max = 3x 120kg , enkele sets op 85% daarna ===> cluster 3/3/3/4/3/4 om maar een voorbeel te noemen
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                      The upper back is the new chest Defranco

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by adon1s View Post

                        Ben niet zo'n fan van lunges. Leg extension op hoge reps (20+) erin heb ik veel goeie progressie mee gezien bij anderen voor de ontwikkeling van de 'druppel' bij je knie.
                        Deze loopt bij mij achter Adon1s, dus altijd op zoek naar tips. Waarom zouden de hoge reps hiervoor beter zijn>

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                          Deze loopt bij mij achter Adon1s, dus altijd op zoek naar tips. Waarom zouden de hoge reps hiervoor beter zijn>
                          Geen idee waarom precies. Kuiten is ook zo'n geval apart waar veel mensen toch beter gaan op meer reps?
                          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                          If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by adon1s View Post
                            Geen idee waarom precies. Kuiten is ook zo'n geval apart waar veel mensen toch beter gaan op meer reps?
                            Kuiten idd ook op hoge reps en abbs ook, 20-25. Vreemd genoeg reageert die daar beter op. Mijn druppel is in verhouding met de rest van me quads. Altijd 8-15 reps gedaan.

                            Comment


                            • #29
                              zou toch eerder de voorkeur geven aan een sissy squat ipv leg extension .

                              minder stress voor de knieen , zwaardere oefening . kan je overal doen alleen maar voordelen dus
                              You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                              The upper back is the new chest Defranco

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X