Split vs Full Body

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Split vs Full Body

Misschien is deze discussie al een gevoerd maar ik kan hem via de zoekfunctie in elk geval niet vinden.
    Wat werkt doen jullie het liefst en wat werkt voor jullie het beste?
    Zit nu zelf in een FB schema en merk dat ik er wel aan moet wennen. Ik kan mijn spieren minder uitputten en heb daardoor minder spierpijn.
    Aan de andere kant is het wel lekker afwisselend...
    Graag jullie mening hierover...

Ik ben van mening dat je beter groeit op een split variant. Een push/pull, UB/LB of een traditionelere 3dagen split. Maar op den duur is een FB wel even een lekkere "rust" ter afwisseling.

Comment

Heb idee dat krachtgains lekkerder gaan op FB bij mij, maar doe dan niet de traditionele vorm, moet zeggen bij mij gaat eigenlijk alles beter op FB even Heb eerst alles Split gedaan (4dagen per week, alles 1x dus geen UB/LB of w/e) en dat ging wel redelijk maar zit snel tegen plateau's en met 1x trainen per week kon ik daar niet echt door knallen, nou pak ik telkens andere versie van de oefening (ma,wo,vr) en zie ik toch weer flinke progressie in kg's in de gym zowel op me lijf, dus blijf nog wel even doorgaan zo tenminste tot me krachtgains weer stilstaan dan weer wat anders
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

split schema kan ik tenminste volledig uitputten. al doe ik meestal weekje fullbody na ziekte of vakantie om weer in te komen

Comment

Ik ga beter op een fb dan op een traditionele split.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@Homer begrijp niet als je komt vertellen dat je bij een fb je spieren niet kan uitputten en minder spierpijn hebt, train dan gewoon zwaarder maat
            ikzelf hou me niet meer aan bepaalde schema´s ik varieer om de vier weken om zo sleur uit de training te halen en het plezant te houden en het plezant houden is één van de basisregels anders hou je het niet vol
            dus mijn advies volg nu effe lekker die fb, pak zwaardere gewichten doe minder reps en je zult resultaat boeken, voel je je er niet goed bij na viertal weken verander dan gewoon weer
            good luck
            No means Try Again

Comment

Minder spierpijn boeit niet. Gaat om het resultaat. Verder absoluut eens met Ffos.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Fullbody,

Op een split kom ik snel op "dode punten" met krachttoename omdat er steeds een week tussen de trainingsprikkel zit vermoed ik.

Comment

Het lijkt mij dat je met een full body schema nét wat meer rust geeft aan je spieren. Een split schena is welliswaar uitgekiend om de boel uit te smeren zonder dat je gaat overtrainen. Tóch is het waarschijnlijk dat je bepaalde spieren vaker dan je lief is aanspreekt. Zelf heb ik zo eens een peesontsteking opgelopen aan mijn schouder (toen trainde ik wél 5 dagen overigens). Schouders zijn wat lastig te ontzien omdat je ze bij veel oefeningen, in meer of mindere mate gebruikt.

Full body of split heeft allebei voordelen. Met een split schema kun je meer doen per training zonder dat je overdreven lange sessies krijgt bijvoorbeeld.

Zelf ga ik weer naar een split schema toe werken. Maar dan 4 daags. Ik zit nog te bedenken wat voor schema..

Misschien:
                  Ma-do
                  kuiten
                  borst
                  schouders
                  triceps
                  onderarmen

Dinsdag-vrijdag
                  buik
                  bovenbenen
                  rug
                  biceps

Hopen dat het dan goed gaat met mijn schouders.

Comment

Het lijkt mij dat je met een full body schema nét wat meer rust geeft aan je spieren.
                    Ga maar 3x per week squatten en kijken of je nog voelt dat je wat meer rust krijgt

Maar natuurlijk is anders, een 4-5 daagse split vs 3 dagen FB, lijkt me vrij logisch
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Je kan het ook afwisselen, natuurlijk. Anders merk je voor jezelf wel waar je beter op groeit.
                      "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Split werkt het beste voor mij, sinds ik daar op overgestapt ben vordert het veel beter.
                        " Failure is not an option "

Comment

Split.

FB werkt voor mij niet bevredigend. Of ik hoe me bij de eerste oefeningen in of ik heb bij de laatste oefeningen geen puf meer.
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X