10% vet eraf.. met zoveel mogelijk behoud van spieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10% vet eraf.. met zoveel mogelijk behoud van spieren

hallo mensen

ik zal hier ook even wat info neer zetten wat ik ook op mijn voedings topic heb neer gezet

klein stukje geschiedenis van mij;
    ik ben 3 jaar terug 40 kg afgevallen..( woog 116 zonder spiertjes ) en woog toen 76 kg met 1,83m met een vet percentage van rond de 20 denk ik..

een jaar later vond ik het maar eens tijd om te gaan fitnessen en weer een beetje aan te komen.

nu zijn we 2 jaar verder, en heb redelijk door getraint.. en weeg nu dus 96 kg met een vet % van rond de 24 ( huidplooi meting). ik vind het nu maar eens tijd om wat droger te worden.. en een vet % van 10 lijkt me een mooi streven

nadat ik mijn voeding een beetje op pijl heb zie mijn topic mocht je nog tips hebben
    link -----> http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...p-voeding.html <------

is nu mijn training aan de beurt

ik doe al lange tijd geen cardio meer.. en wil toch mijn baby spek eraf hebben.. zodat ik kan zien wat ik in die tijd daadwerkelijk bereikt heb..

mijn huidige training schema is als volgt

zondag:
    borst
    -vlak dumbel drukken of bank drukken
    -schuin dumbel drukken of bankdrukken
    -dumbel fly`s of soort gelijk aparaat

triceps: (weet namen niet van de oefeningen )
    -met de touwen ( wil binnekort poging doen tot dippen )
    -en met rechte stang naar beneden duwen of schuin

maandag:
    rug:
    - clinchen ( sinds kort zover het lukt ) of stang breed richting borst trekken
    - zittend smal richting buik trekken of breed richting borst trekken
    - deadlift

biceps
    - hammer curl met dumbel
    - met rechte stang

dinsdag:
    schouders
    - schouder press met dumbels
    - side raise
    - front raise

benen:
    -squatten
    -leg extension
    -leg press
    -hamstrings ( zo`n apparaat )
    -kuiten

woensdag: rust dag

donderdag:
    borst:zie zondag
    triceps:zie zondag

vrijdag:
    rug: zie maandag
    biceps: zie maandag

zaterdag:
    rust ( voorheen altijd 40km mountain biken )

overige info
    - buikspieren train ik maar heel zelden..
    - ik doe altijd 4 setjes x 10 herhalingen waarvan 1 opwarming
    - cardio na het benen trainen gaat heel moeilijk bij mij ( bij de meeste denk ik )

waar ik info over zou willen:
    - mijn voedings schema
    - cardio NA de training ( gewoon 45 min na elke training op hartslag van 140? )
    - buikspier oefeningen
    - en gewoon overige info wat kan helpen om droog te worden..

mijn doel is gewoon mijn spieren behouden en dan 1,5% vet in de maand zien te verliezen

wil sowiezo weer onder die 20% zitten

wil eventueel als ik alles op een rijtje heb.. en alles op orde wel een log gaan maken..

ik kan elke week huidplooi meting doen als ik wil.. das no problem

komma met de tips!

en alvast heel erg bedankt!
    Last edited by scorpion1985; 04-09-2007, 21:49.
    21 jaar, 1.83m 97kg, 24%bf doel voorvolgend jaar zomer: 90 kg met <20%bf tips? bekijk m`n topic in voeding

Sorry, maar cardio is de enige manier omonder de 20% te zakken vrees ik. Wil je 1,5 % per maand zakken dan zal je iedere ochtend op nuchtere maag een klein uurtje conditietraining moeten doen! En dan je voeding helemaal aanpassen aan je doelstelling. veel mensen willen droog staan maar ze blijven vreten alsof ze nog aan het bulken zijn..ja halloooooo dan is het ook geen wonder dat je zo vet als spek blijft!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

zou toch ook je buik meer gaan trainen! en vind je varianten van oefeningen per spiergroep ook wat magertjes..

Succes verder!!

Comment

Als je je vet kwijt wilt kun je het beste HIT of HIIT trainen, voor ongeveer 15-20 minuten en dat 3-4x per week. Dit geeft de beste naverbranders
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Sorry, maar cardio is de enige manier omonder de 20% te zakken vrees ik. Wil je 1,5 % per maand zakken dan zal je iedere ochtend op nuchtere maag een klein uurtje conditietraining moeten doen! En dan je voeding helemaal aanpassen aan je doelstelling. veel mensen willen droog staan maar ze blijven vreten alsof ze nog aan het bulken zijn..ja halloooooo dan is het ook geen wonder dat je zo vet als spek blijft!
          heb mijn voeding aangepast.. zie de link in m`n eerste post ( je mening en tips zijn welkom )

en uur cardio op nuchtere maag zal doordeweeks niet echt lukken ivm werk..

denk dat ik dan toch maar voor de cardio na de training ga..
          21 jaar, 1.83m 97kg, 24%bf doel voorvolgend jaar zomer: 90 kg met <20%bf tips? bekijk m`n topic in voeding

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
            zou toch ook je buik meer gaan trainen! en vind je varianten van oefeningen per spiergroep ook wat magertjes..

Succes verder!!
            zou je je mening kunnen onderbouwen met tips? helpt me namelijk weer stukje de goede richting in..

gr.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Als je je vet kwijt wilt kun je het beste HIT of HIIT trainen, voor ongeveer 15-20 minuten en dat 3-4x per week. Dit geeft de beste naverbranders
              wat is hit en hiit? dit zijn termen waar ik nog nooit van heb gehoord?

dus niet de 45 min op de crosstrainer/loopband/hometrainer.. na de kracht training?

en thx voor je posts

Comment

HIT=High Intensity training. Dit wil zeggen eerst even 5 minuten opwarmen op een wat trager tempo ofzo (dat vind ik in ieder geval altijd wel prettig) en daarna permanent in je anaerobe niveau trainen voor 10-20 minuten ofzo. Dit zorgt voor de beste naverbranders.
                HIIT= High Intensity Interval Training. Ikzelf heb hier geen ervaring mee, heb het nooit gedaan, maar deze komt op een goede tweede plaats wat betreft de naverbranders. Dit komt neer op 1 minuut voluit, 1 minuut weer in een rustig tempo etc. Ook dit een minuut 10-20 (na de warming up natuurlijk).
                Doe een van de twee 3x per week en je verbranding gaat structureel op een hoger pitje staan; dit is dus het beste om je vet kwijt te raken.
                De 45 minuten op de crosstrainer zijn in principe ook wel goed, maar zij zorgen voor een beduidend minder hoge naverbranding die juist zo goed is om je vet kwijt te raken; na de krachttraining verbrand je toch vrijwel alleen maar koolhydraten door de verschoven lactaatverbindingen (vraag niet naar de theorie erachter dit herinner ik me alleen maar uit een muscle en fitness).
                Last edited by GeneralIx; 05-09-2007, 17:54.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Uurtje eerder op staan voordat je naar je werk gaat en dan cardio doen. Het is een kwestie van gewenning hoe kut het ook is om eerder op te staan. Maar geloof me als ik zeg dat DIT de manier is om echt vlug van de blubber af te komen. De andere tips werken ook wel maar dan doe je er gewoon langer over

Comment

ik kan het zo snel niet terugvinden maar ik heb laatst gelezen dat je het beste eerst KT kunt doen en daarna 20 minuten interval cardio om maximaal vet te verbranden.
                    succes verder

ps als ik het stukje gevonden heb zal ik een link plaatsen.

Comment

anearobe is 65% van je maximale hartslag?

220 - 21 / 100 * 65% = 130

of was het nou 80% ?

en dan na de training gewoon m`n whey shake nemen toch..

__________________________________________________ _____________

@ ochtend cardio

wat voor soort cardio moet ik dan aan denken? hoge hartslag? lage hartslag?

en wat als ik beide zou doen?

btw thanks alvast voor alle berichten

gr.

Comment

Whey altijd pakken voor en na het trainen, en smorgens na de cardio mag het ook hoewel het beter is gewoon te ontbijten, da's gevarieerder aan voedingstoffen dan alleen een shake.

Wat betreft je hartslag, je moet proberen op en af te gaan. Hoge intensiteit met lage intensiteit afwisselen heet intervaltraining. 3 minuutjes lage intensiteit, dan 5 minuutjes matige intensiteit en dan 2 minuutjes hoge intensiteit. Dit steeds afwisselen tot je 30 tot 60 minuten getraint hebt.

Je kunt ook na je KT cardio doen omdat je glycogeenvoorraden dan ook leeg zijn en je lichaam je vetmassa dan gaat aanspreken om te voorzien in energie voor de cardio. S'morgens cardio doen is beter omdat je voorraden dan al leeg zijn, maar voornamelijk omdat je dan nog geen inspanning hebt gelevert. Het lichaam kan dan langer cardio doen zonder dat je bang hoeft te zijn voor spierafbraak. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een cardio sessie in de ochtend. Sorry uitslapers.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Whey altijd pakken voor en na het trainen, en smorgens na de cardio mag het ook hoewel het beter is gewoon te ontbijten, da's gevarieerder aan voedingstoffen dan alleen een shake.

Wat betreft je hartslag, je moet proberen op en af te gaan. Hoge intensiteit met lage intensiteit afwisselen heet intervaltraining. 3 minuutjes lage intensiteit, dan 5 minuutjes matige intensiteit en dan 2 minuutjes hoge intensiteit. Dit steeds afwisselen tot je 30 tot 60 minuten getraint hebt.

Je kunt ook na je KT cardio doen omdat je glycogeenvoorraden dan ook leeg zijn en je lichaam je vetmassa dan gaat aanspreken om te voorzien in energie voor de cardio. S'morgens cardio doen is beter omdat je voorraden dan al leeg zijn, maar voornamelijk omdat je dan nog geen inspanning hebt gelevert. Het lichaam kan dan langer cardio doen zonder dat je bang hoeft te zijn voor spierafbraak. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een cardio sessie in de ochtend. Sorry uitslapers.
                          bij hoge intensiteit moet ik dus denken aan 80% van max? dus 155/160?
                          en dan midden moet ik denken aan 65% en laag 50 % of zo?

en dan gewoon hardlopen `s morgens neem ik aan..? aangezien dat dat over het algemeen het meeste energy verbruikt..

Comment

mooi stukje denk ik

Spierstofwisseling verklaart het verschil

Het verschil tussen aërobe en anaërobe training komt voort uit de manier waarop spieren energie verbruiken. Deze energie haalt het lichaam uit voedsel en het feit of er zuurstof gebruikt wordt om deze energie aan te wenden, zorgt voor het verschil tussen aërobe of anaërobe training.

Om het verschil duidelijk te snappen, is het nodig dat je de spierstofwisseling in het lichaam beter begrijpt. Het lichaam heeft niet alleen energie nodig om te werken, maar ook een soort accu die het lichaam in werking stelt. Dit kan je best vergelijken met een wagen: om te starten is er ook een accu nodig.
                            In het lichaam wordt deze taak uitgevoerd door een stof die ATP heet (Adenosine Tri Phosphaat). Dit is een chemische stof die energie aan zich heeft gebonden. Voor het opladen van ATP maakt de spier gebruik van aërobe en anaërobe verbranding van koolhydraten, eiwitten en vetten.
                            Om te kunnen samentrekken, maakt de spier gebruik van energie uit de stof ATP. In het begin komt er geen zuurstof (anaëroob) aan te pas. Wanneer de beweging langer duurt, wordt er na verloop van tijd wel zuurstof (aëroob) bij het proces betrokken. Dus wanneer je begint te lopen, verbrandt je lichaam anaëroob energie. De eerste 2 tot 3 minuten komt er geen zuurstof aan te pas om je lichaam van energie te voorzien.
                            Pas na deze anaërobe fase gebruiken je spieren zuurstof om te voorzien in de energiebehoefte, en schakelt je lichaam over op de aërobe fase om energie te leveren.
                            Wanneer je een aërobe training doet, verbrandt je lichaam voornamelijk vetten of vetzuren. Je traint aëroob wanneer je gedurende minimaal 20 tot 30 minuten onafgebroken beweegt en de hartslag tijdens deze periode tussen 70 en 80% van je maximale hartslag blijft. (de maximale hartslag is ongeveer 220 verminderd met je leeftijd).
                            Bevindt je hartslag zich boven 80% van je maximale hartslag, spreekt men van hoge intensiteit, beneden 70% noemt men lage intensiteit.
                            Je traint anaëroob wanneer je hartslag zich boven 80% van de maximale hartslag bevindt (dit is maximaal voor 2 minuten vol te houden, daarna geraak je buiten adem). Ook wanneer je krachttraining doet, gebruiken je spieren geen zuurstof om te voorzien in je energiebehoefte.
                            Tijdens anaërobe training gebruikt je lichaam overwegend suikers voor de verbranding. Je kan dit herkennen aan een pijnlijk, branderig gevoel in de spieren. Dit wordt veroorzaakt door melkzuur, een stof die vrijkomt bij de verbranding van suikers.
                            Het grote verschil tussen aërobe en anaërobe training is de soort voedingsstof die verbrandt wordt: aërobe training zal vet verbranden als energie, terwijl anaërobe oefeningen suikers verbranden. Wanneer je lichaamsvet wil kwijtspelen, is het dus van groot belang om, naast krachttraining (anaëroob), ook aërobe activiteiten (bijvoorbeeld lopen) te plannen.

Comment

Mooi stukje ja Het enige wat ik mis in het stukje zijn is de verhoogde stofwisseling NA de training. Deze is bij een HIT vele malen hoger dan bij een LIT training. Bovendien spaart deze nog tijd uit ook. HIT zou ik dus blijven aanraden.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X