mijn schema goed of slecht ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by meemai View Post
    Mischien heb je gelijk maar ik ben er nu 16. Dat is mischien zowiezo nog te jong om deadlifts te doen. En ik vraag me af of ik het wel ga halen met 30 kilo. Als ik al moeite heb 9 kilo omhoog te halen. Als ik het vaak doe...
    Kijk mij nu mijn prioriteit is. Iets te trainen en gewoon rustig te trainen. En om sterker te worden. Als dat goed gaat. En mijn reuma zit niet in de weg. Kan ik altijd nog naar een fitness school ofzo. Maar ik werk nog niet en heb niet veel geld. Dus ik dacht met die dumbells. Kan je toch al wat. En tja het is niet zwaar trainen nee daar ben ik het volkomen mee eens. Maar als je pakt dat ik 16 ben. En ik wat train is het niet slecht. Ik wil gewoon eens kijken hoe het allemaal gaat. Ondanks ik met 9 kilo doe is mijn arm best al gespierd geworden. Kijk mij gaat het erom. Dat ik nu een beetje train. En kan kijken of ik door de reuma heen enzo een fitness abbonoment kan pakken. Zon contract zit je aan vast. Een set dumbells kost minder. En tot nu toe gaat dat goed. Maar ik wil kijken of het ook goed gaat. Als ik bv een schema aan pak.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

+ wat is er nu heel gaat aan mijn nieuwe schema. Het is compound en opzich train ik ermee alles. Wat is er mis aan de reps de sets ?
    Volgens mij snap jij een aantal dingen niet.
    1. je vraagt om advies maar vervolgens sla je dit in de wind en doe je eigenwijs.
    2. Je motivatie zet ik ook maar mijn vragen bij. Tuurlijk doe je niet meteen 30 kilo maar denk je dat een arnold schwarzenegger ook zo is begonnen? Kom op ey.
    3. En iedereen wordt wel na een bepaald aantal reps moe. Ik zou bijvoorbeeld niet meer dan 30 tot 40 reps met elk gewicht kunnen doen ( 0 tot 6) dat wil nog niet zeggen dat ik de 12 keer met bijv. 10 niet haal. Overal moet je wel ergens mee beginnen. Je ziet iemand toch ook niet ongetrained de marathon lopen .
    4. Als jij nu thuis gaat trainen wie houdt er toezicht op hoe jij die oefening uitvoert? Ik heb thuis ook gewichten , maar juist de begeleiding zorgt ervoor dat ik op de sportschool ga trainen. Bij ons krijg je zo wat een beuk voor je kop als je je rug niet goed recht houd enz.
    + Good luck met barbells + dumbells en gewichten aanschaffen. Gaat je moeder ze op je schouders tillen ?
    5. Van schema's heb ik ook geen kaas gegeten maar als jij aan de slag gaat en wat probeert krijg je vast op en aanmerkingen. Gebeurd nu bij mij ook !

Comment

Maar is dat wel verstandig. Mij wordt toch veel gezegt dat je op je 16de nog beter niet aan zware dingen kan beginnen. Vooral omdat veel mensen verkeerde bewegingen maken etc. En daardoor niet eens meer kracht training kunnen doen door foute dingen te doen in hun tienerjaren. Waar heb ik meer aan veilig blijven. Of nu dit doen en het risico lopen dat ik verkeerde bewegingen maak. En later niet eens meer kan doorgaan hiermee.

Ik weet het niet maar voor mij is het antwoord simpel. Zoals ik al eerder zei ik heb geen fitness abbonoment. Dus wat ik doe is thuis trainen en ik doe dus ook mezelf spotten. En kijken of ik het goed doe. Daarom begin ik niet aan zulke dingen. Maar waarschijnlijk wordt mijn doel een beetje vergete... Ik hoef geen hulk te worden. Maar ik wou gewoon voor mezelf een schema maken..
      En dit nieuwe schema wat ik heb gemaakt is het goed ja of nee ?

Wat is er dan niet goed aan. Het is compound en ik train zoiets iedere spier.
      Dus het zou goed moeten zijn. Deadlifts kunnen later. Maar ik ben nu een beginner aangezien dat ene half jaar dan niet mee telt. Zou jij een beginner op zijn eerste dag zeggen. Om al 30 kilo dumbells op te rapen ?

Achja ik probeer alleen een beetje een fatsoenlijk schema inelkaar te krijgen. En daarbij een beetje hulp te zoeken.

Comment

Je leest niet goed kerel. Wij zeggen nergens dat je onmiddelijk 30kg van de grond moet trekken. Ik ben ook begonnen met die homodingen van zes kg, sterker nog: die gebruik ik nog steeds wel eens. Toen ik begon echter was gewicht het enige belangrijke voor me, nu begrijp ik pas echt dat de hele wereld ongezien de tyfus kan krijgen: als ik betere resultaten haal met zo'n lullig gewicht dan met een zwaarder, shinyer stoerder gewicht, dan pak ik die lage gewichten.

We hebben al aangegeven dat je schema nu dus niet goed is. Dat je beter het schema uit de stickies volgt. En dat je geen hulk wil worden hebben we in de gaten. Maar geloof mij maar: zo makkelijk als dat jij dat doet voorkomen is het echt niet. Ik train nu krap 3 jaar, en waar ben ik? Nog fucking nergens. Nog niet bijna in de buurt van wat ik wil zijn. Toegegeven: het eerste jaar/anderhalf heb ik wat aangekloot, het flink verkloot. Daarna ben ik echter serieus aan de slag gegaan, en dan nog is het aanpoten voor een miezerig resultaat.

Je hele houding is verkeerd. Jij denkt: ik hoef geen hulk te worden, dus met een eigenwijs rotschema kom ik er ook. En dat zie je echt verkeerd. Neem dat maar aan van iemand die anderhalf jaar met eigenwijze rotschema's heeft getraind.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Je leest niet goed kerel. Wij zeggen nergens dat je onmiddelijk 30kg van de grond moet trekken. Ik ben ook begonnen met die homodingen van zes kg, sterker nog: die gebruik ik nog steeds wel eens. Toen ik begon echter was gewicht het enige belangrijke voor me, nu begrijp ik pas echt dat de hele wereld ongezien de tyfus kan krijgen: als ik betere resultaten haal met zo'n lullig gewicht dan met een zwaarder, shinyer stoerder gewicht, dan pak ik die lage gewichten.

We hebben al aangegeven dat je schema nu dus niet goed is. Dat je beter het schema uit de stickies volgt. En dat je geen hulk wil worden hebben we in de gaten. Maar geloof mij maar: zo makkelijk als dat jij dat doet voorkomen is het echt niet. Ik train nu krap 3 jaar, en waar ben ik? Nog fucking nergens. Nog niet bijna in de buurt van wat ik wil zijn. Toegegeven: het eerste jaar/anderhalf heb ik wat aangekloot, het flink verkloot. Daarna ben ik echter serieus aan de slag gegaan, en dan nog is het aanpoten voor een miezerig resultaat.

Je hele houding is verkeerd. Jij denkt: ik hoef geen hulk te worden, dus met een eigenwijs rotschema kom ik er ook. En dat zie je echt verkeerd. Neem dat maar aan van iemand die anderhalf jaar met eigenwijze rotschema's heeft getraind.
          Kijk nu praten we....
          Ik ben allang blij dat we het over gewichten eens zijn. Vorm gaat voor zware gewichten. (vindt ik) En ja als je goed resultaat haalt met een gewicht van 6 of 9 kilo wat maakt het dan uit.

Met dat mijn schema niet goed is bedoel je daar ook mijn nieuwe mee ? Is mijn nieuwe wel een vooruit gang.+ ik zou heel graag het schema van de sticky volgen. Maar ik heb dus geen barbell. En dan wordt het moeilijk. Ik heb maar 2 dumbells. En ik weet het is natuurlijk moeilijk heel gespierd te worden. Maar hmm hoe leg je dat uit. Ik ben begonne met hardlopen ondanks mijn reuma. Ik sla geen dag over. Ik ben gemotiveerd. Maar ik zet brede doelen. Mijn doel is niet om voor de zomer een six pack te krijgen bv. Mijn doel is om er een te krijgen er hard voor te trainen. En waneer het komt zie ik wel. Ik bedoel alleen. Ik hoef niet zo te worden als zon overdreve spier bundel. Dat vindt ik zowiezo niet mooi. Maar gewoon een beetje gespiert snap je ? Dat gewoon goed uitziet. Zoals jij dat in je avatar hebt. (weet niet of jij dat bent)
          Maar kijk zoiets is wel veel werk. Maar ik weet dat het haalbaar is. Ik weet niet hoe lang ik over zoiets zou doen. Mischien wel 4 jaar mischien 9. Maar op het moment wou ik gewoon aan een schema werken. Maar blijkbaar zijn de twee schemas die ik heb gemaakt niet goed.
          En ik heb de spullen niet om het sticky schema te doen.

En opgeven is ook niet echt een optie of wel ? En wat doe je dan ?
          Ik geloof dat ik dan beter dat tweede schema wat ik heb. Uitbreid of isolatie technieken ga doen. Het is mogelijk met dumbells. En ik kan het doen maar ik vraag jullie gewoon een beetje om hulp. Mischien ben ik niet de makelijkste. Maar ik heb de spullen op het moment niet. En zoals jij zei met je gewichten. Ookal gebruik je 6 kilo het gaat om jouwn resultaat de rest kan de ... op. Zo denk ik er ook over. Maar ik ben hier gekomen voor hulp. En ik neem jullie advies ook wel in mij op. En ik denk erover na. Maar ik heb de spullen niet. En tja wat doe je dan ? Ik heb zoiets van....Doe dan iets met het gene wat ik heb. Maar blijkbaar is dat niet goed ?

Nogmaals mijn tweede schema ik heb compound gebruikt. Wat is er mis mee ? Je traint opzich alles.

Comment

Laat ik het even duidelijk zeggen, met dat schema bereik je niks, dus ik zou zeggen knock yourself out maar verwacht geen vooruitgang.

Je moet zelf kiezen of je wilt trainen of niet, trainen voor resultaat betekend zwaar gaan, betekend jezelf pushen en constant de meeste progressie zoeken. Dit is heel anders dan met 6-9kg je oefeningen doen en niet te zwaar willen gaan vanwege welke regel/opvatting dan ook. Je traint WEL of je traint NIET, alles ertussenin is tijd verspilling, en helaas komt jouw schema daar ook op neer. We zijn je hie rniet aan het afkraken we zeggen je alleen waar het op staat, en het voorbeeld van general met zijn 6kg zijn waarschijnlijk oefeningen als strict sideraises voor higher reps, maar dat betekend niet dat hij niet ook met 100+kg in de weer gaat.

Maar gewoon een beetje gespiert snap je ? Dat gewoon goed uitziet. Zoals jij dat in je avatar hebt. (weet niet of jij dat bent)
            Als je wist wat een tijd en energie er in is gegaan om daar te komen zou je wel anders piepen, vind beetje onnozel om te denken dat je op dat niveau kunt komen door een half/half ik train thuis maar niet te zwaar approach te volgen.
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Kijk nu praten we....
              Ik ben allang blij dat we het over gewichten eens zijn. Vorm gaat voor zware gewichten. (vindt ik) En ja als je goed resultaat haalt met een gewicht van 6 of 9 kilo wat maakt het dan uit.
              Zeg niet dat vorm boven gewicht gaat, zeg dat resultaat boven gewicht gaat.

Met dat mijn schema niet goed is bedoel je daar ook mijn nieuwe mee ?
              Ja.

Maar ik heb dus geen barbell.
              Er zijn zeer weinig oefeningen waarvoor je per sé de barbell nodig hebt. 90% Van de oefeningen kun je ook gewoon doen met dumbells in plaats van de barbell.

En dan wordt het moeilijk. Ik heb maar 2 dumbells. En ik weet het is natuurlijk moeilijk heel gespierd te worden. Maar hmm hoe leg je dat uit. Ik ben begonne met hardlopen ondanks mijn reuma. Ik sla geen dag over. Ik ben gemotiveerd. Maar ik zet brede doelen. Mijn doel is niet om voor de zomer een six pack te krijgen bv. Mijn doel is om er een te krijgen er hard voor te trainen. En waneer het komt zie ik wel. Ik bedoel alleen. Ik hoef niet zo te worden als zon overdreve spier bundel. Dat vindt ik zowiezo niet mooi. Maar gewoon een beetje gespiert snap je ?
              Ja. Maar je onderschat grandioos hoe lastig zelfs dat al is.

Dat gewoon goed uitziet. Zoals jij dat in je avatar hebt. (weet niet of jij dat bent)
              Ja, dat ben ik. Weliswaar in een spiegel, met goed licht, volle maan, wind in de rug etc, maar dat ben ik.

Maar kijk zoiets is wel veel werk. Maar ik weet dat het haalbaar is. Ik weet niet hoe lang ik over zoiets zou doen. Mischien wel 4 jaar mischien 9. Maar op het moment wou ik gewoon aan een schema werken. Maar blijkbaar zijn de twee schemas die ik heb gemaakt niet goed.
              En ik heb de spullen niet om het sticky schema te doen.
              Doe alle oefeningen, maar dan met db's. Zo lastig is dat niet.

En opgeven is ook niet echt een optie of wel ? En wat doe je dan ?
              Ik geloof dat ik dan beter dat tweede schema wat ik heb. Uitbreid of isolatie technieken ga doen. Het is mogelijk met dumbells. En ik kan het doen maar ik vraag jullie gewoon een beetje om hulp. Mischien ben ik niet de makelijkste. Maar ik heb de spullen op het moment niet. En zoals jij zei met je gewichten. Ookal gebruik je 6 kilo het gaat om jouwn resultaat de rest kan de ... op. Zo denk ik er ook over. Maar ik ben hier gekomen voor hulp. En ik neem jullie advies ook wel in mij op. En ik denk erover na. Maar ik heb de spullen niet. En tja wat doe je dan ?
              Ik zou een barbell en wat schijven halen. Of gaan sporten bij de goedkoopste gym die er is. (Fit4Free ofzo, is 15€/maand. En er is echt niemand die dat geld niet op kan hoesten.
              Greets,
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                Laat ik het even duidelijk zeggen, met dat schema bereik je niks, dus ik zou zeggen knock yourself out maar verwacht geen vooruitgang.

Je moet zelf kiezen of je wilt trainen of niet, trainen voor resultaat betekend zwaar gaan, betekend jezelf pushen en constant de meeste progressie zoeken. Dit is heel anders dan met 6-9kg je oefeningen doen en niet te zwaar willen gaan vanwege welke regel/opvatting dan ook. Je traint WEL of je traint NIET, alles ertussenin is tijd verspilling, en helaas komt jouw schema daar ook op neer. We zijn je hie rniet aan het afkraken we zeggen je alleen waar het op staat, en het voorbeeld van general met zijn 6kg zijn waarschijnlijk oefeningen als strict sideraises voor higher reps, maar dat betekend niet dat hij niet ook met 100+kg in de weer gaat.

Als je wist wat een tijd en energie er in is gegaan om daar te komen zou je wel anders piepen, vind beetje onnozel om te denken dat je op dat niveau kunt komen door een half/half ik train thuis maar niet te zwaar approach te volgen.

Ik heb echt bijna geen geld... Mensen ik train thuis ja. In de zomer plan ik een barbell te maken van cement. Maar mischien ben jij ouder. Heb je een vast inkomen ik heb dat niet.... Waar ik woon is er ook niet veel. De enigste sportschool in de buurt. Is peper duur. En de goedkopere liggen weer wat verder weg. (half uur fietsen) Opzich heb ik dat er wel voor over. Maar het wordt dan moeilijker bv iedere dag te gaan. Want ik heb ook nog school etc. Ik zou dan wel iedere keer na school kunnen gaan. Maar denk niet dat ik een luie gast ben. Die verwacht dat alles komt als hij gewoon op de stoel gaat zitten. En denkt als ik nu even mijn biceps aanspan wordt hij morgen super gespierd. Zowiezo in spieren trainen gaat veel tijd zitten. Dat heb ik ook met mijn arm mee gemaakt. Maar mijn arm is gegroeid. Niet super maar mijn armen hebben nu een mooi figuur. Maar ik bedoel ik ben niet iemand die het onderschat in tegendeel. In mijn ogen is motivatie een van de belangerijkste dingen. Ik heb zelfs dan reuma. En als ik ga hardlopen ren ik ook. Ik ga om de dag. Om dan mijn gewrichten te sparen. Maar ik ben nu best al ver gekomen.

Nu vraag ik hier om hulp. Maar blijkbaar wat jij zegt is.

''Laat ik het even duidelijk zeggen, met dat schema bereik je niks, dus ik zou zeggen knock yourself out maar verwacht geen vooruitgang.''

Nou ok dat klinkt mischien wel leuk. Je zegt verwacht geen vooruitgang. Dan vraag ik waarom. Dan zeg jij of andere lees de sticky. Dat heb ik gedaan.. Maar ik bedoel moet ik meer reps doen ? Dan kan je gewoon zeggen ''doe meer reps erbij''. Ik snap ook dat je niemand probeert af te kraken. Maar je zei eerder dat mijn schema al wat meer in de buurt kwam. Maar wat is het wat het er ontbreekt ?

En wie zegt dat ik een half half aproach doe.. Ik heb zelfs al gezegt. Dat ik niet zo heel veel geld heb. En dat ik reuma heb.... A ik ben geen gast die denkt. ''Ik ga nu trainen omdat ik breed wil worden.'' Eerlijk gezegt ben ik begonne omdat ik altijd een beetje wat aan sport heb willen doen maar door mijn reuma niet veel heb kunnen doen vroeger. Bv Voetbal mijn moteriek met de bal zuigt gewoon. Ook als ik te lang ren krijg ik last van mijn benen. Toen dacht ik ik ga gewichten doen om wat sterker te worden. Om mijn gewrichten minder te belaste. Ik vondt het leuk. En nu is het een hobby.

Ik vraag jullie alleen om mij op weg te helpen met een goed schema.

@General

Ok ok sorry dat eerste is dan mijn fout.

Wat is er dan precies fout met mijn nieuw schema ? De reps de sets... Ik bedoel dit is waar ik achter probeer te komen.

Ok ik kan dus ook dingen met een dumbell doen. Dat is goed nieuws en daar ga ik zeker eens voor kijken.

Natuurlijk is het lastig. Maar daarom zeg ik ook dat ik het wil. Maar ik zeg niet ik ga makkelijk eff iedere dag trainen zodat ik over een week een six pack heb. Het is moeilijk. Maar jij bent ook ergens begonnen. En het is niet onmogelijk. Als je de motivatie hebt. En je doet goed trainen dan komt het goed. De motivatie heb ik. Het goeie training daar zoek ik hier hulp voor.

Ok dan ga ik de oefeningen met mijn dumbells doen.

Hmm ik kan dat wel ophoeste maar dan heb ik dus helemaal geen geld meer voor andere dingen. En zon gym ligt hier niet in de buurt. Maar ik denk dat ik me van de zomer een barbell van cement maak. Dat is toch ook een goeie optie ?

Maarja ik ga eens kijken in jouwn basis schema van de sticky. En dan ga ik de oefeningen met een dumbell doen. Ik ga dat morgen doen aangezien ik nu in rust zit. En omdat ik morgen full body dan ga doen kan ik vandaag niks. Ik laat morgen dan wel weten hoe het gaat. Maar een vraag die triceps extension. Kan ik dan weer niet doen? Is dat erg ? Ik heb ook geen kabel machine.

Comment

Als je toch vooruitgang wil boeken dan zal je ofwel meer materiaal moeten

aankopen om thuis te trainen ofwel elke maand je abbonement moeten

betalen bij een gym of sportschool

Ik kan het begrijpen dat je daar geen geld voor hebt maar je kan toch hier of

daar wel wat geld verdienen? Ik betaal elke maand 30 euro bij de gym. Met

gewichten onder de 10kg zal je niet ver komen. Veel succes nog verder.

Comment

In plaats van die triceps extension kun je ook de skullcrushers doen bijvoorbeeld.

Denk overigens niet dat een barbell van cement gaat werken, daarvoor is het gewoon ongeschikt materiaal.

sigpic

Comment

Hahahah een barbell van cement Dat breekt zo doormidden en is alles behalve uitgebalanceerd.

Ik snap wel dat je denkt: "Hm, lekker makkelijk thuis trainen, koop gewoon een paar gewichtjes", maar zo werkt dit niet. Je begint met die homodingen onder de 10 kg waar je alles mee doet. Wat kost dat? Paar tientjes ofzo.

Op een gegeven moment wordt je sterker en vooral je onderlichaam (wat zo belangrijk is) gaat zeuren om meer. Stel je koopt dan 2 verstelbare dumbells (ik heb 2 dumbells per halve kilo verstelbaar, tot 22 kg), dan ben je zo 90 euro kwijt.

Je snapt dat je me 22 kg echt niet ver komt (zeker onderlichaam). Ga je dan naar een barbell kijken met 100 kg aan gewicht? Ben je een paar 100 euro kwijt.

Maarja, voor squats moet je op een gegeven moment een rack kopen, omdat het cleanen van de grond te moeilijk wordt. Squatrack, 300 euro???

En als je dat allemaal hebt (totaal 500-700 euro uitgegeven), heb je alsnog LANG niet de mogelijkheden die je in de sportschool hebt. Naast de motivatie, genoeg ruimte etc.

Voor die 500-700 euro kan ik 5-7 jaar naar de sportschool en ik weet zeker dat je in 5 jaar sportschool veel meer kan bereiken dan jij 20 jaar thuis.
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                        Hahahah een barbell van cement Dat breekt zo doormidden en is alles behalve uitgebalanceerd.

Ik snap wel dat je denkt: "Hm, lekker makkelijk thuis trainen, koop gewoon een paar gewichtjes", maar zo werkt dit niet. Je begint met die homodingen onder de 10 kg waar je alles mee doet. Wat kost dat? Paar tientjes ofzo.

Op een gegeven moment wordt je sterker en vooral je onderlichaam (wat zo belangrijk is) gaat zeuren om meer. Stel je koopt dan 2 verstelbare dumbells (ik heb 2 dumbells per halve kilo verstelbaar, tot 22 kg), dan ben je zo 90 euro kwijt.

Je snapt dat je me 22 kg echt niet ver komt (zeker onderlichaam). Ga je dan naar een barbell kijken met 100 kg aan gewicht? Ben je een paar 100 euro kwijt.

Maarja, voor squats moet je op een gegeven moment een rack kopen, omdat het cleanen van de grond te moeilijk wordt. Squatrack, 300 euro???

En als je dat allemaal hebt (totaal 500-700 euro uitgegeven), heb je alsnog LANG niet de mogelijkheden die je in de sportschool hebt. Naast de motivatie, genoeg ruimte etc.

Voor die 500-700 euro kan ik 5-7 jaar naar de sportschool en ik weet zeker dat je in 5 jaar sportschool veel meer kan bereiken dan jij 20 jaar thuis.

Tuurlijk hier ben ik het ook mee eens. Maar dit geld voor als je lichaam voor meer roept. Dat doet mijn lichaam nog niet. Op het moment dat mijn lichaam voor meer roept. Ben ik ouder heb ik waarschijnlijk al een bij baantje snap je ? Het gaat me er nu om voor Nu. Toen jij op de basischool zat en ze vroegen je wat wil je later worden ? Wist je het ook nog niet. Je moet kijken naar nu en niet naar later. Wat dan gebeurt zie ik dan wel. Maar ik wil voor nu gewoon even trainen en kijken hoe het lukt snap je ?

Maar ik ben het zeer zeker met je eens. Maar ik moet gewoon eens kijken hoe het allemaal werkt. En daarom had ik een schema nodig.

Comment

Ik denk dat je die dumbells tot 10 kg binnen 2-4 weken al ontgroeid bent voor je grote groepen... Dus niks "later" of "in de toekomst"
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

2 tot 4 weken ? Hmm voor de grote spiergroepen kan je ook body weight dingen doen. Ik kan nog altijd pushups doen. En gewoon meer reps derbij doen voor de groten groepen. Maar als ik er in 4 weken uit kan groeien. Leer ik dat graag.. Maar ik kan het niet. Dus ik vraag me af hoe jullie dat dan doen...

Ik heb eerst eens een goed schema nodig maar niemand zegt me wat er mis is met mijn nieuwe schema. Die hier ergens in dit topic staat

Comment

En gewoon meer reps derbij doen voor de groten groepen.
                              Precies, dan ben je gewoon alleen nog maar conditioneel bezig, want de load is veels te laag. Je wilt toch massa of niet? Ga dan serieus gewichten en zooi aanschaffen thuis (+- 2000 euro) of ga naar een sportschool die deze dingen heeft

Comment

Hoe je 10kg db's ontgroeit binnen 4 weken...

1. Je kapt met zeiken en pakt het beginner schema dat in de stickies vermeld staat en je doet al die oefeningen op maandag-woensdag-vrijdag
                                2. Je gaat elke keer met elke oefening tot het uiterste.
                                3. Je gaat mij niet zeggen dat je een zwak zielig mannetje bent die niet eens 10kg kan tillen. Misschien dat je maar 4kg kan bicep curlen in het begin, maar elke week 2kg er bij en je zit op 4 weken al op 12kg. Want vooruitgang in het begin is snel
                                4. Meer reps is niet de manier om afgetraind en gespierd te worden. Je krijgt spieruithoudingsvermogen, maar op een gegeven moment moet je zoveel reps maken dat het pointless is. Push ups e.d. bouwen relatief weinig massa. Zijn leuke opwarm oefeningen op den duur.
                                5. Heb je 100 euro? Koop 2 kettlebells a 20kg. Dan weet ik nog wel een lading oefeningen die je kan doen. Meer geld heb je nodig om fatsoenlijke thuis halters en gewichten aan te schaffen dus de aankoop van kettlebells is niet eens zo gek dan. Een ideale aanvulling op die 10kg dumbels. http://www.fitness-seller.nl/product...l-Classic.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X