hoeveel oefeningen per spiergroep zoals borst,schouders,triceps, etc

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je buikspieren samen met je armspieren en je kuiten zijn de kleine spiergroepen. Rug, schouders, borst en de rest van je benen behoren tot de grote spiergroepn. Heb het toevallig net aan mijn oom gevraagd die eigenaar is van een sportschool. grote spiergroepen moet je aanpakken met 3 tot 5 oefeningen per trainingsessie en kleine spiergroepen kmet 2 tot 4 oefeningen per trainingsessie.

maar wat vor spiergroep dan ook...varieer de oefeningen goed zodat je de spier vanuit alle hoeken traint!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

ben zelf van mening dat 5 aan de erg hoge kant is.. en vooral voor de borst..
      5 voor de benen zou dan weer wel kunnen.. ( heb ik het over voor en achterkant.. en natuurlijk kuiten )

denk dat je op z`n tijd je lichaam wel beter leert kennen.. wat voor jou het beste werkt en wat juist weer niet..

deed eerder 4 a 5 oefeningen voor de rug.. dit heb ik terug gebracht naar 3 en sinds dien gaat het weer meer vooruit..

groetjes
      21 jaar, 1.83m 97kg, 24%bf doel voorvolgend jaar zomer: 90 kg met <20%bf tips? bekijk m`n topic in voeding

Comment

Grote spieren en kleine spieren kunnen evenveel aan, of denk je dat die spier weet dat hij klein is?

De reden waarom je wat minder sets doet op kleinere spier(groepen) is omdat die al meegepakt worden met andere.

Originally posted by fitnessfreak View Post
        Borst is toch ook een grote spiergroep?

GRTZ...
        Originally posted by Tigra View Post
        Dacht toch ook dat Borst een grote spiergroep is
        Originally posted by fitnessfreak View Post
        Borst ook hoor...
        lol

Comment

Eigenlijk moet je gewoon trainen op gevoel. Zodra je spieren goed volgepompt zijn kun je stoppen met de oefening van die spiergroep.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Je buikspieren samen met je armspieren en je kuiten zijn de kleine spiergroepen. Rug, schouders, borst en de rest van je benen behoren tot de grote spiergroepn. Heb het toevallig net aan mijn oom gevraagd die eigenaar is van een sportschool. grote spiergroepen moet je aanpakken met 3 tot 5 oefeningen per trainingsessie en kleine spiergroepen kmet 2 tot 4 oefeningen per trainingsessie.

maar wat vor spiergroep dan ook...varieer de oefeningen goed zodat je de spier vanuit alle hoeken traint!

Geld dit ook als je aan het bulken bent ofzo?

Ik zelf train elke spier groep 2 keer per week, behalve benen, dat doe ik maar 1 keer per week. met herhalingen van 14 tot 8 , en sets van 3 tot 4

borst doe ik wel 5 of 6 verschillende oefeningen op een trainings dag(verschillende hoeken en schuintes enzo)
            biceps 5 - 6
            triceps 4 - 5
            schouders 5
            onderarmen 2
            buik 2 - 3
            rug 3 - 4

en benen 5

de het bovenlichaam allemaal 2 keer per week dus.

Is dit wel goed? Want ik doe echt mijn best om massa bij te komen, of is dit te veel van het goede?

En ik train natuurlijk ook op het gevoel, meestal hou ik alles vol. als ik echt niet kan, dan kap ik er ook me, of doe veel lichtere gewichten. maar meestal wil ik al die oefeningen die ik mijn hoofd heb afmaken.
            Last edited by marcoh; 12-09-2007, 18:36.

Comment

borst behoord zeker bij de grote spiergroepen

Comment

Serieus kerel, hoe kan borst in godsnaam een grote spiergroep zijn?

Comment

En ik train natuurlijk ook op het gevoel, meestal hou ik alles vol. als ik echt niet kan, dan kap ik er ook me, of doe veel lichtere gewichten. maar meestal wil ik al die oefeningen die ik mijn hoofd heb afmaken.
                  Voorzover ik weet moet je wanneer je niet meer kan op je huidige gewicht, niet lager in gewicht gaan. Denk ook dat 5 oefeningen op 1 dag voor 1 spiergroep (en dan ook nog 2x in de week) teveel van het goede is. less is more

Comment

ik train mijn borst spieren 1x week,

3x Bench press 10x
                    3x Incline dumbbell press 10X
                    3X Incline flye 10X
                    3X Dumbbell pullover 10X

1 a 2 minuten rust en elke week natuurlijke andere oefeningenbehalve
                    bench press.
                    voor mijn gevoel vind ik dat niet echt veel.

Comment

je moet het verschil tussen bulken en droogtrainen alleen in de context van voeding bekijken. de training kan in iedere fase vrijwel hetzelfde blijven, hoewel veel mensen het niet met mee eens zullen zijn nu ik dit zeg. Je kunt eventueel je training aanpassen door veel sets met weinig herhalingen te doen met een zeer zwaar gewicht (waar je tussen de 2 en de 6 reps kunt doen) en je kunt veel (2 tot 4 minuten) tussen de sets rusten om weer op kracht te komen. Flikker ook alle cardio uit je schema als je massa wilt opbouwen want cardio verbruikt al die calorieeen die jij in je massaopbouw wilt stoppen. En nog iets...als je groot wilt worden moet je ook naar je voeding kijken en niet alleen naar je training. De sterkste mannen ter wereld eten als beren en niet als vogeltjes!

Comment

hallo ik ben tommy en ben nog maar pas begonnen met trainen, kan iemand mij helpen met sites te vinden van oefeningen met afbeeldingen.

Comment

exrx.net

Comment

Kleine*kuch* nutteloze bump.

Gesloten.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X