Goede uitvoering is 't belangrijks van de training.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Negatieven zijn van tijd tot tijd wel leuk voor de afwisseling en het geeft ook meer kracht. Als je bicep curl met 8sec negatief en explosief positief doet...na een paar reps voel je zelfs je borst mee branden.

Zelf doe ik negatieven pas als ik geen complete ROM meer kan maken en met behulp van spotter nog 3-4 negatieven om de spier helemaal leeg te maken.
    Sorry hoor, maar ik train wel vaker zo en als jij je borst voelt branden bij een bicepsoefening dan gaat er echt wat mis.
    Misschien kun je dan beter met je arm ergens overheen een bankje ofzo en je zo meer op je biceps controleren.

Comment

Agressie opwekkend topicje zeg...
      Kunnen we die agressie niet beter bewaren voor in de gym?

En nog ff voor de topicstarter:

Goeie armen! Alleen je grote mond mag wat kleiner
      (en ik hoop dat je niet op je teentjes getrapt bent want ik zeg dit met een knipoog erbij...lighten up and train like an animal!)
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Sorry hoor, maar ik train wel vaker zo en als jij je borst voelt branden bij een bicepsoefening dan gaat er echt wat mis.
        Misschien kun je dan beter met je arm ergens overheen een bankje ofzo en je zo meer op je biceps controleren.

Als we dan toch met zijn allen die domme en irritante ondertoon gebruiken...

Als je armen langzaam laat zakken span je ook altijd tot op zekere hoogte je borst aan. Geloof het of niet, maar je hebt antagonisten en synergisten. Het is niet alleen de tricep die je arm tegenhoudt zodat het niet in 1x naar de grond pleurt. En als je erg traag gaat heb je de laatste herhalingen ook dat je de borst voelt aanspannen omdat het steeds meer van de vermoeide tegenwerkende tricep gaat overnemen. Als je de borst er niet bij voelt tegen het einde heb je de spieren niet goed vermoeid.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Als we dan toch met zijn allen die domme en irritante ondertoon gebruiken...

Als je armen langzaam laat zakken span je ook altijd tot op zekere hoogte je borst aan. Geloof het of niet, maar je hebt antagonisten en synergisten. Het is niet alleen de tricep die je arm tegenhoudt zodat het niet in 1x naar de grond pleurt. En als je erg traag gaat heb je de laatste herhalingen ook dat je de borst voelt aanspannen omdat het steeds meer van de vermoeide tegenwerkende tricep gaat overnemen. Als je de borst er niet bij voelt tegen het einde heb je de spieren niet goed vermoeid.
          Nou ik dacht niet dat ik hetgeen ik zei met een irritante ondertoon zei en waarom het dom is vraag ik me al helemaal af, misschien dat ik gewoon een andere mening heb dan jou., maar goed als dat zo zou zijn heeft het dus ook geen nut om een split te trainen waarbij je je borst en biceps op een aparte dag traint aangezien je volgens jou tijdens het biceps trainen je borst gebruikt.
          En ik snap dat je antagonisten en synergisten hebt maar als je tijdens biceps trainen ook zo je triceps en borst aanpakt gaat het imo echt niet goed.
          Ik hoop nbiet dat je bovenstaande ook dom en irritant vond................

Comment

Kunnen we met zijn allen (ja ik heb er ook aan bijgedragen, maar ik ben er ook mee gestopt) kappen met de nare ondertoon. Discussie is oké, betweterigheid is wat anders. Anders gooi ik gewoon een slot op het topic.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zal even een nieuwe start maken.

Originally posted by GeneralIx View Post
              Kunnen we met zijn allen (ja ik heb er ook aan bijgedragen, maar ik ben er ook mee gestopt) kappen met de nare ondertoon. Discussie is oké, betweterigheid is wat anders. Anders gooi ik gewoon een slot op het topic.
              Beste meneer Moderator´

Mijn excuses voor de hele ophef, die ik heb aangericht, blijkbaar.
              Daarom wil ik even een nieuwe start maken en kijken of we nu wel op een normale manier kunnen reageren.

Ik heb het ovegens niet over powerliften, maar bodybuilding. Ik vind dat je max. rep 15 moet zijn, langzaam en beheerst. Dat is naar mijn mening, het beste voor je spieren, je spieren moeten dan heel veel werk doen, omdat je nu puur de spanning op de spieren houd. 15 reps is veel, maar wat ik al eerder heb gezegt, 12 is het max. en dan kan je hoger, maar maak het lekker moeilijk voor jezelf en streef naar 15 herhalingen max. Ik heb het over bijv. bankdrukken. 1 sec. omhoog. en rustig en gelijdelijk 4 sec. omlaag x 15 reps x 3 zelfde gewicht dus. En dan praat ik niet over gewicht wat je makkelijk kan, maar waar je toch wel moeite voor moet doen. Overgens train je gelijk ook conditioneel. Ik weet wel dat je hier zeer sterk van kan worden, kwa uitstraling van je lichaam om optebouwen, reps van 6 tot 8.

Mee eens?

Comment

Reactie.

Nou ik dacht niet dat ik hetgeen ik zei met een irritante ondertoon zei en waarom het dom is vraag ik me al helemaal af, misschien dat ik gewoon een andere mening heb dan jou., maar goed als dat zo zou zijn heeft het dus ook geen nut om een split te trainen waarbij je je borst en biceps op een aparte dag traint aangezien je volgens jou tijdens het biceps trainen je borst gebruikt.
                En ik snap dat je antagonisten en synergisten hebt maar als je tijdens biceps trainen ook zo je triceps en borst aanpakt gaat het imo echt niet goed.
                Ik hoop nbiet dat je bovenstaande ook dom en irritant vond................
                Ik denk wel dat deze meneer ovegens gelijk heeft.
                Als je met de gebogen stang, biceps traint, gebruik je gedeeltelijk ook je borst, er kom spanning op te staan, als je het gewicht omhoog tilt. Het is raar, maar bij het trainen van biceps, span je je boorst wel aan.

Comment

Bedankt.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Agressie opwekkend topicje zeg...
                  Kunnen we die agressie niet beter bewaren voor in de gym?

En nog ff voor de topicstarter:

Goeie armen! Alleen je grote mond mag wat kleiner
                  (en ik hoop dat je niet op je teentjes getrapt bent want ik zeg dit met een knipoog erbij...lighten up and train like an animal!)
                  Bedankt voor het compliment, jij ziet er ook goed uit.
                  Ik zal rekening houdenmet mijn mond, tevens ben ik wel blij met die grote mond, want dan kan er veel eten in.

Comment

Je traind borst geen rug.

Kan je dat verklaren want als ik met bankdrukken voortaan me rug en me borst kan trainen ben ik snel klaar
                    Bankdrukken is grotendeels voor je borst en niet voor je rug.
                    Als je de stang laat zakken, heeft dat inpact op je borst, niet je rug.

Probeer jij maar is 10 sec. de stang heel erg rustig naar beneden te zakken, ik weet zeker dat je het in je borst voelt.

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                      volgens mij zit je zelf met een probleem, dat je eerst met jezelf moet oplossen, in plaats van je sociale onvermogens te doen lijken op ons onbegrip en fout
                      Dat vind jij, wil nog niet zeggen dat het zo is.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Ben niet heel snel op mijn teentjes getrapt, maar mensen die net nieuw zijn en binnen stormen met een air dat ze het meteen beter weten, werken mij op de zenuwen.
                        Heb je mij horen zeggen dat de mensen die hier langer zitten dan jij, het om die reden bij het juiste eind hebben? Het gaat er niet om wie er het langste zit. Het heeft ergens te maken met ervaring en voor een groot deel ook met de wetenschap. Er is niemand echt groot geworden op 15reps. Het kan zijn dat je er goed op gaat, dat wil echter niet zeggen dat je optimaal traint. En dat is de discussie, niet of de manier van trainen per definitie slecht is.
                        Jij hebt het waarschijnlijk over massa kweken, ik heb het over sterker worden.

Comment

Originally posted by zaahied View Post
                          Ik vindt het maar moeilijk om training te bepalen...

Er lopen er genoeg op mijn sportschool rond die echt groot zijn. Toch hebben we weer allemaal hun eigen theorien.

Inderdaad ook de "juiste uitvoering" therie heb ik gehoord. Dus lager in de gewichten maar dan juist uitvoeren.

De anders zegt weer, gewoon knallen, pakken die gewichten... anders blijf je hangen en schrikken je spieren niet...

Mijn mening?... Het is gewoon een kwestie van proberen. Veel lezen, informatie vergaren, proberen en de dingen eruit pikken wat voor je werkt...
                          Door langzame herhalingen te doen, van 4 seconden, daar wordt je echt sterk van. Breder worden duurt overgens dan ook wat langer, maar wel beter voor je lichaam. Wil je breder worden, ga je snel de herhalingen doen van 1 sec. en pompen om die spiermassa aan te maken. Het is een ander soort van trainen. Je word er wel sterk van, maar op een andere manier. het is een kort kracht geen langdurige. Bij langzame training 4 sec. krijg je ook meer spierconditie.

Mee eens?

Comment

Probeer je soms in een recordtempo 20 posts te hebben

Comment

Niet slim.

Originally posted by Leo1988 View Post
                              ik ook. dus sterf
                              Niet echt een slimme ractie, die beweerd dat die van de 15 maanden 6 serieus heeft gedaan. Maar ik zal het niet serieus opvatten.

Comment

Originally posted by Sodaar View Post
                                Door langzame herhalingen te doen, van 4 seconden, daar wordt je echt sterk van. Breder worden duurt overgens dan ook wat langer, maar wel beter voor je lichaam. Wil je breder worden, ga je snel de herhalingen doen van 1 sec. en pompen om die spiermassa aan te maken. Het is een ander soort van trainen. Je word er wel sterk van, maar op een andere manier. het is een kort kracht geen langdurige. Bij langzame training 4 sec. krijg je ook meer spierconditie.

Mee eens?
                                Nee. Breder worden snel herhalingen doen? Breder worden is gewoon massa op je latissimus (grotendeels) en voor en klein deel borst en een nog kleiner deel schouders. Om massa te kweken moet je juist LANGZAME herhalingen doen, om alle (ook dieperliggende) spiervezels aan te spreken. Als je snel en explosief doet op 1-5 hh krijg je meer kracht/wordt je sterker en als je het snel/vlot doet op 15 hh train je spierconditie/krachtuithoudingsvermogen. Tuurlijk wordt je daar wel IETSJE sterker van, maar lang niet zo sterk als 1-5 reps. Maximale kracht interesseert de sterkste ophaler het meeste volgens mij en misschien wil hij zo goed zijn dit door te laten dringen in die hersens van jou
                                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X