Tabata workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tabata workout

Vandaag ben ik voor het eerst begonnen met een tabata training; achtereenvolgens 4 min tabata squats, 5 min rust, 4 min tabata running, 5 min rust en daarna nog tot amper 2 min ()tabata squats gekomen...

Aangezien ik al 4 keer per week naar de sportschool ga, vroeg ik mij af hoe je deze tabata's het beste in je wekelijkse training kunt integreren. Doe momenteel full body workout KT + cardio...en zou graag vet willen verbranden

Kan iemand mij vertellen hoe je dit het beste kan aanpakken??
    Bedankt alvast voor de suggesties!

niemand relevante of interessante suggesties??

Comment

Lijkt mij dat je de eerste set tabata squats niet goed uitvoert.
      veel te licht dus als je daarna nog tabata running kan doen en dan nog een halve set squats. Gooi er iets meer gewicht op dat werkt wel. Je moet namelijk na 4 minuten squat tabata's half dood zijn en niets meer verder willen

Voor goede vetverbrandingstechnieken 3 keer per week fullbody met cardio op rustdagen. Squattabata op de kt dagen\

Voeding is het belangrijkste dus gooi je eetschema online en laat je beoordelen(wel eerst de sticky's lezen en niet met troep aan komen he)
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        Lijkt mij dat je de eerste set tabata squats niet goed uitvoert.
        veel te licht dus als je daarna nog tabata running kan doen en dan nog een halve set squats. Gooi er iets meer gewicht op dat werkt wel. Je moet namelijk na 4 minuten squat tabata's half dood zijn en niets meer verder willen

Voor goede vetverbrandingstechnieken 3 keer per week fullbody met cardio op rustdagen. Squattabata op de kt dagen\

Voeding is het belangrijkste dus gooi je eetschema online en laat je beoordelen(wel eerst de sticky's lezen en niet met troep aan komen he)
        Bedankt voor je reactie! Je hebt zeker gelijk aangaande het gewicht dat ik gebruikt heb, maar wilde licht beginnen om te kijken hoe het zou gaan, en eenmaal bezig kun je het ook niet meer echt goed corrigeren.... Ik was overigens wel goed kapot na die tabata's...

Anyways, ik ben pas 2 maand geleden begonnen met fitness en heb nooit eerder aan voedingsschema's gedaan...ik zal me er in verdiepen de komende dagen...

Hoeveel verschillende tabata's voer jij uit, op welke dagen in de week en hoe vaak??

Thanks!

Comment

Gewoon 1 tabata na een work-out is voldoende. Je hoeft geen volledige work-out er van te maken. Zoek anders in het log deed naar ErikV's tabata experiment. Hij trainde toen een tijdje alleen maar in tabata vorm.

Ik squat of doe thrusters als tabata.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Gewoon 1 tabata na een work-out is voldoende. Je hoeft geen volledige work-out er van te maken. Zoek anders in het log deed naar ErikV's tabata experiment. Hij trainde toen een tijdje alleen maar in tabata vorm.

Ik squat of doe thrusters als tabata.
            Heb het topic van ErikV inmiddels gelezen. Maar zoals jij terecht opmerkt trainde hij twee weken lang ALLEEN maar volgend het Tabata protocol, dat is wel wat anders dan kt + cardio plus evt een tabata...

Samen met de sportschool is er een trainingsschema opgesteld die grofweg bestaat uit: 1 uur full-body workout en 40 min cardio...

Aangezien ik vet wil verbranden (3/4 kg) was ik aan het denken om die 40 min cardio in mijn schema te vervangen door 20 min hiit training + tabata oefeningen...

Hoe denken jullie hierover?? Zou het een verstandige verandering zijn, of kan het evt nog anders??

Thanks!

Comment

Weet iemand mij misschien te vertellen of het nuttig is een (4 min) tabata squat te doen als afsluiting van een training in de sportschool, NADAT ik 25 minuten hiit training heb gedaan op de loopband??

Comment

Is overkill.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Is overkill.
                  en wat precies bedoel je daarmee?

Comment

teveel
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Hierboven is reeds aangeven dat een tabata NA een hiit training van 20-25 minuten too much is...

Is het dan wel verstandig om 3 keer per week HIIT training (na KT) te doen en vervolgens op de rustdagen een tabata squats??

Ik heb namelijk gelezen dat je een hiit training niet vaker dan 3 keer per week moet doen, en aangezien een tabata een soort hiit training is, zou het derhalve niet zo verstandig zijn...

interessante suggesties over dit onderwerp zou ik zeer op prijs stellen! Thanks
                      Last edited by Tratturi; 21-04-2009, 18:42.

Comment

Originally posted by Tratturi View Post
                        Hierboven is reeds aangeven dat een tabata NA een hiit training van 20-25 minuten too much is...

Is het dan wel verstandig om 3 keer per week HIIT training (na KT) te doen en vervolgens op de rustdagen een tabata squats??

Ik heb namelijk gelezen dat je een hiit training niet vaker dan 3 keer per week moet doen, en aangezien een tabata een soort hiit training is, zou het derhalve niet zo verstandig zijn...

interessante suggesties over dit onderwerp zou ik zeer op prijs stellen! Thanks
                        Zou iemand mij hierover kunnen informeren??
                        mijn dank is groot...

Comment

Persoonlijk denk ik dat als je al drie keer in de week hiit doet, tabata op de rustdagen overkill is.
                          Als je toch beide wilt, neem dan de ene week hiit en de andere tabata, of één keer hiit en de andere twee keer tabata.
                          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                            Persoonlijk denk ik dat als je al drie keer in de week hiit doet, tabata op de rustdagen overkill is.
                            Als je toch beide wilt, neem dan de ene week hiit en de andere tabata, of één keer hiit en de andere twee keer tabata.
                            ik snap alleen niet echt wat er nou bedoeld wordt met 'overkill'...
                            Heeft het geen toegevoegde waarde? Is het niet effectief tegen vet verbranding?? waarom is dit 'overkill'?

Comment

Overkill betekent dat het gewoon te veel is voor je lichaam waarschijnlijk. Niet doen dus.
                              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X