Hoe nu verder?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe nu verder?

Hallo,

Ik ben vandaag lid gewordne na een weekje op verschillende formus me in te lezen en wat kennis op te doen. het duizelt me nog steeds ;-)

Ik wil me bij deze even voorstellen. Ik ben Rob, 37 jaar, weeg 94 kilo en ben 1,90m lang, vetpercentage is denk ik 17% en train nu een maand of 6. Fitness en cardio (met nadruk op fitness) op gehele natuurlijke wijze. een jaar of 10 geleden heb ik fanatiek gefitnessed (ongeveer een jaar of 3) waarbij ik ook supplementen nam (alleen multivitamine en eiwitpoeders). Daarnaast trainde ik 3 kee rin de week volleyball en speel de ook nog 1 wedstrijd in de week. ik woog toen 87 kilo. (dat zla ik nooit meer halen ;-)

ik heb me een week op de forums ingelezen in alle schema's en vele officiele termen en ook daar duizeld het me nog van ;-)

ik heb wel veel opgestoken in ieder geval. Ik dacht eerst da tik kon droogtrainen (meer spierdefinitie) door veel herhalingen per set te pakken. Maar al sik het goed begrepen heb kan dat alleen door te cutten, oftewel onder caloriebehoefte gaan zitten en er bij te cardioeen.

Ik wee tniet of het mogleijk is maar het liefst zou ik een combinatie doen. dus eigenlijk normaal eten. Cardio voor ververbradning en trainen met gewichten om de spieren qua volume in stand te houden en liefts ook nog groeien.
    Ik begrijp da tik het beste van twee werelden wil

Hieronder staat het schema wat ik tot op heden heb gebruikt

Ik ben nu dus een maand of 6 bezig en ben een beetje aan het zoeken hoe ik nu het beste kan trainen. ik wil droog trainen. dus dat de spieren beter schtbaar worden (met name borst en rug en benen) die hoeven niet meer veel te groeien. mijn armen en schouders mogen wel wat meer in volume toenemen. wat ik tot op heden gedaan heb is de eerste maand 3 x 15 schema van fitness school gedaan voor all spiergroepen. daar ben ik vanaf gestapt en he bik mijn schema van vroeger gepakt 3 x 8 (borst en biceps samen) 3 x 8 (rug en triceps samen), 3 x 8 (schouders en benen samen) en elke training buik. Wa tik de laatste tijd doe is borst, biceps en schouders en andere keer rug triceps en schouders. benen doe ik bijna niet meer (alleen de billen tussendoor, want die mogen wat strakker ). nu ben ik de laatste maand bezig met laatst genoemd schema maar dan voor de rug en borst 3 x 20 en de rest 3 x 8.

die 20 herhalingen doe ik puur gevoels matig omda tik denk da tik dan meer verbrand op die plaatselijke spier. Maar is dat eigenlijk wel zo.
    Het is wel zoeken hoor.

Let wel ik heb geen voedingsschema. Ik eet wel zovele mogleijk gezond en hou ook wel rekening met kollhydratne en eiwitten alleen niet afgemeten of zo. ik drink bijna geen bier en gebruik zoveel mogleijk lightprodukten omdat ik aanleg heb om zwaar te worden.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie nog wat tips hebben voor een trainingsschema

Groetjes Rob

...leer typen. Owja..welkom
    Geniet, en drink met maten!

Comment

zal je gelijk maar uit je droom halen.

Spiergroei en vetverbranden gaat je naturel nooit niet lukken.
      Who's the Chef

Comment

Hallo allemaal,

Zo net een weekendje Rome gehad en ontzettend veel gelopen. Ik merkte dat het lopen steeds meer een kick veroorzaakte ook. Ik heb nu bedacht om mijn training als volgt te gaan opzetten:

ik wil spiermassa die ik nu heb behouden en daarbij cutten.
        schema twijfel ik over. Ik wil of 3 x 8 blijven doen of 12, 10, 8, 6 per spiergroep en dan 3 oefeningen per spiergroep.

Welke adviseren jullie?

4 keer in de week trainen (deed ik al) met de volgende inhoud:

per training:
        dag 1:
        45 minuten fitness: borst, biceps, schouders, buik
        30 minuten cardio

dag 2:
        45 minuten fitness: rug, triceps, benen, buik
        30 minuten cardio

dag 3:
        30 minuten cardio

dag 4:
        30 minuten cardio

er voor zorgen dat er minmaal 24 uur tussen de dagen zit. streven is 48 uur voor herstel.

Per training wil ik niet 1 spiergroep achter elkaar trainen maar om en om. dus bijvoorbeeld 1 oefening borst dan een bicaps oefening. etc.

oh en ik ga onder mijn dagleijkse calorien behoefte zitten om wat vet kwijt te raken.

Wat vinden jullie hiervan. Wordt dit niet te zwaar.

Groetjes rob

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X