Breder worden zonder gewichtstoename?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Breder worden zonder gewichtstoename?

Beste leden,
    Ik had een vraag waarvan ik hoop/denk dat jullie die wel kunnen beantwoorden.
    Ik wil graag wat breder worden. Jullie kennen het wel, het "omgekeerde driehoek idee".
    Daarom denk ik dat ik het best mijn latissimus dorsi kan trainen.
    Ik wil graag een zo natuurlijk mogelijk lichaam behouden.
    Mijn bf is goed, ik weeg nu rond de 71, en mijn vetpercentage zit rond de 12%.
    Ik hoef dus niet enorm breed te worden, maar wel dat het er goed/mooi uitziet.
    Ik vroeg me af of het mogelijk is om zo natuurlijk mogelijk een beetje breder te worden zonder dat ik heel veel massa op hoef te bouwen, want ik ben redelijk bezig met ook andere sporten en wil mijn lenigheid en snelheid behouden.
    Kan dit?

Het vertragende effect van meer spiermassa is volgens mij vrijwel nul. Dan hebben we het niet over Jay Cutlers ofzo, maar met wat meer spiermassa dan anders zul je er volgens mij niets van merken.
    Om echt breder te worden zou ik alles trainen, borst rug armen schouders benen. De hele mikmak gewoon. Anders ben je straks misschien wel breed (ik betwijfel het met een eenzijdig trainingsschema, maar oké) maar dan loop je ook krom en dan ziet het er nog niet uit.
    Voor de lenigheid en soepelheid moet je gewoon gaan stretchen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nee, je kan niet breder worden (spiermassa aanzetten) met eenzelfde vetpercentage en toch geen gewicht aankomen.

Enige manier waarop het met eenzelfde vetpercentage wel zou gaan, als je de V shape spieren zou laat groeien ten koste van andere spieren, Bv je benen later atrofiëren.

En wie zegt trouwens dat je lenigheid en snelheid verlies als je spiermassa wint?
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Wat betreft het breder worden en lenigheid behouden sluit ik me volledig bij mn voorgangers aan.

Wat betreft het verlies van snelheid echter niet!

Ik vind het belangrijk om eerst even boven tafel te hebben over wat voor sporten we hier praten! Er zit namelijk een groot verschil tussen snelheid bij voetbal (sprinten) en bij tafeltennis (snelle armbewegingen, reflexen). In het laatste geval is het bijvoorbeeld wel degelijk mogelijk dat je snelheid inlevert wanneer je gespierder bent. Ook bij autoracen kan een zwaarder gewicht wel degelijk de snelheid (acceleratie) verminderen!

Dus graag opheldering daarover...

Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Cios, dus ben met een heleboel sporten tegelijk bezig.
          Ben nu redelijk fanatiek aan het hardlopen. en kan ook redelijk turnen, dus wil sowieso niet dat het minder wordt.

Comment

Originally posted by Firce View Post
            Cios, dus ben met een heleboel sporten tegelijk bezig.
            Ben nu redelijk fanatiek aan het hardlopen. en kan ook redelijk turnen, dus wil sowieso niet dat het minder wordt.
            Volgens mij kun je als turner redelijk breed worden en toch superlenig zijn kijk maar naar die kampioen in de ringen, ik weet ze naam niet, lord of the rings.

Comment

Originally posted by Heineken View Post
              Er zit namelijk een groot verschil tussen snelheid bij voetbal (sprinten) en bij tafeltennis (snelle armbewegingen, reflexen). In het laatste geval is het bijvoorbeeld wel degelijk mogelijk dat je snelheid inlevert wanneer je gespierder bent.
              (Heb even het er niet toe doende eruitgeknipt).
              Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb echt wel heel aardige reflexen, ik kan nog wel eens dingen uit de lucht grijpen als ik met mijn rug er naar toe sta en ik hoor het ergens van af glijden. Dit had ik vroeger al en nu ben ik ong. 10kg zwaarder en ik kan het nog steeds, zonder problemen. Ik betwijfel of je qua reflexen inlevert met spiermassa, ik denk dat je cns juist veel beter spieren aanstuurt en daardoor je reflexen nog wel wat beter gecoördineerd worden ook. Natuurlijk zit er een grens op, maar ik denk dat je dan over de 100kg moet, ik heb overigens niets om dit te onderbouwen, maar dat is een schatting.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

General, je hebt gelijk EN bent het met me eens! Zonder het zelf door te hebben!

Zal het even nader toelichten

Dat ik reflexen noemde betekent niet persé dat ik bedoel dat deze moeten afnemen. Zowel een afname als een toename van je snelheid is mogelijk als de massa toeneemt. Het heeft alles te maken met het natuurkundige principe 'traagheid'; de kracht die nodig is om een voorwerp een andere snelheid te geven. Een voorwerp (arm) met een grotere massa heeft een grotere traagheid. Dit hoeft niet te betekenen dat je persé langzamer wordt, want je kracht neemt immers ook toe.

Omdat bij tafeltennis het balletje zo licht is komt alles aan op millimeter werk. Een fractie te vroeg of laat raken betekent een totaal andere eindbestemming van het balletje. Een snellere reflex en je arm is te vroeg bij de bal en een langzamere reflex en je bent te laat (ten opzichte van wat je gewend bent). Tafeltennissers noemen dit 'gevoel voor de bal'.

Om een lang verhaal kort te maken: als jij je kracht en de traagheid van je arm vergroot betekent dit dat (tenzij ze elkaar toevalligerwijs opheffen) je je techniek hierop moet aanpassen. Wanneer je speelt op hoog niveau wil je dit dus liever niet want dit kost tijd.

Met autosport hetzelfde natuurkundige principe, maar iets makkelijker te illustreren omdat de (motor)kracht in dat geval gelijk blijft... Iemand van 100 kg komt in eenzelfde kart veel langzamer op gang als iemand van 60 kg.

Maar aangezien Firce geen kont van doen heeft met deze sporten blijft het een hoop gelul in de ruimte

Grtzz
                Last edited by Heineken; 06-01-2008, 23:29.
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X