Hoe vaak trainen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe vaak trainen

Alle spiergroepen 1 keer per week en niet langer dan een uur trainen. Dit wordt meestal geadviseerd op dit forum. Bij ons op de sportschool vertellen ze me dat je alle spiergroepen minstens 2 keer per week moet pakken. Moet er wel bij vermelden dat ik op mijn sportschool ook niet echt grote gasten rond zie lopen. Toen ik me een tijdje geleden in schreef bij die sportschool werd me meteen al verteld, dat ik wel mocht trainen, maar dat ik er rekening mee moest houden dat ik over 3 maanden misschien een andere sportschool moest zoeken omdat ik eigenlijk al iets te was. (en neem van mij aan dat ik echt niet zo enorm groot ben). Maar ik begin nu toch te twijvelen en ben benieuwt hoevaak de meesten hier alle spiergroepen trainen. Ik train natuurlijk ondanks het afraden van de fitnessinstructeur alle spiergroepen eens per week en tot het uiterste.

Eenmaal per week is heel goed, maar is eigenlijk gewoon gebaseerd op het feit dat je je spieren voldoende rust moet geven om te herstellen en aan te passen. Bij de ene gebeurt dit al sneller dan bij de andere.

Ik train zelf niet strikt op vaste dagen. Als ik in de sportschool kom krijg ik meestal een gevoel van "Nu moet ik die en die spiergroep trainen". Het gebeurt dus wel dat dat ik een spiergroep wel eens 2 keer per week aanpak. Ga wel elke keer tot het maximum. 3 keer per week is denk ik nog nooit voorgevallen.

Maar zoals zoveel in het leven moet je bij het trainen op je gevoel afgaan. Niemand weet beter dan jij wat het beste is voor jou.
    -Feel free... Or die trying-
    -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

Uiteraard is niet iedereen hetzelfde en zal de hersteltijd dus ook verschillend zijn per persoon.
      De richtlijn is en blijft alles 1x per week maar 2x in de drie weken gaat bij veel mensen ook wel goed, het blijft idd een kwestie van goed naar je eigen lichaam luisteren.
      Eén ding staat echter wel vast: NOOIT een spiergroep trainen als je nog spierpijn hebt!!

Overigens denk ik dat twee keer per week op die sportschool misschien gangbaar is omdat de meesten daar absoluut niet tot het uiterste gaan. Als je lief bent voor je spieren tijdens het trainen zal dat ook geen probleem zijn, of het echter lekker opschiet is een heel ander verhaal...  

Comment

Ik train 4 per week, alle spiergroepen ook een keertje per week. Behalve buik, kuiten, onderarmen en trapezius.

Originally posted by [b
        Citaat[/b] ]Maar zoals zoveel in het leven moet je bij het trainen op je gevoel afgaan. Niemand weet beter dan jij wat het beste is voor jou.
        Originally posted by [b
        Citaat[/b] ]Uiteraard is niet iedereen hetzelfde en zal de hersteltijd dus ook verschillend zijn per persoon
        Naar je lichaam luisteren is erg belangrijk. Ben ik nog erg moe dan is mijn training weer te snel, niet optimaal en ben ik volledig mijn spierspanning kwijt dan zit er een te grote tijd tussen 2 trainingen in. Helaas is dit mogelijk om altijd in de praktijk te brengen.
        Hersteltijd verschilt idd veel per persoon. Ik train altijd, althans bijna altijd met mijn vriendin en die herstelt veel sneller dan mij. En dat is niet omdat ze minder hard traint, veel mannen kunnen aan haar een voorbeeld nemen qua doorzettingsvermogen en inzet.
        Originally posted by [b
        Citaat[/b] ]Overigens denk ik dat twee keer per week op die sportschool misschien gangbaar is omdat de meeste daar absoluut niet tot het uiterste gaan. Als je lief bent voor je spieren tijdens het trainen zal dat ook geen probleem zijn, of het echter lekker opschiet is een heel ander
        Daar ben ik volledig met je eens Misss S. Veel kunnen trainen en gelijkertijd praten..... dat vind ik echt ongelofelijk knap

Grtzzzzz Ax
        DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

1x per week als je tot je max gaat en zeker niet meer.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik wil net beginnen

hey.
            ik ben net 17 geworden en ik wil gaan beginnen met weight gainer.. is der iemand die een beetje verstand heeft en mij kan uitleggen hoeveel en hoevaak je er minstens bij moet fitnessen?

Comment

GODMILJAAR! Wat een bump!
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

zeer toepasselijke smile is....

Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X