Veel hulp nodig bij maken trainings schema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel hulp nodig bij maken trainings schema.

Hallo,

Zoals jullie kunnen lezen in mijn intro ben ik echt een beginner.
    Ik heb 2 dumbells van 7,5 kilo per stuk (losse schijfen) en wil hiermee mijn armen en schouders wat meer spiermassa geven. Ik lees hier dat er ook een fixxe nadruk ligt op je voeding.

Nu zou ik graag een voor mij toepasselijk trainingsschema en een voedingsschema in elkaar zetten. Ik weet alleen niet waar te beginnen.

Nou wil ik natuurlijk niet zo wezen van: Ik weet niets, flans even wat voor me in elkaar. Ik ga vanavond eens PROBEREN zoiets in elkaar te zetten aangezien ik een interresant stukje over voeding heb uitgeprint van dit forum.

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke info jullie over mij nodig hebben om mijn schema's te kunnen verbeteren/aanpassingen te suggesteren?

Dan post ik z.s.m mijn probeersel. Verwacht nog niet teveel natuurlijk he!

spilihp Hallo

ik denk dat 7.5kilo niet echt veel is om mee te gaan trainen en alhelemaal niet met een schema.
    als je met bepaalde oefeningen gaat beginnen volgens schema zal je volgens mij er al snel achter komen dat je steeds een stukje zwaarder zal trainen.
    denk dat als het je mee zit 7.5 al snel te licht is.
    licht er natuurlijk wel aan welke oefeningen je van plan bent te gaan doen.kijk eens bij deze site Bodybuilding.com - The Future Of Bodybuilding! Huge Bodybuilding Site.
    enter supersite,vervolgens exercises,
    klik aan wat je wilt gaan trainen,vervolgens heb je nog de keuze tussen de mogelijkheden waar je mee wilt gaan trainen(in jouw geval dumbbels) en zoek maar uit welke je wat lijken.
    stel zelf eerst wat samen wat oefeningen betrefd en laat het in het forum lezen door anderen.

Comment

7.5 kg per dumbbell...
      ik had er ook zo en heb 15 kg op 1 dumbbell gestoke en ben daarmee verder gegaan :P.
      als je massa wilt krijgen zul je toch naar een gym moete gaan

Comment

Ik zou ook gewoon lekker een gym gaan bezieken daar maken ze een mooi schema voor je en krijg je goede begeleiding (vaak)
        Who's the Chef

Comment

In een fitness centra zal ik dus sneller vooruitgang boeken? het probleem is dat bij ons in het dorp het echt knudde is. maar het zou dus wel aan te raden zijn naar een betere te gaan? ondaks de moeite van het heen en weer gevlieg?

Persoonlijk verneem ik dat als ik een oefening doe, waarmee ik sta en mijn armen in de breedte uit strek tot ze haaks ten opzichte van mijn lichaam staan, na 10 herhaling met in elke hand 7,5 kilo al aardig moeite krijg.

Comment

Originally posted by spilihp View Post
            Persoonlijk verneem ik dat als ik een oefening doe, waarmee ik sta en mijn armen in de breedte uit strek tot ze haaks ten opzichte van mijn lichaam staan, na 10 herhaling met in elke hand 7,5 kilo al aardig moeite krijg.
            Dat is zeker waar, maar als je wilt groeien dan maak je progressie. Misschien heb je de eerste paar weken wel genoeg aan dezel dumbells, maar daarna ben je sterker geworden en maak je geen progressie meer met dit gewicht.

Zoiezo een gym opzoeken én zoiezo je hele lichaam trainen --> als je dat doet dan groeien je armen en schouders ook sneller.

grtz
            Live your days like they are your last

Comment

Originally posted by spilihp View Post
              In een fitness centra zal ik dus sneller vooruitgang boeken? het probleem is dat bij ons in het dorp het echt knudde is. maar het zou dus wel aan te raden zijn naar een betere te gaan? ondaks de moeite van het heen en weer gevlieg?

Gewoon gaan.
              Als je een tijdje getraind hebt kan je altijd nog opzeggen om vervolgens thuis te trainen.
              Dan weet je iig wat je nodig hebt en hoe je moet trainen.
              Who's the Chef

Comment

Ik ben het met de anderen eens. Als je de mogelijheid hebt om naar een gym te gaan zou ik het zeker doen.
                7,5KG is voor de eerste keren misschien genoeg maar je zult zien dat je er snel klaar mee bent.

grts

Comment

Even om het heel duidelijk te maken voor je...

Ik ben een vrouw van 43 (jaar dan hè. In kilo's zou dat niet best zijn) en train nu 2,5 mnd. Daarvoor alleen schouder heffen met een spons (ramen zemen).

Ik pak de flyes nu met 8 kg per arm (3 sets, 8-10 hh). Side raises en front raises lukt met 4-5 kg.

Met 7,5 kg ben jij dus snel toe aan wat stevigers.
                  Grz, Ineke (42 jaar - 1,69 m - 65,5 kg - training sinds 19jun07)
                  (44,5 jaar - 1,69m - 70,5 kg - weer begonnen met trainen 15mei09)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X