[totaaladvies] Ik wil weten of ik op de goede weg zit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Werkte perfect! Heb de druivesuiker van dextro genomen, moet dus nog even gewoon een zak kopen. Energiepeil lag veel hoger.

Maak me verder lichtelijk druk om mijn vetverlies. Heb het aantal kcal gecorrigeerd met het verloren gewicht en zit nu op 2350. Er lijkt alleen niet zoveel te gebeuren. Vanaf volgende week wil ik naar elke weet meten toe om zo beter te kunnen sturen.

Comment

Is het dan niet verstandiger om complexe kh die je na het trainen neemt te verplaatsen naar een maaltijd voor het trainen als je vermoeid wordt tijdens het trainen? De dextro blijft dan puur na de workout. Dat lijkt mij althans effectiever zeker als je kijkt naar de verbranding na het trainen in combinatie met het glycogeen, nachtrust tot aan je ontbijt.

Comment

Ik snap niet precies welke kh je bedoelt.

Comment

Stel je traint tussen je maaltijd van 3.havermout en 4.rijst met groenten. Als je wat minder rijst/groenten neemt en wat meer havermout dan ben je klaar. Of denk ik te simpel?

Comment

ik moet toch na mijn training toch nog aardig wat kcal en carbs binnen krijgen? Die rijst is het enige wat daarin nog noemenswaardig is. Of zit ik er misschien naast?

Comment

Persoonlijk heb ik liever voldoende complexe koolhydraten voor het sporten zodat je vol kan knallen. Achteraf is dan aanvulling, maar omdat je de rest van de avond weinig activiteiten hebt zal je benodigdheid minder zijn. En in de ochtend vul je het gewoon weer helemaal aan met je ontbijt.

Maar wellicht dat Punani hier wat meer over kan zeggen.

Comment

ik hoor hier dextrose tijdens een training met het doel af te vallen? verbrand je dan niet eerst die koolhydraten VOORDAT je lichaam met vetverbranding bezig gaat?

lijkt me een beetje zonde van de tijd en moeite...
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Kt is zoiezo niet bedoeld als vetverbrandende activiteit. Bedoelden het we wel als zodanig gingen de supersets erin met lage gewichten. Die dextrose tijdens de training is bedoeld om
                  a) je cortisol te drukken (wat waarschijnlijk toch al wat hoger ligt in de cut)
                  b) je energie maximaal te houden, zodat je trainingen niet aan intensiteit verliezen, ondanks je kcal tekort
                  c) je insulinepeil hoog te houden op het moment dat je er gevoeliger voor bent, insuline is namelijk zeer anabool en aangezien de energie gebruikt kan worden in de spieren moet het geen vet aan zetten.

Zie zelf dus totaal geen reden om de dextrose tijdens de training te vervangen door complexe kh voor de training. Vind trainen op nuchtere maag het prettigst, doe ik dat niet komt alles naar boven. Met dextrose heb je dat gezeik zoiezo niet, en verder is het minimaal zo functioneel.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Trainig Schema Plus Voedingschema

iK BEN OP ZOEK NAAR EEN TRAININGSCHEMA PLUS EEN VOEDINGSCHEMA DIE BIJ ELKAAR PASSEN

iK BEN PAS BEGONNEN MET FITNESS 1 MND

iK BEN 20 JAAR WEEG 63 KILO

TRAIN 5 X PER WEEK

WIL GEWOON EEN MOOI LICHAAM BEN BEST WEL GESPIERD AAN DE BOVENKANT MAAR BEN BANG DAT IK NIET GOED TRAIN

WIE KAN MIJ HELPEN AAN EEN GOED SCHEMA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

@ Gigli
                      Jammer voor je kerel, maar dit toont zo'n gebrek aan respect voor anderen en regels dat je een ban hebt gekregen. Enjoy.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Kt is zoiezo niet bedoeld als vetverbrandende activiteit.
                        ik dacht dat een groot deel van de vetverbranding in de spieren plaatsvindt, tijdens krachttraining. Ik zie zelf het nut er niet van in om te proberen meer spieren te krijgen in de cut. Spiermassa maak je aan in de bulk en in de cut heeft je lichaam volgens mij geen energie om je spieren te laten groeien, omdat het lichaam zelfs zijn vetreserves aanspreekt om te overleven. Als je dan tijdens de krachttraining wel koolhydraten neemt (om dus energie te krijgen om te groeien) en verder onder behoefte eet omdat je af wilt vallen, ben je volgens mij een beetje je tijd aan het verspillen.

OF je valt af en eet onder je behoefte en verspil je geen tijd en moeite door dextrose te nemen tijdens je training (zodat je vetreserves eerder worden aangesproken), Of als je spiermassa wilt gainen eet je boven je behoefte en voorzie je je spieren tijdens de kt van dextrose.

Zo redeneer ik, ik wil wel graag weten of dit een beetje in de goeie hoek zit, omdat ik zelf ook over 3.5 weken ga beginnen.

Alvast bedankt voor de feedback!

Nog 1 vraag over die dextrose tijdens de training: ik neem het zelf NA mijn training om mn glycogeen voorraden aan te vullen. Hoe kan ik dit combineren met dextrose tijdens de krachttraining? maakt het niet uit of je bij wijze van spreke halverwege dextrose neemt of daarna? lijkt me wel...
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Of je de dextrose na de training erin knalt of tijdens maakt niet zo gek veel uit. Vind zelf tijdens de training prettiger, zorgt voor meer energie en houdt je cortisol constant laag, in plaats van het op te laten bouwen en dan in een klap weg te werken.
                          Laat ik het anders zeggen: je moet krachttraining vergelijken op zekere hoogte met HIIT. Beide zijn anaeroob en het draait niet om de energie die je tijdens de activiteit verbruikt, maar om de energie erna. Bij de HIIT komt dit uit de verhoogde EPOC waarde, bij de KT uit de energie die het kost om spieren op te bouwen/repareren.

sigpic

Comment

Toevoeging mbt de dextrose. Ik wil mijn spieren nog wel maximaal belasten om spierverlies zoveel mogelijk te beperken. Echter met mijn lage energielevels train ik maar op halve kracht. Dextrose zorgt ervoor dat ik iig weer op 80% zit. Hierdoor verbrand ik ook nog eens meer tijdens en na de training.

Overwegingen/besluiten:

- Na dit weekend ga ik zig-zag dieeten. 3 dagen 20% onder onderhoud eten en de 4e dag op onderhoud. Ik merk aan mijn lijf dat mijn metabolisme inzakt en dat er niet erg veel meer gebeurt.

- Ik overweeg om vier keer in de week kt te gaan doen. Echter weet niet of dit in de cut nou wel of niet aan te raden is.

Comment

Check je temperatuur elke dag bij het opstaan. Als hij inzakt is je vetverbranding aan het inzakken.
                              Denk dat vier keer in de week je meer energie gaat kosten dan het je aan vetverbranding gaat opleveren, maar ik kan er verder niet veel gefundeerds over zeggen, hangt namelijk ook van je lichaam af.

sigpic

Comment

Zig-zaggen heeft in de eerste instantie veel goed gedaan ik zakte zo door naar de 8,1%!

Echter vijf dagen na de meting weer op de weegschaal gestaan en ik maakte me toch een beetje zorgen. In 5 dagen 1,6kg lichter en dat was 's avonds gemeten en de meting van de zondag ervoor was 's ochtends!

Op mijn verjaardag veel commentaar gehad dat ik (relatief) mager aan het worden was icm onder de 80kg grens uitgekomen zijn voelt dat toch wat gaar.

Hoe gemakkelijk pak ik die massa straks weer schoon terug?

Daarnaast baal ik een beetje van de wedstrijd. Ik sta 4e van de 8 en daar sta ik van te kijken. Ik ben notabene 35% van mijn vetmassa kwijt (nu al meer ws) en stond er van te kijken dat er personen het hadden gepresteerd om meer te verliezen. Daardoor het vermoeden gekregen dan gewicht in kg's ook meetelt (waar ik het niet mee eens zou zijn) en gevraagd om de manier van jureren echter daar krijg ik geen antwoord op.

En ja, het is me deels te doen om het winnen.

Plan: op onderhoud blijven eten en zes dagen in de week cardio om zo nog wat ververlies te bewerkstelligen tot 17 april.

Daarnaast aan het overwegen om daarna een cycle van mass fx en hyperdrol x2 te proberen icm 20% boven mijn onderhoud en German Volume.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X