Wat voor schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor schema?

Ik zie altijd bij de sportschool iemand zo trainen:

Eerst 8x met zwaare dumbells
    Dan neemt die ongeveer de helft van de het vorige setje en gaat die echt heel veel herhalingen maken. Dan neemt die de zware weer 8x en dan die lichte weer. Wat heeft het voor nut?

hey,

Zo kan je lekker tot failure gaan.
    Doe het zelf ook wel eens.

Grtz
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Dus meer scheurtjes in je spieren en meer massa?

Comment

Originally posted by GGGGG View Post
        Dus meer scheurtjes in je spieren en meer massa?
        Yep, Maar ook langer herstel dan natuurlijk...
        Werkt wel hoor, Voor mij in iedergeval.

Groetjes

Comment

lijkt me niet.
          veel lichte herhalingen creëren wel grote spieren, maar die gaan weg als je een tijd niet traint. (iemand van dit forum - die vechter - heeft er es info over gepost, juno ofzo)
          beter 8-10 herhalingen, altijd op je maximum, dan komen er scheurtjes in en creëer je massa.

Comment

Originally posted by sandero View Post
            lijkt me niet.
            veel lichte herhalingen creëren wel grote spieren, maar die gaan weg als je een tijd niet traint. (iemand van dit forum - die vechter - heeft er es info over gepost, juno ofzo)
            beter 8-10 herhalingen, altijd op je maximum, dan komen er scheurtjes in en creëer je massa.
            Hey,

Dat klopt wel een beetje ja maar als je eerst 8 herhalingen max. doet. En daarna uitstoot met een lichter gewicht dan ga je pas echt goed tot failure. En dan maak je de beweging ook goed, Want je ziet nog wel eens dat mensen tot failure willen gaan en op het laatst hun hele lichaam gaan gebruiken of gaan gooien met de gewichten...
            Of je moet natuurlijk een goede spotter hebben.

Zou niet de hele dagen zo trainen maar zo nu en dan... Vooral als je alleen traint is dit echt goed.

Maar of het nu echt voor massa is denk het ook niet perse maar het is wel lekker...

Grtzzz

Comment

als je jezelf echt niet kan beheersen om te cheaten tijdens de reps kan je altijd machines doen.
              bij machines kan je moeilijk cheaten.

Comment

als je jezelf echt niet kan beheersen om te cheaten tijdens de reps kan je altijd machines doen.
                bij machines kan je moeilijk cheaten.
                Dat is niet helemaal waar...

Het is wel iets moeilijker maar als je wilt cheaten kan dat altijd.
                Als je bijvoorbeeld bij een smithmachine aan 1 kant sterker bent kan je al cheaten. Omdat je geen balans hoeft te houden.

Of je rug niet op het bankje houden met bankdrukken op de smith...
                Dus ben het niet helemaal met je eens.

Groeten Fitnessfreak...

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                  Dat is niet helemaal waar...

Het is wel iets moeilijker maar als je wilt cheaten kan dat altijd.
                  Als je bijvoorbeeld bij een smithmachine aan 1 kant sterker bent kan je al cheaten. Omdat je geen balans hoeft te houden.

Of je rug niet op het bankje houden met bankdrukken op de smith...
                  Dus ben het niet helemaal met je eens.

Groeten Fitnessfreak...
                  ja... weet je...
                  je kunt altijd thuis een kriek gaan halen en hem omhoog krieke.
                  maar als je de vraag stelt: met wat cheat ik het makkelijkst, een machine of losse gewichten.
                  probeer maar es te cheaten met een chest press (en ja als je met je benen begint te duwen kan je inderdaad cheaten, maar je moet van goeie wil zijn he)

en btw, eerst zeg je dat het niet waar is dat cheaten moeilijker is bij machines, maar op het einde zeg je van wel...
                  waarschijnlijk verkeerd gelezen neem ik aan?

Comment

ja... weet je...
                    je kunt altijd thuis een kriek gaan halen en hem omhoog krieke.
                    maar als je de vraag stelt: met wat cheat ik het makkelijkst, een machine of losse gewichten.
                    probeer maar es te cheaten met een chest press (en ja als je met je benen begint te duwen kan je inderdaad cheaten, maar je moet van goeie wil zijn he)

en btw, eerst zeg je dat het niet waar is dat cheaten moeilijker is bij machines, maar op het einde zeg je van wel...
                    waarschijnlijk verkeerd gelezen neem ik aan?
                    Hey jongen,

Als je nou eerst eens goed mijn tekst leest voor je wat zegt, Ohw ik zie het al... Je zit nog op de basisschool.
                    Nog een beetje moeite met concentreren?
                    Leer je vanzelf als je een paar jaar verder bent!

Maakt niet uit we zijn allemaal jong geweest

Comment

Heren, zullen we bij het onderwerp blijven?

Wat er voor het gemak even vergeten wordt is dat spieren niet alleen groeien maar ook het vasculairesysteem van je spier moet ontwikkelen.
                      Oftewel er moeten meer haarvaten gevormt worden om aan de vraag naar voedingsstoffen door spier te kunnen voldoen.
                      Met meerdere herhalingen pomp je veel bloed naar de spier en zet je de vaten onderdruk. Om de volgende keer de voeding naar de spier te kunnen transporteren zal je lichaam zorgen voor meer haarvaten.
                      Een goed doorbloede spier kan beter groeien.

grts

Comment

zou voor compounds laag in de herhalingen gaan, en meer herhalingen doen voor de isolatie oefeningen.

greetz
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X