goede variatie op krachttraining schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja heb ik wel eens gedaan of variant ervan. druk hem dan vanaf de achter kant van mijn hoofd. overigens meestal vast gedaan (ja kweet moet wat meer los doen(A))

Comment

Dan trainen jullie niet op de goede apparaten.
      In mijn ogen bestaan er geen goede apparaten behalve als je voor de cut traint. Maar goed, ik zeg niet dat het een feit is dat apparaten er niet meer door kunnen. Het is maar een mening en daar kan niemand iets aan veranderen.

Bovendien voelt het gewoon niet goed om met apparaten te trainen, op de een of ander manier. Er zijn ook genoeg mensen die denken dat apparaten preciezer hun werk doen tegenover losse dumbells etc... yeah right, bullsit natuurlijk.

Profs trainen ook wel is op apparaten maar ik zal dat nooit doen. Deed het aan het begin wel en toen voelde het al niet goed....

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
        ja heb ik wel eens gedaan of variant ervan. druk hem dan vanaf de achter kant van mijn hoofd. overigens meestal vast gedaan (ja kweet moet wat meer los doen(A))
        Ik clean die stang dan omhoog vanuit de hang. Oftwel stang op kniehoogte, iets door je benen zakken, lanceren die boel, stang beetje optrekken met een soort shrug en dat ding laten landen op je schouders.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Kevf View Post
          Dan trainen jullie niet op de goede apparaten. Hammerstrength en de free-weightline van Panata is toch echt wel lekker om af en toe op los te gaan.

Schema is een apart schema maar klinkt helemaal niet zo verkeerd. Gewoon een tijdje proberen.

Op Hammerstrength machines is inderdaad lekker trainen.

Comment

Originally posted by el oso View Post
            Op Hammerstrength machines is inderdaad lekker trainen.
            In Rotterdam hebben ze een hele berg van die Hammerstrength machines, vind ze maar niks. Bij cardo hebben ze een berg Nautilus en wat panatta. Die Nautilus is echt bagger, en van panatta zijn die kabelstations en de leg press wel goed, de rest echter...
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zo Kevf...daar noem je ook een apparaat. Maar die dingen zie je helaas bijna nergens in Nederland Heb soms gevoel dat we veel te kort komen in ons landje na het zien van BB filmpjes.

Comment

tja betaal je 138 per kwartaal en nog hebben ze geen prof spul, terwijl gym al 50 jaar bestaat meen ik

Comment

jah dan wel, maar wissel beetje af. hiervoor dumbell press en flys gedaan dus nu voor de afwisseling weer is een apparaatje, maar wat bedoel je met je stang omhoog cleanen ?
                  Clean

Comment

Citaat van Falstyr:

Zou dan eerder Super Sets doen op een antagonistische wijze. Dus 10reps zwaar Bench Press(borst) met meteen er na Bent Over Row(rug). 60secs rust en herhaal het 3-4x. Daarna doe je Flye's en DB Row op dezelfde wijze (of de LAT Pull Down). Eindigend met 1 Bicep/1 Tricep oefening.

Tussen elke "groep" kun je dan 1 set buikoefeningen proppen van 10-15reps.

Om een voorbeeld te noemen. Truc is om "compound" oefeningen te kiezen. Deze gebruiken meer spieren en resulteerd in meer aanspraak van je energie, dus meer verbranding.[/quote]

Nog even om het helderder voor mezelf te maken:
                    Moet ik de Super Set meteen achter de 10reps zwaar doen, met 20reps licht? Of ook 10reps zwaar?

En compound oef. bedoel je mn gehele schema of alleen buik?

Comment

Originally posted by tiger View Post
                      Nog even om het helderder voor mezelf te maken:
                      Moet ik de Super Set meteen achter de 10reps zwaar doen, met 20reps licht? Of ook 10reps zwaar?

En compound oef. bedoel je mn gehele schema of alleen buik?
                      Huh? In het voorbeeld wat ik gaf doe je 2 verschillende spiergroepen in 1 superset. Dus je doet ze beiden zwaar en meteen achter elkaar zonder rust.

Compound oefeningen zijn ook wel samengestelde oefeningen. Oefeningen waarbij je zoveel mogelijk spieren gebruikt. Isolatie oefeningen daar en tegen isoleer je 1 spiergroep die je dan traint.

Comment

@Falstyr

OK, ik begrijp je!
                        Ik heb idd al zo'n trainingsschema. Ik had gehoopt om nog 1 te vinden als variatie. Vandaar die ene met 10sreps zwaar en 20reps licht...die dus nix is..

Ik doe nu al HIIT-training, piramide training, negatief en die ene je mij hebt aangeraden. Ik noem hem 'tegeovergestelde spiergroep'-training.
                        Heb jij er misschien nog 1?

En, ik wissel ze af om de 2 maanden. Is dat een te lange periode? Beter om de 6 weken? Ik wil natuurlijk niet dat mn spieren eraan gewend raken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Zo Kevf...daar noem je ook een apparaat. Maar die dingen zie je helaas bijna nergens in Nederland Heb soms gevoel dat we veel te kort komen in ons landje na het zien van BB filmpjes.
                          dit spul hebben wij staan:

PANATTA SPORT

je kan met het pijltje naar rechts scrollen. Het borstspul hebben we niet trouwens. Erg over te spreken

Comment

klinkt als een goede kracht uithoudings schema, je het overigens heel even rust, tussen het wisselen van de apparaten.

verder neem je wel rust tussen de oefening die er na komt zo te zien.

maybe een idee om het gewoon uit te testen als je trainer al lang in het vak zit zal hij zelf ook ervaring met het schema hebben, (natuurlijk werkt ieder lichaam anders maar het is in ieder geval positief om te horen dat andere mensen er wel resultaat mee hebben, daarom probeer je die dingen uit). Alleen 2 maanden vind ik zelf wat lang voor 1 schema, ik wissel om de 12-16 trainingen van schema dus om de 4-6 weken. dit omdat dan je spieren eraan gewend raken.
                            haha weet niet hoe jij traint!!.
                            Maari k ben van mening dat je dat niet tot het uiterste gaat!.
                            Overgens kan het bijna niet dat je spieren er aan gewent raken!.
                            Wat je vorige week heb getraint zie je meestal pas 1 tot 2 weken later!.
                            Overgens zeg jij dat jij om de 4-6 weken van traingsschema veranders je het pas na 2 maanden door of je schema naar resultaat hebt!
                            Last edited by GeneralIx; 17-05-2008, 18:26. Reason: In het zwart is het minimaal zo leesbaar als in het rood en nog vriendelijker ook.

Comment

Originally posted by tiger View Post
                              Om de 2 maanden wissel ik mn krachttraining schema om voor de variatie. Voorbeelden zijn: negatief training, circuittraining, piramide training enz.
                              Nu heb ik een nieuwe variatie gekregen van een instructeur van mn sportschool gekregen, maar ik zou graag jullie mening erover willen hebben.
                              Doel: afvallen en droger worden

Heel globaal is het per spiergroep:
                              10 reps met zwaar gewicht en meteen daarna andere apparaat 20 reps met licht gewicht.
                              Geen rust tussen kracht en lichte herhalingen.
                              2/3 sets.

Dus, vb: 10 reps zwaar squats en meteen daarna 20 reps licht leg extensions
                              nog een vb: 10 reps zwaar fly's schuin en meteen daarna 20 reps licht chest incline

Alvast bedankt!
                              omdat ik echt een leg freak ben...als je wat variates in super / tri / drop/ giant sets wilt gaan...kan je me beenschema checken in de topic 2e wedstrijd voor de lol

IK ZEG ER WEL BIJ..DOE AUB NIET METEEN ZOVEEL SETS...

of wacht ik citeer hem wel hier

Originally posted by sakurakilla View Post
                              ok mini updatje
                              ben net 15 min thuis
                              vandaag was leg day

training ging als volg

Quadtriceps

4sets leg press
                              8 @ 90kg
                              8 @120kg
                              10@120kg
                              8 @ 140kg

3 super trisets

walking barbell lunges + leg extension + DB walking lunges wide
                              set1
                              Walking BB lunges 16step @ 20 kilo + 8 rep leg extension @ 45 kilo + DB walking lunges 12 step @ 16kilo
                              Set 2 alles hetzelfde behalfe leg extension verhoog naar 55kg
                              Set 3 gelijk aan set 2

2 sets hack squat + 1 dropset (3 total)
                              set 1
                              10 reps @110 kg
                              set 2
                              10 reps @ 130kg
                              Dropset
                              4 rep 160kg
                              6rep 120kg
                              8rep 90kg

3 sets smith machine squats

set 1
                              8 rep @ 90kg
                              set 2
                              10 rep @ 110kg
                              set 3
                              6 rep @ 125kg

Hamstrings

4 super giant set

leg curl + DB stiff leg + 2 dropset DB stiff leg + 1 50rep leg curl (total 6 sets)
                              set 1
                              leg curl @ 25kg + BB stiff leg @ 12kg
                              set 2
                              leg curl @ 45lg + BB stiff leg @ 20kg
                              set 3
                              zie set 2
                              set 4
                              leg curl @ 40kg + BB stiff leg @ 20kg

dropset
                              set 1
                              4 rep @ 28kg
                              6 rep @ 22kg
                              8 rep @ 16kg
                              set 2
                              zie set 1

50rep leg curl ( 3x restpulse)
                              20 reps 35kg
                              Restpulse 1 8sec
                              10 reps 35kg
                              restpulse 2 13 sec
                              15 reps 25kg
                              restpulse 3 5sec
                              5 reps @ 55kg

1x 20 rep squat @ 60kg 2x restpulse

Total sets : 21

aub zeg niet tegen mij dat dit veels te veel is..i know what i am doing

.....
                              so what u expect? a walk in the park....

ghehe heb dat altijd al willen zeggen

Comment

Originally posted by sjaak Zeeland View Post
                                haha weet niet hoe jij traint!!.
                                Maari k ben van mening dat je dat niet tot het uiterste gaat!.
                                Overgens kan het bijna niet dat je spieren er aan gewent raken!.
                                Wat je vorige week heb getraint zie je meestal pas 1 tot 2 weken later!.
                                Overgens zeg jij dat jij om de 4-6 weken van traingsschema veranders je het pas na 2 maanden door of je schema naar resultaat hebt!
                                Pardon..? Als je traint duurt het gemiddeld 2 dagen voor je 'uitgegroeid' bent, na éen dag rust is de betreffende spiergroep weer belastbaar. Volledige hersteltijd gemiddeld is 5 dagen, incl. CZS.

Verder weet je idd niet hoe hij traint.En hoe kun jij op basis van het geschrevenen bepalen of hij niet tot het uiterste gaat?
                                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X