Splitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Splitten

Er kwam vandaag in de sportschool een sportinstructeur naar me toe en vroeg of ik inmiddels al met splitten was begonnen. Heb toen gevraagd wat dit precies inhield, het kwam erop neer dat je dan 1 spiergroep intensiever traint (meer verschillende oefeningen) met als doel zomeer massa op te bouwen.

Wie kan me wat meer info over "Splitten" geven ?

Ik train nu gewoon zo

dag1: biceps/triceps
    dag2: borst/buik
    dag3: schouders/rug
    dag4: borst/buik
    dag5:biceps/triceps of schouders/rug

Originally posted by Hallooow View Post
    Er kwam vandaag in de sportschool een sportinstructeur naar me toe en vroeg of ik inmiddels al met splitten was begonnen. Heb toen gevraagd wat dit precies inhield, het kwam erop neer dat je dan 1 spiergroep intensiever traint (meer verschillende oefeningen) met als doel zomeer massa op te bouwen.

Wie kan me wat meer info over "Splitten" geven ?

Ik train nu gewoon zo

dag1: biceps/triceps
    dag2: borst/buik
    dag3: schouders/rug
    dag4: borst/buik
    dag5:biceps/triceps of schouders/rug
    split is gewoon elke spiergroep 1x in de week maximaal belasten
    je moet wel zorgen dat je je schema een beetje handig in gaat delen.
    je schema nu is ruk en mis benen

doe nu zelf ook split en mijn schema is nu zo:

maandag: rug en achterkant schouders
    woensdag: schouders biceps, triceps
    donderdag: quads, hams en buik
    zaterdag: borst en kuiten.
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Benen doe ik liever nog niet, wil eerst zoveel mogelijk tijd aan de bovenkant besteden en als dat in orde is dan misschien benen.

Maar zal vandaag noch wel ff at advies vragen.

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
        Benen doe ik liever nog niet, wil eerst zoveel mogelijk tijd aan de bovenkant besteden en als dat in orde is dan misschien benen.

Maar zal vandaag noch wel ff at advies vragen.
        Zou het wel aanraden om benen erbij te trainen
        Zometeen is de verhouding "zoek" en heb je een mooi gespierd bovenlichaam en stellen je benen niks voor... ziet er niet echt uit

Comment

Zeker altijd benen trainen!!

anders heb je totaal geen goede verhoudingen..

Comment

Benen is de helft van je lichaam. Train het niet en je boven lichaam zal ook niet fatsoenlijk groeien.

Comment

Je benen moet je wel trainen, zorgt ervoor dat er meer 'groei bevorderende' hormonen vrij komen en je als je je benen traind pak je ook gelijk je rug ('core') aan. Voor een algeheel sterk lichaam moet je wel benen trainen, je krijgt echt niet zo snel monsterpoten hoor. Squaten dus!
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Gooi me benen er ook wel bij dan. Train toch zo'n 4/5 keer per week dus heb er wel de tijd voor

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X