Beginner's fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner's fitness

Hey ik ben nu al een tijdje random aan het kloten met de fitness , maar ik wordt die bierbuik en die kwarkarmpies zat !. Ik doe nu al een tijdje een soort van 'oow-dat-toestel-is-vrij-dus-dan-pak-ik-die-maar-schema'
    Wel ben ik ondertussen al een tijdje bezig met verschillende oefeningen die ik ook even zal noteren.

Ik ga 3 keer in de week naar de fitness tot nu toe meestal is dit het plan:

Maandag:
    Rug, Benen en Buik(oefeningen komen zo)
    (warming up matige weerstand 2 minuten helft van de max snelheid roeien)
    Rug:
    Behind Neck Pulldown (12 x 3)
    Seated Cable Row (10 x 3)
    Benen:
    Legpress (12 x 4 )
    single leg curl (12 x 4)
    Toes out Leg extension (12 x 4)
    Calve Raise (12 x 4)

Woensdag:
    Biceps, Schouders en Buik
    Biceps:
    Cable Preacher Curl (12 x 3)
    Concentration Curl (12 x 3)
    Alternate Standing Hammer Curl (12 x 3)

Schouders:
    Standing Dumbbell Front Raise (12 x 3)
    * oefening (12 x 3)
    Machine Lateral Raise
    Seated Machine Press(? 10 x 3)

Vrijdag:
    Borst, Triceps en buik.

Borst:
    Pec Dec (12 x 3)
    Incline Dumbell Bench Press (12 x 3)
    en tot slot de
    Rechtopstaand Hammer Strength Bench Press (12 x 3)

Triceps:
    Alternate Bent Over Dumbell Kickback (met me scheenbeen rustend op een bankje ook 12 x 3)
    High Pulley Triceps Extensions (12 x 3)
    Cable Triceps Extension (12 x 3)

Buik:
    Situps (12 x 4)
    Floor Crunches (25 x 3)
    Side Crunches (12 x 3)

Floor leg Raise (10 keer)
    Hierna gooit iemand me benen naar de grond terwijl ik ze omhoog en gestrekt probeer te houden Pittige oefening (15 x 3)

*= is een oefening waarbij ik net als met de irish press het gewicht omhoog duw maar dan mijn onderarm tot 90 graden laat zakken en me polsen voor me uit laat steken dus ik wijs met me handen voor me uit terwijl me armen op 90 graden blijven ( kon de naam hiervan niet vinden) en dan reps

Ik heb alleen een paar dingen die echt zwaar achterlopen of de rest. Tijdens
    de Pec Dec heb ik echt zware moeite met een erg laag gewicht. Terwijl ik met bankdrukken WEL 15 kilo aan elke kant met 8 reps kan. Is dit nu verkeerd getrained of is dit gewoon zwakte? Ook krijg ik last met de PecDec last van de bvoorkant van me schouders.

Mijn doel is om af te vallen en toch een pakketje spiertjes mee nemen of dit haalbaar is weet ik niet maar ik zal in ieder geval me best doen!
    Ik weeg rond de 86 kilo en ben 1.84 m heb toch wel een flink zwembandje.
    Mijn Vetpercentage zal ik niet zo weten en ik heb de Q&A' sticky's al gelezen (noob fitnesscentrum dus punts vet%meting word daar ook niets).

Of moet ik hiervoor een aparte thread aanmaken. Ik zou al blij wezen met suggesties voor oefeningen. En nog 1 feit ik doe niet aan bankdrukken omdat ik hierdoor erg last van me rechterschouder krijg evenals squatten dat doe ik liever niet gewoon omdat het me niet lekker ligt naar mijn mening.(Toch beetje bang voor blessures)

Eetschema zal ik wel even later toevoegen evenals mijn verhaal maar dat doe ik wel als ik me voorstel. (duurt wel uurtje of 2 om dat te typen ben hier ook 3 kwartier mee bezig geweest al die oefeningen opzoeken .

Brand maar los (/flame on )Ik Sta erg open voor suggesties en kritiek jullie weten het tenslotte

Originally posted by Pieterman View Post
    Hey ik ben nu al een tijdje random aan het kloten met de fitness , maar ik wordt die bierbuik en die kwarkarmpies zat !. Ik doe nu al een tijdje een soort van 'oow-dat-toestel-is-vrij-dus-dan-pak-ik-die-maar-schema'
    Wel ben ik ondertussen al een tijdje bezig met verschillende oefeningen die ik ook even zal noteren.

Ik ga 3 keer in de week naar de fitness tot nu toe meestal is dit het plan:

Maandag:
    Rug, Benen en Buik(oefeningen komen zo)
    (warming up matige weerstand 2 minuten helft van de max snelheid roeien)
    Rug:
    Behind Neck Pulldown (12 x 3)
    Seated Cable Row (10 x 3)
    Benen:
    Legpress (12 x 4 )
    single leg curl (12 x 4)
    Toes out Leg extension (12 x 4)
    Calve Raise (12 x 4)

Woensdag:
    Biceps, Schouders en Buik
    Biceps:
    Cable Preacher Curl (12 x 3)
    Concentration Curl (12 x 3)
    Alternate Standing Hammer Curl (12 x 3)

Schouders:
    Standing Dumbbell Front Raise (12 x 3)
    * oefening (12 x 3)
    Machine Lateral Raise
    Seated Machine Press(? 10 x 3)

Vrijdag:
    Borst, Triceps en buik.

Borst:
    Pec Dec (12 x 3)
    Incline Dumbell Bench Press (12 x 3)
    en tot slot de
    Rechtopstaand Hammer Strength Bench Press (12 x 3)

Triceps:
    Alternate Bent Over Dumbell Kickback (met me scheenbeen rustend op een bankje ook 12 x 3)
    High Pulley Triceps Extensions (12 x 3)
    Cable Triceps Extension (12 x 3)

Buik:
    Situps (12 x 4)
    Floor Crunches (25 x 3)
    Side Crunches (12 x 3)

Floor leg Raise (10 keer)
    Hierna gooit iemand me benen naar de grond terwijl ik ze omhoog en gestrekt probeer te houden Pittige oefening (15 x 3)

*= is een oefening waarbij ik net als met de irish press het gewicht omhoog duw maar dan mijn onderarm tot 90 graden laat zakken en me polsen voor me uit laat steken dus ik wijs met me handen voor me uit terwijl me armen op 90 graden blijven ( kon de naam hiervan niet vinden) en dan reps

Ik heb alleen een paar dingen die echt zwaar achterlopen of de rest. Tijdens
    de Pec Dec heb ik echt zware moeite met een erg laag gewicht. Terwijl ik met bankdrukken WEL 15 kilo aan elke kant met 8 reps kan. Is dit nu verkeerd getrained of is dit gewoon zwakte? Ook krijg ik last met de PecDec last van de bvoorkant van me schouders.

Mijn doel is om af te vallen en toch een pakketje spiertjes mee nemen of dit haalbaar is weet ik niet maar ik zal in ieder geval me best doen!
    Ik weeg rond de 86 kilo en ben 1.84 m heb toch wel een flink zwembandje.
    Mijn Vetpercentage zal ik niet zo weten en ik heb de Q&A' sticky's al gelezen (noob fitnesscentrum dus punts vet%meting word daar ook niets).

Of moet ik hiervoor een aparte thread aanmaken. Ik zou al blij wezen met suggesties voor oefeningen. En nog 1 feit ik doe niet aan bankdrukken omdat ik hierdoor erg last van me rechterschouder krijg evenals squatten dat doe ik liever niet gewoon omdat het me niet lekker ligt naar mijn mening.(Toch beetje bang voor blessures)

Eetschema zal ik wel even later toevoegen evenals mijn verhaal maar dat doe ik wel als ik me voorstel. (duurt wel uurtje of 2 om dat te typen ben hier ook 3 kwartier mee bezig geweest al die oefeningen opzoeken .

Brand maar los (/flame on )Ik Sta erg open voor suggesties en kritiek jullie weten het tenslotte
    PS; met het nalezen kwam ik erachter dat mijn doelstelling niet helemaal duidelijk was. Het liefst wil ik groeien en afvallen maar dat is nu eenmaal bijna onmogelijk als je niet zo gigantisch gemotiveerd bent om compleet aan het vis en water dieet te gaan( ik koop nog niet de boodschapjes in woon nog bij mijn stiefpa en me kleine mama).
    Zal ik het toch maar zonder eetschema moeten proberen. Wel gewoon (bijna) niet meer snoepen. Wel respect voor diegene die het wel doen!!
    Kortom mijn doelstelling is Groeien het liefst zoveel mogelijk en daarna cutten als een beest.(Of betere suggesties i.v.m. situtatie)

Comment

anyone ?
      Na het lezen van aantal topics nog wat info erbij:
      Dingen die achterlopen zijn mijn onderrug, mijn borst en mijn complete schouders en rug een beetje iets minder

Comment

Wat een onzin dat je niet zelf je boodschappen kan doen.
        Ik woon ook bij mijn ouders, maar heb hier geen problemen mee.

Daarnaast....alles begint met motivatie, dus zorg maar eerst dat je die krijgt.
        I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by Ramon1983 View Post
          Wat een onzin dat je niet zelf je boodschappen kan doen.
          Ik woon ook bij mijn ouders, maar heb hier geen problemen mee.

Daarnaast....alles begint met motivatie, dus zorg maar eerst dat je die krijgt.
          Wat is motivatie in jouw ogen, het 3 keer per week af te beulen in de fitness of je totale leven laten leiden door BB.
          Ikzelf let gewoon nu op mijn voeding en ga 3 keer per week naar de fitness. En dat jij stem heb in wat er s'avonds gegeten word maakt t nog niet vanzelfsprekend is voor elk gezin. Ik dus duidelijk niet..

Ik wil er toch aan werken anders post ik dit niet.
          En dit was eerder een topic voor suggesties : oefeningen vragen, misschien dat iemand weet wat er mis is in mijn schema dat bepaalde dingen achterlopen. Ik vraag niet om een voorgekauwd schema dat weet ik hier wel te vinden

Comment

Af beulen is absoluut niet nodig.
            Probeer dan in ieder geval in overleg te zorgen dat ze een beetje rekening met je houden.
            I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by Ramon1983 View Post
              Af beulen is absoluut niet nodig.
              Probeer dan in ieder geval in overleg te zorgen dat ze een beetje rekening met je houden.
              Dat moet enigzins lukken alleen die snackbar 2 keer per week kan ik bijna niet omheen iemand tips voor iets gezonds bij de snackbar :P ?

Comment

Nog opmerkingen over me oefeningsschema want hier ging het mij eigenlijk om..

Comment

Dat moet enigzins lukken alleen die snackbar 2 keer per week kan ik bijna niet omheen iemand tips voor iets gezonds bij de snackbar :P ?
                  frikandel zou ik dan nemen, relatief veel eiwitten en niet heel veel kcal vergeleken met de rest..

Comment

Schema is brak. Als je wat had gelezen had je dat zelf ook gezien. Je probeert rug en benen op een dag te zetten (op split schema), en dat is zo'n 3/4e van je lichaam. Daar zet je de volgende twee trainingen tegen over die tezamen net die overige 25% traint. Ergens klopt het dus niet. Verander je indeling eerst maar eens.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maar in principe zijn de oefeningen dus wel correct?

Comment

Als je dan toch gaat beginnen aan een nieuw schema duw er toch meerbasis oefeningen in en begin daarmee. (dus bv op benendag toch de squat) Ik zie veel machines staan (niets mis mee), maar ik zou die meer achteraan zetten en beginnen met freeweight oefeningen.

Verder het eten... Een hele hoop kan je sturen zonder dat je ouders rekening hoeven te houden met je. Bijvoorbeeld door zelf iets te maken als die ZWIJNEN TWEE KEER IN DE WEEK NAAR DE SNACKBAR GAAN!!! DAT ZIJ VETTER EN VETTER WILLEN WORDEN TOTDAT ZE VERSMOLTEN ZIJN MET DE BANK....VASTGEROEST VOOR DE TV TE KIJKEN NAAR DE AFVALLERS EN TE GENIETEN VAN DE SMUT DIE DE WERELD GEWORDEN IS!!!!!!!!!!! TWAAAATT
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Maar niets persoonlijks hoor! (en is een grapje, als je het niet kan waarderen mijn excusess)
                          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Maar in principe zijn de oefeningen dus wel correct?
                            Verander de indeling eerst maar eens, dan zien we wel verder.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Schema is niet goed.
                              12x3 je bedoelt 3x12 hoop ik.
                              Volgorde oef niet goed.
                              Probeer eens opnieuw
                              Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X