Hoeveel mag ik ongeveer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel mag ik ongeveer?

Heeejj

Ik had een vraagje want ik ben namelijk 12 en ben al rond de 5 maanden aan het trainen. maar ik begon nu P. Hand steeds meer gewichten op te tillen dus nu is mijn vraag : hoeveel mag ik ongeveer tillen per arm omhoog en omlaag ?
    Ik til nu 8 kilo P. hand en doe het 6 X en dan stop ik 5 minuten en dan weer verder. ik begin ook extreme veranderingen te zien BV. dat mn spieren hoger worden dan mn schouders , dat ik zonder kracht te geven al al mn spieren zie . enz.

Groetjes .

Hahaha, sorry maar je komt zo schattig over. Ik denk dat je maar eens moet stoppen jongen, ga maar eerst goed eten en zodra je 15 bent kan je beginnen met fitness. Je bent 12 jaar oud, als je nu al gaat beginnen dan gaat je groei remmen.

Comment

@ Nex
      Bullshit bro. Nu heeft hij juist de kans om alles al heel goed te doen en ons allemaal te dollen zodra hij 18 wordt.

@ Ts
      Wil je alleen die dumbell curls blijven doen en verder niks, kap dan maar. Wil je nu zorgen voor een geweldige basis moet je heel goed opletten en niet je eigenwijs gaan doen, als je van jezelf weet dat je dat wel gaat doen kun je beter stoppen.
      Train alle lichaamsdelen evenwichtig, en niet tot je de oefening niet meer kunt. Zorg voor perfecte uitvoering van al je oefeningen, cheaten ben je nog lang niet aan toe.
      Gezien je leeftijd zou ik je aanraden om bij een sportschool te gaan waar de mensen op je toe kunnen zien, thuis trainen kan heel leuk zijn, maar dan moet je wel weten hoe je het moet doen, en wat je zwakke punten zijn.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Inderdaad wijze raad opvolgen, je bent nog jong. Wachten tot je 16 bent om echt te gaan knallen. Nu de basis leggen voor later!!
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Wist ik maar op 12 jarige leeftijd dat ik breeeed wou worden (A)
          Als je echt wat wilt worden op de middelbare school (en daarna) zal ik General's advies opvolgen. Alleen biceps trainen kom je nergens mee.
          Succes
          18 jaar, 85~87,5 kg @ 14 bf (1.92m)

Comment

Originally posted by Nex- View Post
            Hahaha, sorry maar je komt zo schattig over. Ik denk dat je maar eens moet stoppen jongen, ga maar eerst goed eten en zodra je 15 bent kan je beginnen met fitness. Je bent 12 jaar oud, als je nu al gaat beginnen dan gaat je groei remmen.

Hahaha, sorry maar je komt zo belachelijk over als je neerbuigend doet en dan er echt compleet naast zit.

Originally posted by GeneralIx View Post

Gezien je leeftijd zou ik je aanraden om bij een sportschool te gaan waar de mensen op je toe kunnen zien, thuis trainen kan heel leuk zijn, maar dan moet je wel weten hoe je het moet doen, en wat je zwakke punten zijn.

Ik zie je punt wel, maar ik zou het juist niet doen. De meesten zitten nog met dat "fitnessen remt de groei"-fabeltje uit de jaren 70 in de kop, wat in dit topic weeral eens is bewezen, ze gaan hem niet laten deftig trainen.

Hij zou iemand moeten vinden die hem goed kan tonen te trainen ipv de gemiddelde fitnessinstructeur die nog nooit van deadliften gehoord heeft.
            Last edited by Genjuro; 08-06-2008, 11:05.
            the one and only tabata overlord

Comment

Ja lekker bedankt. Ik bedoelde het echt niet lullig maar goed.

Hij is nog 12 jaar en vollop in de groei. Mijn raad is dus zeker niet naar een sportschool gaan en zich bezig houden met krachttraining. Voor iemand die 12 jaar is kan je beter eerst beginnen met andere sport i.p.v krachttraining of wil je altijd zo kort blijven? In principe bedoelde ik dus precies wat tigra zei.

Oefeningen zoals dips, push ups en optrekken enzo zijn dan weer wel goed maar weens een reeel 12 jaar en dan al een sportschool uitzoeken en vollop bezig gaan met krachttraining? Juist! Heb iemand in de famillie die vanaf zijn 13e is begonnen met krachttraining en kijk hem nu eens... 2 koppen kleiner als ik en toch 24 jaar oud. Dat je op zo'n jonge leeftijd begint met krachttraining en dat er vervolgens de groei erdoor wordt geremt is zeker geen bullshit.

Maar goed, alles wat ik probeer te doen is dat jong een beetje goede raad te geven aangezien ik mensen ken die er nu niet uit zien waar ze vroeger nog jong zijn begonnen. Met gewichten gooien op zo'n jonge leeftijd.. nee.
              Last edited by Nex-; 08-06-2008, 11:49.

Comment

Bij de sportscholen waar ik heb gezeten mag je pas trainen vanaf 16 jaar, wel hebben ze een paar uurtjes per week jeugdfitnesws onder begeleiding.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                  Ik zie je punt wel, maar ik zou het juist niet doen. De meesten zitten nog met dat "fitnessen remt de groei"-fabeltje uit de jaren 70 in de kop, wat in dit topic weeral eens is bewezen, ze gaan hem niet laten deftig trainen.

Hij zou iemand moeten vinden die hem goed kan tonen te trainen ipv de gemiddelde fitnessinstructeur die nog nooit van deadliften gehoord heeft.
                  Is helaas maar al te waar.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Shutterspeed op DBB had tijd terug een artikel over tiener bodybuilding getypt waar ik me in kon vinden. Is terug te vinden op Fitness [Deel 2] - Xboxworld.nl Forums

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                      Oefeningen zoals dips, push ups en optrekken enzo zijn dan weer wel goed maar weens een reeel 12 jaar en dan al een sportschool uitzoeken en vollop bezig gaan met krachttraining? Juist! Heb iemand in de famillie die vanaf zijn 13e is begonnen met krachttraining en kijk hem nu eens... 2 koppen kleiner als ik en toch 24 jaar oud. Dat je op zo'n jonge leeftijd begint met krachttraining en dat er vervolgens de groei erdoor wordt geremt is zeker geen bullshit.
                      Goede conclusie. Iemand is kleiner dan jou en doet sinds vroeg aan krachttraining, dus hij is kleiner dan jou omdat hij krachttraining doet? Basketters zijn over het algemeen groot, dus basketten zorgt dat je lang wordt. En turners zijn kort, dus turnen remt ook de groei.

Die redeneringsfout is bekend en noemen ze "Cause and effect, without a clear relation to eachother apart from both co-existing." Wordt relatief veel gemaakt.

Er zijn al talloze studies verricht hierover, gebruik de zoekfunctie maar eens. Allen hetzelfde resultaat, jongeren krijgen sterkere botten door krachttraining op jongere termijn. Maw enkel positief. Hoe groot je wordt ligt al vanaf je geboren bent vast, tenzij je een afwijking krijgt/hebt(alla hong man choi).
                      Last edited by Genjuro; 08-06-2008, 17:44.
                      the one and only tabata overlord

Comment

Je bent 12 jaar. Ik zou lekker een andere sport gaan doen die je heel leuk vind en waar je gespierd van word. Fitnessen/Krachtraining kun je altijd nog of kan je ter ondersteuning erbij doen.

Comment

Originally posted by el oso View Post
                          Je bent 12 jaar. Ik zou lekker een andere sport gaan doen die je heel leuk vind en waar je gespierd van word. Fitnessen/Krachtraining kun je altijd nog of kan je ter ondersteuning erbij doen.
                          Fitness is een sport die ik leuk vind en waar ik gespierd van wordt
                          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Vader

als je 13 bent kun je beginnen wel rustig en op 15 tot maxx nix geloven va die fabels je groei wordt gehalt blabla denk je nou echt dat je door het trainen stopt met groeien omdat je vader 1.50 is blijv je klein maar anders niet

Comment

Originally posted by TheIronNeverLies View Post
                              als je 13 bent kun je beginnen wel rustig en op 15 tot maxx nix geloven va die fabels je groei wordt gehalt blabla denk je nou echt dat je door het trainen stopt met groeien omdat je vader 1.50 is blijv je klein maar anders niet
                              damn dude..leestekens en schrijffouten enigzins in de gaten houden svp
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X