extra aandacht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• extra aandacht

Heey ik train nu 8 a 9 maanden, en het gaat heel goed maar mijn schouders blijven wat achter heb ik het gevoel, me schouders staan een beetje naar voren lijkt het dus ik wil meer aandacht aan me achterkant schouders besteden.
    Ik train met een 4 dagen split schema,

Is het verstandig als ik nu een dagje extra train en dan alleen specifiek me schouders train? Zo ja welke oefeningen zouden het beste zijn voor de achterkant van de schouders?

Met vriendelijke groeten Nicky

Achterkant doe je best Voorovergebogen zijwaarst heffen ( bent over side laterals ) 3 setjes van 8-12

Zet je ook best op het uiteinde van een bank. Voeten en knieën dicht bij elkaar.

Als extra oef kan je ook Schrugs doen 3 setjes van 8-12

Let ook op je houding. Steeds met rechte rug zitten/stappen.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Oooh oke , maar is het verstandig dat ik nog 1 extra dag erbij pak om schouder te traine dan ofniet? en is het normaal dat mijn schouders zo staan of niet, ik bedoel of het vaker voorkomt ?

Comment

Kan te maken hebben met je bouw maar in de meeste gevallen komt het door teveel borst te trainen dan trekken je schouders naar voren.

Goed je rug trainen en vooral optrekken naar borst toe en pulldowns naar borst toe.
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

Fitness-island.com : Fitness oefeningen | schema's | info
          it's gon take mo' than a bullet in a heart to hold me back

Comment

Fitness-island.com : Fitness oefeningen | schema's | info
            it's gon take mo' than a bullet in a heart to hold me back

Comment

Met de neckpress pak je niet je achterkant schouders. Met de neckpress pak je je voor en zijkant vooral. De achterkant pak je specifiek met reverse cable/dumbell flyes en roei oefeningen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ooh ja ik heb de eerste 2 maanden alleen borst en armen getraind dus misgien dat het daar dan aan ligt. Maar ik wil het wel zo snel mogelijk laten bijtrekken, is het dan wel of niet verstandig om gewoon een extra trainignsdag erbij te pakke?

Comment

Dat is weinig verstandig ja. Zou het even kalm aan doen met borst en schouders, tot je achterkant schouders weer meekan.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

je kunt een extra schouderdag inlassen mits je genoeg uitgerust bent. Dus niet te dichtbij je borsttraining! Ik zou mijn schouders gewoon samen met mijn rug trainen als ik jou was. Ik heb er goeie resultaten door geboekt.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

ooh dankjewel voor de antwoorden
                      Ik denk dat ik gewoon 1 extra trainingsdag pak , dinsdag train ik schouders, en zaterdag een rustdag dus als ik dan op zaterdag nog ff schoduer meepak dan heb ik wel genoeg rust tussen de schoudertrainingdoor denk he

Comment

stop met isoleren en ga rowen
                        the one and only tabata overlord

Comment

Oooh oke, maar wat bedoel je daar precies mee?

Comment

Originally posted by nickydebeer View Post
                            Oooh oke, maar wat bedoel je daar precies mee?
                            Genjuro zegt dat je compounds moet gaan doen om je schouders het best aan te spreken. Oftewel de cable row.

sigpic

Comment

Voorover gebogen roeien met dumbells of de halterstang kan ook. Dat doe ik tenminste.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X