Goed trainingsschema?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by CruX View Post
    Je kunt ook, maandag borst, schouders, triceps, dinsdag rug, biceps en buik en woensdag benen. Dan hetzelfde programma weer tot zondag, die dan de rustdag moest zijn.

Het is maar een idee.
    Oké, dat zie ik al veel beter zitten !
    bedankt hé

en kan ik dan best 1 oefening 2 keer per week doen, of per spiergroep mss 2 oefeningen doen per week?
    Last edited by jeronimo; 07-12-2008, 11:12.

Comment

Ligt eraan welke spiergroep, voor rug bijv kun je gerust meer oefeningen doen.

Comment

is het goed als ik straks een schema post?
        kan jij mij dan zeggen of het goed is of niet ?

Comment

Ja maar ik zou niet alleen van mij uitgaan, wacht gewoon de reacties van iedereen af.

Comment

Gewoon schema opstellen en posten (natuurlijk met wat kennis van de stickies anders knallen ze je af )
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Als je de spiergroepen apart pakt en je laat ze uitrusten is het wel mogelijk.
              Maar mijn ervaring leert dat je lichaam compleet rust geven meer effect heeft.

Als je dan toch elke dag wilt trainen, zorg dan inderdaad dat je spiergroepen toch zeker wel een hele dag rust krijgen, dus bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag.

Maak een goed schema, probeer het een week of 8.
              Als dat niet bevalt kun je altijd nog een andere oplossing zoeken.

Comment

MaDiWoDoVrZa ZoBicepsBorstTricepsRUSTBicepsBorst TricepsRugOnderarmenSchoudersRugOnderarmen SchoudersKuiten BenenDan doe ik de belangrijkste groepen 2x per week, met genoeg dagen rust tussen.
                (ik heb wel ingedeeld aan de hand van de tijd (veel in het weekend) en het aantal oefeningen (dat ik niet bijvoorbeeld ma 8 oef doe, en wo maar 2))
                4 sets van 8 herhalingen, is dat ook goed? (voor massa?)
                En moet ik na enkele keren telkens het gewicht verhogen?

(ps: ik heb zoveel mogelijk rekening gehouden met sticky's als mogelijk

Comment

Oke hier snap ik niks van, maak het wat overzichtelijker a.u.b.

Comment

Ma: Biceps en rug (Standing Barbell Curl,Concentration Curls,Bent Over Rows,Goodmornings)
                    Di: Borst en onderarmen(Pullovers,Barbell Flat Bench Press,Peck-Deck,Reversed Barbell Curls)
                    Wo: Triceps en Schouders(French Press,Standing Lateral Raises,Front Dumbell Raises,Behind The Neck Press)
                    Do: RUST
                    Vr: Biceps en rug (zelfde als Ma)
                    Za: Borst, onderarmen en kuiten (Zelfde als di + Standing Calf Raises)
                    Zo: Triceps, schouders en benen (Zelfde als Wo + Squats)

Dan doe ik de belangrijkste groepen 2x per week, met genoeg dagen rust tussen.
                    (ik heb wel ingedeeld aan de hand van de tijd (veel in het weekend) en het aantal oefeningen (dat ik niet bijvoorbeeld ma 8 oef doe, en wo maar 2))
                    4 sets van 8 herhalingen, is dat ook goed? (voor massa?)
                    En moet ik na enkele keren telkens het gewicht verhogen?

(ps: ik heb zoveel mogelijk rekening gehouden met sticky's als mogelijk

Comment

Je moet altijd met de grote spiergroepen beginnen.
                      Dus
                      Op Maandag moet je beginnen met rug en niet met biceps.
                      En op zondag beginnen met benen.
                      Als je woensdag niet veel tijd hebt zou ik dat als rust dag nemen

Ik zou nog even anderen reacties afwachten.

Comment

dus de weekverdeling en het aantal reps en sets is ongeveer goed?

Comment

Originally posted by CruX View Post
                          Je moet altijd met de grote spiergroepen beginnen.
                          Dus
                          Op Maandag moet je beginnen met rug en niet met biceps.
                          En op zondag beginnen met benen.
                          Als je woensdag niet veel tijd hebt zou ik dat als rust dag nemen

Ik zou nog even anderen reacties afwachten.
                          Niet altijd vriend.Draai het een keer om en je zal je verbazen wat voor ander gevoel je in je spieren krijgt.Het woord "altijd" past niet in de sportwereld thuis

Comment

Nog iets

Als je borst traint moet je beginnen met benchpress, compound oefeningen eerst.

Comment

dus het schema is goed?
                              En de sets en reps?

Comment

Nieuw voorstel:

Ma: Rug en Biceps (Bent Over Rows,Goodmornings,Concentration Curls,Standing Barbell Curl)
                                Di: Borst en onderarmen(Pullovers,Barbell Flat Bench Press,Peck-Deck,Reversed Barbell Curls)
                                Wo: Triceps en Schouders(French Press,Standing Lateral Raises,Front Dumbell Raises,Behind The Neck Press)
                                Do: RUST
                                Vr: Rug en Biceps (zelfde als Ma)
                                Za: Borst, onderarmen en kuiten (Zelfde als di + Standing Calf Raises)
                                Zo: Benen,Triceps, schouders en (Squats + zelfde als Wo)

Telkens 4 sets van 8 reps, traag uitgevoerd(voor massa).
                                Wat denken jullie hiervan?
                                Last edited by jeronimo; 08-12-2008, 19:46.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X