Zoals de titel al aangeeft, ik wil een nieuw trainingsschema opstellen. Idee erachter is eenvoudig: het moet goed zwaar zijn, met puur de basisoefeningen. Eenvoudigweg vlammen in de sportschool, 6x per week, 3 dagen per week.
Ik heb een paar opzetjes:
Opzet 1:
A)
- Squat
- Military press
- Chin up
B)
- Deadlift
- Incline dumbell press (30gr)
- Cable row
Opzet 2:
A)
- Squat
- Military press
B)
- Deadlift
- Cable row
- Chin up
Opzet 3:
Maandag 2x A ( alles van opzet 1)
Woensdag 2xB
Vrijdag 2xA
Etc. etc.
Bij de drie is het idee 1x 's ochtends te trainen, en 1x minimaal 6 uur later (het HFT idee). Bij de eerste twee 's ochtends het A gedeelte en begin van de avond het b gedeelte. Bij het derde is het op dag 1 beide keren A, en dag 3 beide keren B etc. Ben benieuwd welke jullie het beste lijkt, of anders of jullie betere alternatieven hebben.
Qua sets/reps verkeer ik ook nog in dubio. Er zijn ook hier twee opties die ik overweeg:
Optie 1:
5x5 op alle oefeningen.
Optie 2:
10 singles per oefening.
Laat maar horen wat jullie de beste opzet lijkt (als jullie er al wat in zien). Het is voor mij een experimentje, maar aangezien ik binnenkort toch twee weken vakantie heb kan het HFT makkelijk.
Laat maar horen.
Ik heb een paar opzetjes:
Opzet 1:
A)
- Squat
- Military press
- Chin up
B)
- Deadlift
- Cable row
Opzet 2:
A)
- Squat
- Military press
B)
- Deadlift
- Cable row
- Chin up
Opzet 3:
Maandag 2x A ( alles van opzet 1)
Woensdag 2xB
Vrijdag 2xA
Etc. etc.
Bij de drie is het idee 1x 's ochtends te trainen, en 1x minimaal 6 uur later (het HFT idee). Bij de eerste twee 's ochtends het A gedeelte en begin van de avond het b gedeelte. Bij het derde is het op dag 1 beide keren A, en dag 3 beide keren B etc. Ben benieuwd welke jullie het beste lijkt, of anders of jullie betere alternatieven hebben.
Qua sets/reps verkeer ik ook nog in dubio. Er zijn ook hier twee opties die ik overweeg:
Optie 1:
5x5 op alle oefeningen.
Optie 2:
10 singles per oefening.
Laat maar horen wat jullie de beste opzet lijkt (als jullie er al wat in zien). Het is voor mij een experimentje, maar aangezien ik binnenkort toch twee weken vakantie heb kan het HFT makkelijk.
Laat maar horen.
Comment