hoeveel oefeningen moet je doen om massa te komen?
hoeveel oefeningen per spiergroep zoals borst,schouders,triceps, etc
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by SupahDupah View Posthoeveel oefeningen moet je doen om massa te komen?
Aantal oefeningen:
chest: 4 (soms 5 indien niet genoeg pomp, wat zelden het geval is als je geconcentreerd bezig bent)
traps: 1/2
triceps/biceps: 3
benen: 3/4
hamstrings (achter benen) 2/3
kuiten: 1/2
rug: 3 voor lats/bovenkant rug en 3 voor onderrug
Allemaal heel relatief dus. Ga op gevoel af.
-
Originally posted by musclehedz View PostHangt af van je lichaamstype/genetica/ etc. Zelf gebruik ik 2 warmup sets, en 2 om tot het naadje te gaan met vol gewicht (hier maak je of kraak je het)
Aantal oefeningen:
chest: 4 (soms 5 indien niet genoeg pomp, wat zelden het geval is als je geconcentreerd bezig bent)
traps: 1/2
triceps/biceps: 3
benen: 3/4
hamstrings (achter benen) 2/3
kuiten: 1/2
rug: 3 voor lats/bovenkant rug en 3 voor onderrug
Allemaal heel relatief dus. Ga op gevoel af.
3 voor onderrug? lijkt me erg veel...deadlifts en eventueel hyperextensions lijken me meer dan genoeg.
Op gevoel gaan is inderdaad het beste.Trainingslog Farmboy:
Comment
-
Originally posted by Farmboy View Postligt ook aan het aantal sets. Toch vind ik dat 3 borstoefeningen volstaan. (kleine spiergroep). Benen is wel een grote spiergroep dus daar mag er wel 1 bij.
3 voor onderrug? lijkt me erg veel...deadlifts en eventueel hyperextensions lijken me meer dan genoeg.
Op gevoel gaan is inderdaad het beste.
GRTZ...Shut Up And Squat!!! Status: Cutten
Comment
-
Originally posted by Farmboy View Postligt ook aan het aantal sets. Toch vind ik dat 3 borstoefeningen volstaan. (kleine spiergroep). Benen is wel een grote spiergroep dus daar mag er wel 1 bij.
Op gevoel gaan is inderdaad het beste.
2 incline (1 press, 1 isolatie) 1 decline, 1 normaal
Comment
-
Als je kijkt naar massa, dan is de borst (pec. major) een kleinere groep dan de kuit. Mensen die voor borst veel oefeningen opnemen zijn gewoon chestminded (ik zag hierboven ergen 5?? )
Ik denk dat je voor borst dezelfde benadering moet nemen als voor biceps/triceps
Verders kan je niet stellen dat je ..... oefeningen voor een spier(groep) moet doen zonder het aantal sets erbij te betrekken.
Wat je wel kan doen is kijken naar de verschilende functies van de spier en a.d.h. daarvan iet opzetten.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
ik deed vroeger ook 4 sets voor de borst.. ben nu al een lange tijd bezig met maar 3 sets, maar dan wel echt alles uithalen! en dit brengt meer resultaat.. 4 sets had ik wel 3-4 dagen spierpijn van, maar borst leek meer vermoeid dan te groeien!
hangt natuurlijk af van persoon tot persoon!
Comment
-
Borst is gewoon een kleine spiergroep, wel iets groter dan armen maar nog steeds klein als je vergelijkt met lats en quads. Zelf ben ik na 2 oefeningen van elk 4 setjes al helemaal bekaf en kan er nauwelijks meer een oefening bij.
Hoeveel oefeningen en setjes etc. ligt natuurlijk ook aan hoe vaak je traint. Als je een FB schema doet, dan heb je minder oefeningen per spiergroep dan een Split schema natuurlijk.
Maar ga, zoals al gezegd is, gewoon op je gevoel af.
GrtzLive your days like they are your last
Comment
-
Ik zelf train mijn spiergroepen zo;
2 oefeningen borst
4 oefeningen rug
2 oefeningen triceps
2 oefeningen Biceps
2 oefeningen buik
4 oefeningen schouders/traps
Van elke oefening 3 á 4 sets met 12,10,8,6 hh. Maar dat ligt een beetje aan hoe sterk ik op dat moment ben.
Dit werkt goed voor mij maar zegt niet iets over hoe iemand anders zou moeten trainen al zijn de aantallen wel gangbaar voor velen.
grts
Comment
-
Ik vind het ook uitmaken welke spiergroepen je 'samen' traint. Als je rug gedaan hebt kun je minder bicep-oefeningen doen dan na borst.
Ik doe het zo:
dag 1: Schouders 4 - Benen 3
dag 2: kuiten-buik-onderrug
Dag 3: Borst 3 - Tricep 3
Dag 4: rug 4 -bicep 2 (max3
Maar ja, het is maar wat je lekker vindtJe moet wel WILLEN
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: