massa schema voor komende periode gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oke dan, maar wat denk je dat beter voor mij zal kunnen zijn? die ub/lb of dit split schema?

ik heb zelf een beetje het gevoel als ik ub/lb doe, dat ik dan niet echt mn spiergroepen echt hard kan aanpakken. Ik wil nog ff 4 weken knallen en massa gainen en dan lekker droogtrainen.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Zou zelf echt even van de normale split afstappen. Ga overigens exact hetzelde doen als jij. Nog vieer weken knallen en dan na hst weekje rust en dan Rippetoe i.c.m. tabata's en hiit cardio. Zodra dat te traag gaat komt het dieet.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke dan, alvast succes

wat bedoel je met van het normale split schema afstappen? dus wat bedoel je dat het beste is om te doen?
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik bedoel dus: ga even heel wat anders doen. Ub/lb of Rippetoe of GVT of Billstarr of wat dan ook. Gewoon iets wat je nog niet geprobeerd hebt.
          Last edited by GeneralIx; 25-02-2008, 08:26.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

oke zal ik doen!

alleen heb ik een beetje het idee als je niet 1-2 spiergroepen max per training doet, maar veel meer, dat je de desbetreffende spier niet echt tot het uiterste kan laten gaan en hem echt uit te putten. Is dit een vreemde gedachte of zit er wel iets van waarheid achter?

Comment

Natuurlijk heb je minder volume per spiergroep per training, en wat minder intensiteit. Maar je vergeet dan dat je hem wel 3x zo vaak per week pakt, maw je frequentie ligt veel hoger.
              Daarnaast zal de switch ook wel wat groei met zich mee moeten brengen, dus het zou wel moeten werken hoor.

sigpic

Comment

ja dat is ook wel weer waar ja.

Ik denk dat ik nog ff 3-4 weken een split pak en daarna in de zomer een fullbody schema om het een beetje te onderhouden, zomer moet je toch van genieten

ik ga wel veel varieren in dit splitschema tov van mijn laatste split schema, namelijk:

ipv 4 setjes van 6 herhaling, doe ik 4 setjes van 10 - 8 - 8 - 6 herhalingen, af en toe 21-en (vooral hamstrings), veel andere oefeningen doen, een aantal intensity techniques toepassen en ik split mn groepen als volgt:

Maandag: Borst + Rug
                Dinsdag: Benen + onderrug
                Woensdag: rust
                Donderdag: Schouders
                Vrijdag: Armen
                Zaterdag en zondag: rust

donderdag en vrijdag weet ik nog niet zeker, misschien draai ik die dagen om.

Buik doe ik na de training een keer of 2-4 in de week, ik wil nog wel ff wat massa op mn buik krijgen.

Ik heb nog nooit eerder borst met rug gecombineerd, maandag wel gedaan en ik moet zeggen dat het wel echt lekker traint!

Wat vinden jullie ervan?

Comment

Ikzelf kan niet met dezelfde intensiteit handhaven die ik bij rug of borst alleen heb als ik borst en rug op een dag train. Als je het wel kunt is er totaal geen reden om het anders te doen wat mij betreft.
                  Denk dat het wel mooi is hoor.
                  Idee achter steeds minder reps/set is overigens dat je het gewicht omhoog gooit. Vandaar de vraag: ga je dit ook doen? Zo niet, dan zou ik het eerder zoeken in de 4x8 hoek ofzo.

sigpic

Comment

Rug borst vind ik goed te combineren!

Ik druk zelfs meer met bankdrukken als ik ervoor ff wat ga chinnen, Ik weet niet hoe het komt waarschijnlijlk omdat je met bankdrukken ook een beetje vleugels gebruikt en die zijn dan al lekker vol!! Anders zou ik het ook niet weten!

Grtz.
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Het stretchen van de antagonist van de spier die je gaat trainen schijnt de prestatie te verbeteren. Dat is dus in feite wat er gebeurt.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Idee achter steeds minder reps/set is overigens dat je het gewicht omhoog gooit. Vandaar de vraag: ga je dit ook doen? Zo niet, dan zou ik het eerder zoeken in de 4x8 hoek ofzo.
                        ja uiteraard heel vanzelfsprekend natuurlijk, daarom heb ik het niet vermeld, maar bedankt dat je me er op wees! 4x8 heb ik al eens eerder gedaan, net zoals heel veel andere vaste set groottes (van 15, 12, 10, 8 en 6) maar nog nooit (op een uitzondering na) een piramide stelsel gehanteerd. wel andersom: dus loeizwaar beginnen en dan afbouwen.

hopelijk dat dit mij wat brengt!

ik heb ondertussen ook al benen getraind (gisteren) en al lekker spierpijn in mijn kuiten en een beetje hamstrings. Deze hele maand ga ik met vrijwel alle oefeningen tot falen, dus echt keihard beuken (dat zijn dus 4 trainingen per spiergroep) en daarna droogtrainen. Misschien 2 dagen p/w full body en 2 dagen p/w cardio maar dat zie ik nog wel.

Bedankt voor alle feedback!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X