Hoe vaak naar de sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe vaak naar de sportschool

Morgenavond heb ik een gesprek met de sportschool om mijn schema en dergelijke te gaan bespreken, maar ook hoe vaak ik naar de sportschool ga, ik neem een personal trainer. Nu zou ik graag willen weten hoe vaak jullie naar de sportschool gaan en op welke dagen. Ik wilde eerst 6 dagen per week doen, maar ik heb hier ook apparatuur staan, dus ik dacht zo 3 dagen per week waarvan een woensdag, donderdag en zaterdag, maandag en dinsdag thuis
    Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Ikzelf ga normaliter 4 tot 5 keer per week voor KT, en hou dan om de 8 weken een rustweek.

Maar BI, is 6x per week niet érg veel? Weet niet hoe dat ingedeeld wordt natuurlijk..
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
      Ikzelf ga normaliter 4 tot 5 keer per week voor KT, en hou dan om de 8 weken een rustweek.

Maar BI, is 6x per week niet érg veel? Weet niet hoe dat ingedeeld wordt natuurlijk..
      Ja en Nee, ik hou het bij 3 keer per week naar de sportschool, omdat ik ook nog fulltime werk en nog moet reizen, dus ik dacht wat ik in mijn eerste berichtje al schreef, woensdag donderdag en zaterdag sportschool, maandag rust dinsdag en zondag thuis. Ik zal dat morgenavond wel bespreken met dat gesprek. maar 3 keer in de week naar de sportschool zowiezo. Ik wil wel resultaat dus moet ik er wel wat voor doen lijkt mij

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
        Ja en Nee, ik hou het bij 3 keer per week naar de sportschool, omdat ik ook nog fulltime werk en nog moet reizen, dus ik dacht wat ik in mijn eerste berichtje al schreef, woensdag donderdag en zaterdag sportschool, maandag rust dinsdag en zondag thuis. Ik zal dat morgenavond wel bespreken met dat gesprek. maar 3 keer in de week naar de sportschool zowiezo. Ik wil wel resultaat dus moet ik er wel wat voor doen lijkt mij
        Maar vergeet niet ook je rust te pakken, als je ook nog thuis gaat trainen moet je wel goed in de gaten houden dat je voldoende rust pakt!
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Maar vergeet niet ook je rust te pakken, als je ook nog thuis gaat trainen moet je wel goed in de gaten houden dat je voldoende rust pakt!
          Exactly my point Nou kun je natuurlijk zeggen 3 dagen KT en drie dagen Cardio, of 4 KT en 2 Cardio, maar wel wat dagen op mindere intensiteit.
          Ik weet wat je wilt BI, maar je moet je lijf wel de kans en rust geven te herstellen, anders maak je dadelijk meer kapot dan dat je opbouwt. Is ook wel een kwestie van kijken wat je lijf aankan en waarop je het beste gaint.
          Sommige gaan het best op 6 x per week, andere op 2 x per week..
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Is inderdaad heel persoonlijk... Ik heb een tijdje 4 keer per week gefitnesst en dat hield ik niet vol... Nu sport ik vijf of zes keer per week maar met heel veel afwisseling in wat ik doe en dat vind ik heerlijk... Dus inderdaad goed kijken hoe je lijf reageert en daar ook goed naar luisteren.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik ga al bijna mijn hele 'carriere' drie keer per week naar de gym. Als je het goed aanpakt is dat genoeg. Meer dan 4x gaan is imo te vaak of je moet ontzettend korte trainingen pakken (zonde van je tijd) of een buitenaards herstelvermogen hebben.

Comment

dus denk ik dat het 3 dagen per week spotschool word.. en zo nu en dan thuis.. rust moet ik zeker eens nemen daar heb je gelijk in, heb nu vakantie

Comment

Bij mij verschild het vaak ga meestal 4 x en soms 6 keer maar dan doe ik minder op een dag.
                  Who's the Chef

Comment

hiero ga ik, maandag woensdag vrijdag
                    doen de meeste mensen die nog niet lang trainen geloof ik.
                    6x vind ik teveel dan hou je geen rust meer over, en dat hou je denk ik niet lang vol
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Zelf houd ik meestal 4 dagen in de week aan, met tussen 2 trainingen één dag rust. De benen train ik op een aparte dag en de armen train in 2x in de week, maar de 2de keer houd ik één oefening, 4 (super-)sets aan.

In principe (ieder lichaam reageert verschillend) trainen de meeste 3 á 4 keer in de week. Indien je echt veel tijd hebt, kun je het uitbouwen naar meerdere keren in de week, maar dan dien je de KT's duur (aanzienlijk) te verkorten.

Mijn advies voor nu, houd 3 a 4 dagen aan en laat het trainen thuis even voor wat het is. Zorg dat je de spiergroepen één keer in de week flink onder handen neemt en tussen de 2 a 4 oefeneningen per spiergroep (afhankelijk van de grootte van de desbetreffende spiergroep).
                      Zodoende zorg je voor voldoende stress (op de spieren) en gun je het lichaam de broodnodige rust.

Succes !
                      Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

train zelf 4x per week op maandag, woensdag, donderdag en zaterdag
                        alles 1x per week goed aanpakken moet voldoende zijn.
                        meer kan niet en minder wil ik niet
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

3 tot 5 keer per week, afhankelijk van mijn huidige schema die wisselt om de 8 weken

Comment

Het aantal is afhankelijk. Op moment ga ik bijna nooit meer, want train thuis. Dus laten we kijken naar de hoeveelheid work-outs. Het aantal is afhankelijk van het doel voor die periode en wat voor schema/trainings princiepes je hanteerd.

Zo kun je een 3-4 daags split schema laten roteren met 1 dag rust er tussen voor 6 weken lang. Zo kun je 3 dagen Full Body doen met eventueel 2 dagen cardio er bij. Zo kun je 4 dagen UB/LB schema hanteren zonder cardio.

Op moment doe ik Bill Starr 5x5 en zijn het 3 work-outs in de week.

Comment

normaal gezien 5 keer, maar dmv vakanties ben ik ie**************** verloren dus ik doe nu twee weekjes 6x (maar voor het moment zit ik vlak na de trainingen al uit de kijken naar de volgende, dus het wordt waarschijnlijk 7x)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X