schema om sprint en sprongkracht te verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• schema om sprint en sprongkracht te verhogen

ik ben 15 jaar en doe aan voetbal en nu het zomerstop is wil ik de sportschool in om sprint en sprongkracht te verhogen wat is een goed schema zodat ik 2 keer per week kan gaan trainen alvast bedankt dion

Hoi,
    1) zou eerst een welkompost maken al ik jou was ^^ komt altijd wat netter over.
    2) Op bodynet maakt men geen schemas en zelfs als we het wel zouden doen kunnen we nix aanvangen zonder je stats, maar ik herhaal we doen het NIET voor jou, kijk eerst is rustig op het forum en ga is aan het lezen dan kom je er vast wel uit

toch hartelijk welkom verder
    "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

Luister naar Giokeh
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ok sorry , andere vraag dan , wat ik na enig coocelen heb begrepen is dat ik niks heb aan massa , hoe moet ik dan trainen , moet ik serie's van 3 keer 8 maken of ben ik meer gebaad bij serie's van 3 keer 15 of 20 , ik wil graag meer kracht en explosifiteit krijgen alvast bedankt dion

Comment

Nee je moet anders trainen.

Hang een stok op en ga er onderstaan. Spring in een rechte lijn omhoog zonder aanloop. Probeer elke week hoger te springen en werk aan je techniek. Als afwisseling af en toe in de leg press of hack squat machine gecontroleerd zakken en explosief omhoog en "springen" met het gewicht.

Qua rennen. Werk aan je techniek en ga sprintjes trekken. Doe ook High Intensity Interval rennen. Als voetballer moet je vaak van tempo wisselen en zo ook met deze interval training en het zorgt dat je conditie op peil blijft.

Laad een barbel met gewicht. Zak gecontroleerd naar beneden en dan explosief en zo snel mogelijk weer omhoog. Herhaal dit voor 30-45sec als 1 set terwijl je zoveel mogelijk herhalingen doet in die tijd.

Leer ook explosieve oefeningen zoals de Clean en Snatches die je gewichtheffers ziet doen.

Doe daarnaast alle oefeningen gecontroleerd zakken en explosief omhoog. Ga je traag trainen dan wordt je traag.

Negeer elk schema wat instructeurs je geven zodra ze neit voldoen aan de bovengenoemde eisen.

Comment

Sprinten snel worden kun je doen met een elastiek aan je vast binden en uiteinden aan een pal of hek ofzo en dan stiek onder en beetje spanning zetten en elke keer het begin van het sprinten oefenen met belasting afwissellend met dagen zonder belasting enz enz logisch nadenken springkracht probeer elke keer net wat hoger te springen in wat meer herhalingen van 15 - 20 zoiets ja.... Verder kun je inderdaad interval trainen er staat erg veel van op internet dus zoek ma lekker verder voor meer info... groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X