mijn trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Travis Bickle View Post
    go hard, or go home
    or going home hard als je nooit rust.
    Rust is het moment dat je spier groeit, niet in de gym.
    Knallen Knallen Knallen

Comment

Originally posted by sjoerdmostert View Post
      Je hebt geen enkele rustdag. tevens is het ook niet aan te raden om cardio en krachttraining op eenzelfde dag te doen.

Wat wil je bereiken met je training??

Je kunt veel beter 1 dag krachtraining afwisselen met cardio als je zonodig elke dag wilt trainen.

Spieren groeien juist als je rust neemt.
      waarom is het zo slecht om kracht en cardio te combineren? ik doe altijd eerst mijn oefeningen, zo'n drie kwartier, en daarna nog een uurtje cardio. ik moet wel zeggen dat ik geen dikke spieren heb gekregen hoewel ik al vier jaar fitness, maar dat is ook niet mijn doel want ik wil er gewoon atletischer uitzien maar niet breder ofzo

Comment

Originally posted by missy View Post
        waarom is het zo slecht om kracht en cardio te combineren? ik doe altijd eerst mijn oefeningen, zo'n drie kwartier, en daarna nog een uurtje cardio. ik moet wel zeggen dat ik geen dikke spieren heb gekregen hoewel ik al vier jaar fitness, maar dat is ook niet mijn doel want ik wil er gewoon atletischer uitzien maar niet breder ofzo
        als je op massa traint doe je beter geen cardio

Comment

Originally posted by missy View Post
          Na een krachttraining zijn je spieren al goed uitgeput, als je tot failure gaat tenminste. Als je daarna cardio gaat doen dan put je je spieren nog extra uit waardoor ze minder hard zullen groeien. het kan dus wel, maar dan groei je minder snel

Dat is mijn idee althans.
          Knallen Knallen Knallen

Comment

Vanaf morgen ga ik alles muv benen weer 2 x pakken in de week, cardio slechts 1 x.

Heb dus een tijdje 3 x in de week cardio gedaan maar conditie is nauwelijks verbeterd... en kracht (massa) heeft nu ook de voorkeur.

Dus vanaf morgen doe ik:

Ma. Borst/triceps/buik
            Di. Rug/Biceps/buik
            Wo. Schouders/buik
            Do. Cardio/buik
            Vr. Borst/triceps/biceps/buik
            Za. Rug/schouders/buik
            Zo. Benen/buik

En dan 4 sets van 8 herhalingen nu (deed eerst 12-10-8-6). Over dat 4 x 8, kan ik dan het beste steeds een stapje hoger doen (bijv. bankdrukken 8 x 40kg, 8 x 50kg, 8 x 60kg, 8 x 70kg) of gewoon vanaf de eerste set al maximaal ?

Die buik moet ook echt aangepakt worden. Cardio me al meer dan een jaar suf en eet nu al dik een half jaar nog gezonder dan een konijn maar van een sixpack is nog lang geen sprake helaas!

Comment

Kijk is op deze site. Fitnessschema, uw gratis schema's. Ik heb er goede schema's vanaf gehaal. Het is geen regel maar een aanvulling uiteraard. maar bij mij werkt de dropset methode prima.

Succes in ieder geval.

Comment

Ik wil vanaf maandag alles 1 x in de week gaan trainen, maar wil toch wel 6 x in de week naar de sportschool. Waarom ? Vrije tijd teveel denk ik

Ikzelf dacht aan dit;

Ma: borst/triceps
                Di: rug/biceps
                Wo: buik
                Do: schouders/trapezius
                Vr: benen
                Za: ???? buik/biceps dacht ik aan
                Zo: rust

Verder wou ik vragen welke oefeningen jullie aanraden en hoeveel sets en herhalingen.

Heb nu lange tijd me borst op maandag en vrijdag gepakt, op maandag deed ik altijd bankdrukken en op vrijdag dumbbell press. Moet ik deze dan om en om pakken ?

B.v.d.

Comment

Lijkt me niks. Heb het ook moeten leren hoor. Eventueel kun je ongetwijfeld nog wel mijn oude 6 dagen split oprakelen, maar om echt spiermassa te gainen zijn er betere alternatieven.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat raad je dan aan om flink te groeien en hoger te gaan in de gewichten... Wil nou ook wel eens die 100 gaan halen met bankdrukken

Wrm lijkt je deze nix dan ? Vond hem zelf er wel aardig uitzien haha.

Comment

Omdat je je rust toch nodig hebt. Af en toe een dag totaal niks. Vandaar. Ik zou zorgen voor minimaal 2 totale rustdagen per week. Als je die dag van alleen buik dus gaat rusten, en ook nog een keer triceps toevoegt aan je armen en buikdag lijkt hij me al beter.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ja triceps die had ik er niet bijgezet omdat ik die meestal wel voel en als ik dan maandag borst ga trainen lijkt me dat kut. Ook pak je je triceps met je schouders al mee, zo dacht ik erover.

Comment

Originally posted by Travis Bickle View Post
                          Ja triceps die had ik er niet bijgezet omdat ik die meestal wel voel en als ik dan maandag borst ga trainen lijkt me dat kut. Ook pak je je triceps met je schouders al mee, zo dacht ik erover.
                          Is waar, maar voor rug doe je meer oefeningen, waardoor je allebei toch even vaak pakt.

sigpic

Comment

Ik doe meestal 4 borstoefeningen en voor rug 5... mogen dit er meer zijn ??

Comment

Borst 3 en rug 4
                              Over de borst zijn er verschillende meningen!
                              Voor sommige zijn 2 oef voldoende en anderen zweren bij 4 oef.
                              Ik ga voor 3 oef.
                              Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

zou niet meer oefeningen gaan doen.

de oefeningen voor de rug is goed, maar niet meer dan die 5 gaan doen.

borst, probeer eens 3 oefeningen en dan zwaarder gaan, en die vierde oefening weglaten.
                                5 oefeningen voor de borst gaat je denk ik niet verder helpen, je overbelast ze alleen maar.

grtz
                                160kg squat
                                225kg deadlift
                                130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X