Top 5 WORST exercises

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Leuk, ga het artikel ook even doornemen. Vind het altijd moeilijk uit te leggen waarom de squat juist wel diep moet en waarom je knieen niet naar binnen moeten. Genoeg mensen die idd beweren dat squaten niet goed is.

Verder wel een puntje over lenigheid wat enigzins tegenspreekt. Nou voelt de behind neck press vrij onnatuurlijk voor mij, althans als ik de beweging zo even zonder gewicht probeer uit te voeren ( ik doe de oefening nooit ). Maar nu hoor ik ook genoeg mensen over dat ze niet dieper kunnen zakken met bijvoorbeeld de squat, of zelfs niet verder met de stang kunnen zakken bij de bench press. Hoe zit dat dan met mensen die beweren niet lenig genoeg te zijn voor dit soort oefeningen?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
      Leuk, ga het artikel ook even doornemen. Vind het altijd moeilijk uit te leggen waarom de squat juist wel diep moet en waarom je knieen niet naar binnen moeten. Genoeg mensen die idd beweren dat squaten niet goed is.

Verder wel een puntje over lenigheid wat enigzins tegenspreekt. Nou voelt de behind neck press vrij onnatuurlijk voor mij, althans als ik de beweging zo even zonder gewicht probeer uit te voeren ( ik doe de oefening nooit ). Maar nu hoor ik ook genoeg mensen over dat ze niet dieper kunnen zakken met bijvoorbeeld de squat, of zelfs niet verder met de stang kunnen zakken bij de bench press. Hoe zit dat dan met mensen die beweren niet lenig genoeg te zijn voor dit soort oefeningen?
      Er zijn natuurljk altijd mensen voor wie bepaalde oefeningen gewoon niet geschikt zijn. Wegens lichaamsverhoudingen, beperkingen in de gewrichten, etc. De beperkende factor hoeft dus niet per se lenigheid te zijn. Die mensen moeten dan een alternatief zoeken. Je kunt nog zo lenig zijn, maar als je door andere factoren de beweging niet goed kunt uitvoeren dan heeft het geen nut om het te blijven proberen.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by rain View Post
        Omdat veel schema's al lang bestaan en mensen niet voor veranderingen, of beter gezegd verbeteringen open staan.

Flyes voelt voor mij niet echt geforceerd, al ligt het ook voor een groot gedeelte aan de stand van je armen tijdens de oefening.
        Ik herinner me nog de discussie pas over het gewicht dat je gebruikt tijdens flyes.
        Zwaarder lijkt me dan toch nog belastender, dat gevoel had ik al.
        Flyes doe ik in ieder geval nooit zwaar.

Maar zouden cable crossovers dan ook niet slecht zijn?
        Afhankelijk uiteraard van de hoogte van de kabels.
        ik doe zelf altijd cable crossovers, ik vind het een heerlijke oefening. wat moet de hoogte van de kabels dan zijn zodat deze oefening niet ook slecht is?

Comment

Er bestaan geen slechte oefeningen, enkel slechte uitvoering van mensen
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
            Er bestaan geen slechte oefeningen, enkel slechte uitvoering van mensen
            Meen je dat?

Wat is volgens jou dan bv de juiste uitvoering van 'Behind The Neckpress'?
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Meen je dat?

Wat is volgens jou dan bv de juiste uitvoering van 'Behind The Neckpress'?
              Meen je dit dat je denkt dat er geen juiste uitvoering voor die oefening is?

Je hebt altijd oefeningen die meer blessure gevoelig zijn dan andere, maar dat maakt de oefening nog niet ruk.
              "Straight outta gym"

Comment

Misschien juistem wel kut oefeningen als er meerdere opties zijn , anders zou je wel is gelijk kunnen hebben.

Comment

Als een oefening -zeer-blessure gevoelig is en er genoeg varianten zijn die niet blessuregevoelig zijn, is het dus een slechte oefening.
                  Uiteraard heeft dat ook te maken met mobiliteit, maar dan nog.
                  Of reken jij er op dat je bij die paar(of iets meer) procent hoort die daar geen schouderblessure door krijgen?
                  Dat kan, maar ik zou dat risico niet nemen.
                  Last edited by rain; 06-03-2015, 19:38.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als een oefening -zeer-blessure gevoelig is en er genoeg varianten zijn die niet blessuregevoelig zijn, is het dus een slechte oefening.
                    Uiteraard heeft dat ook te maken met mobiliteit, maar dan nog.
                    Of reken jij er op dat je bij die paar(of iets meer) procent hoort die daar geen schouderblessure door krijgen?
                    Dat kan, maar ik zou dat risico niet nemen.
                    Is natuurlijk altijd een kwestie van met je verstand blijven trainen en rekening houden met bepaalde risico's. Ik zou bijv. geen rep out met forced reps gaan doen bij zulke oefeningen als je weet dat je schouder mobiliteit al niet helemaal lekker is.

Dat neemt niet weg dat de oefening daarmee slecht is. Je moet gewoon nadenken over hetgeen waar je mee bezig bent. Zoals bij elke oefening die je doet in je training.
                    "Straight outta gym"

Comment

Maar doe jij wel behind the neckpress?
                      Die ben ik bij jou ook nog niet tegengekomen.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oud trainings maatje deed altijd upright rows op een schouder of armdag, zwaar ook. En dat jaren lang en heb hem nooit over blessures gehoord. Als ik deze een maand doe krijg ik sws last. Daarin tegen doe ik behind de neck pullups. Waar veel andere veel last en problemen krijgen. Of het me nou gainz over andere oefeningen heeft gebracht kan ik niet zeggen, ook niet over me trainings maatje. Maar zeker geen blessures.

Mijn punt, ik denk dat het ook erg persoon gebonden is. Sommige komen er mee weg en andere misschien niet. De ene voert hem persoonlijk beter uit dan de ander. Of iets met wat inferno in zijn laastste bericht zei.
                        Mind is everything.

Comment

Het zijn ook geen oefeningen waarbij je gegarandeerd geblesseerd raakt.

'Sommige komen er mee weg en andere misschien niet'.

Als je lang wilt blijven trainen, wil je toch niet eens 5% extra risico lopen dat je ooit bij 'die anderen'hoort.
                          Ik in ieder geval niet, al doe ik ook dumbell flyes.

Maar zoals de meesten upright rows doen(smalke grip, ellebogen boven je schouders en zo zwaar mogelijk )ik niet alleen onzinnig maar ook nutteloos .
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Maar doe jij wel behind the neckpress?
                            Die ben ik bij jou ook nog niet tegengekomen.
                            Ik doe hem zelf ook niet, maar dat wil toch niet zeggen dat de oefening ruk is.
                            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                              Ik doe hem zelf ook niet, maar dat wil toch niet zeggen dat de oefening ruk is.
                              Wat is de reden dan dat jij hem niet doet?
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wat is de reden dan dat jij hem niet doet?
                                Wil me meer focussen op de front press, aangezien ik daarmee meer de front delts aanpak. En meer gewicht. Plus dan kan ik tot falen trainen met de front press. Ik train alleen vandaar.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X