Trainingsschema voor massa EN kracht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema voor massa EN kracht?

Herstellend van mijn elleboogblessure ben ik van plan de komende twee weken tabatta's te gaan doen en daarna weer over op een meer conventionele manier van trainen.

Ik heb echter geen flauw idee wat te gaan doen. Ik lijk wel inspiratieloos. Ik ben nu nog aardig van het niveau van het einde van mijn cut en wil weer flink wat massa en kracht terugpakken. Ik was van plan German Volume te pakken,maar lees toch ook minder positieve berichten op het net. Verder DC gedaan, 5x5 doe ik later pas (eerst wil ik direct volop knallen na mijn tabata's).... kortom ik ben even compleet inspiratieloos.....

Is HST wat? Andere opties?

Ik kan drie a vier dagen aan kt doen in de week....

edit: ben altijd wel aardig fan van full-body. Echter een vorm van split is ook prima.
    Last edited by ijzer; 10-04-2008, 15:40.

Als je echt gemotiveerd bent en door wilt gaan ook al is het trainen ruk, dan kan hst heel interessant zijn. Voor kracht heb ik er niks van gemerkt, zelfs het idee dat ik wat verloren had, maar Snipke is er wel sterker van geworden dus dat zal wel persoonsgebonden zijn.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik wil persé geen kracht verliezen, eerder bouwen. Probleem met 5x5 is de periodisering. Ik wil de eerste weken ook al los. Max OT is een optie, maar ik kan echt geen 5 keer in de week trainen. hmmmmm

Comment

Je zou eens wat Oosteuropese technieken moeten toevoegen aan je schema.
        Ook strongman onderdelen kun je in je training toepassen.
        Ik train soms wel eens in de bossen met alles wat daar ligt, stenen, boomstammen en zo. Da's nog leuk ook (vind ik tenminste).
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik ben geen prof in schema's, maar ik had onderstaand schema bij n sportschool n paar jaar terug en deze beviel me prima.

1x12 op 30% van 1RM
          1x10 op 60% van 1RM
          1x8 op 80% van 1RM
          1x12 op 30% van 1RM

Ik deed dit met een split-schema (wel 2 dagen) en dan borst, biceps en schouders op de eerste dag en rug, triceps en benen op de tweede dag. De buik pakte ik er elke dag bij.

Ik merkte bij dit schema dat ik zowel in spiermassa groeide als in kracht.

Nogmaals, ik heb niet zo gek veel verstand hiervan, dus bekritiseer me niet als dit hierboven dikke ruk is. Ik probeer ook alleen maar te helpen....

Comment

Kun je wel op de dagen dat je kunt 2x trainen? Zo ja dan kun je wellicht eens dat HFT van Waterbury proberen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

@ MarcoM
              Het schema is idd meer op hypertrofie dan op spierkrachttoename gericht. Maar geeft niks, het zal idd ook kracht doen toenemen. Maar bij Kevf, die verder gevorderd is, zullen zwaardere technieken vereist zijn.
              Ik blijf erbij Kevf...doe eens iets TOTAAL anders. Geen bodybuilding dus. Ik doel op ruwe powerliftingtraining en strongmanoefeningen. Gewoon es een week of 2 doen. Daarna weer een week of 2 standaard bodybuilding. Wedden dat je sterker geworden bent en ook gegroeit bent?

Comment

Wat stel je voor oefeningen voor dan? Ik kan helaas geen 2x per dag trainen. Zat zelf ook nog te denken aan een goed ub/lb schema voor vier keer. Dus als iemand nog een leuke url heeft.

damn te veel bomen en te weinig bos

Comment

Olympic lifts zoals Clean and Jerk zou ik kevf wel willen zien doen

Comment

Lijkt mij ook zeker vet! echter of het goed is voor mijn elleboog.....

Ik heb op dit moment toch mijn zich op de texas method.....

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Olympic lifts zoals Clean and Jerk zou ik kevf wel willen zien doen
                      Dat zijn exact de lifts die ik ook zou willen leren (en de snatch), maar er is niemand in de buurt die die dingen kent.

@ Kevf
                      Als jij ze wel beheerst zou ik voor fullbody (in een ander schema passen ze niet) gaan en dan de olympic lifts eens een tijdje gaan doen.

sigpic

Comment

ik doe the stones of strength wel eens en the farmers walk. Dat zijn goeie krachtoefeningen. Binnenkort ga ik weer proberen auto's te trekken.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Dat zijn exact de lifts die ik ook zou willen leren (en de snatch), maar er is niemand in de buurt die die dingen kent.

@ Kevf
                          Als jij ze wel beheerst zou ik voor fullbody (in een ander schema passen ze niet) gaan en dan de olympic lifts eens een tijdje gaan doen.
                          Er is een kerel die ze me wel kan leren, echter hij is er altjd over dag. Is er ergens een overzicht van al die lifts?

Comment

Als je op youtube de naam van de lifts intikt komt het meestal wel goed, ken verder geen site.

sigpic

Comment

Kan je ipv van FB niet beter een ander soort schema hanteren? Eentje met 4 oefeningen zoals GVT? Dat je veel sets met weinig reps doet?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X