Fallus puzzle vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fallus puzzle vraag

Ok ik zit met een puzzletje...

Me pa had een hart probleempje een 9 maanden geleden. Hierdoor werd hij per ambulance afgevoerd en geopereerd. Na een tijd lang revalideren mag hij dan eindelijk weer gaan sporten.

Nu heeft hij wel medicatie gekregen waardoor zijn hartslag altijd laag blijft. Dus hij kan een maraton lopen zonder dat zijn hartslag ook maar een beetje omhoog zal komen. Idem voor zware kracht inspanning. Je zou zeggen...Ideaal!!! MAAR hij nam voorheen rust aan de hand van hoe lang het duurde om zijn hartslag te laten rusten. Nu stelde ik voor dat zijn rust intervals per stopwatch bijgehouden moeten worden.

Qua kracht wilt het bij veel oefeningen niet opschieten. Hij kan nog minder dan de helft van vroegah en het wilt niet snel terug komen. Sommige gaan zelfs achteruit. Ons vermoeden is dat zijn lage hartslag er voor zorgt dat er niet voldoende zuurstof naar zijn spieren gepompt worden. En dus kan hij niet genoeg reps en kracht leveren.

Ik stelde voor op % gericht te trainen. Dus elke work-out precies berekenen hoeveel gewicht en hoeveel reps en dan om de zoveel tijd verhogen qua gewicht. En hopen dat dit iets doet...maar we zitten nog steeds met dat zuurstof probleempje wat tegenwerkt.

Hopende dat er hier mensen zijn met ideeen om kracht en spieruithoudingsvermogen weer goed te krijgen. Conventionele methoden helpen niet vanwege de medicatie.

Medicatie op trainingsdagen verlagen is zeker uit den boze?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Medicatie op trainingsdagen verlagen is zeker uit den boze?
      Yup. Hij moet elke dag een aantal nemen op vaste tijdstippen voor rest van zijn leven. Daarnaast is het wel interesant deze vraag, want deze kwaal is erfelijk en elke man in de familie heeft het gehad. Bijna niemand is de 50 voorbij gegaan hierdoor. Stel ik haal die leeftijd en overleef het dan zal ik ook te maken gaan krijgen met die medicatie. Vandaar dat het voor mij persoonlijk ook een belangrijke vraag is.

Comment

Hoe heet het middel? Digitalis ofzo?
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Damn Flappus.. Heavy shit... Wist wel dat iets van hartproblemen heerst in je familie, maar niet dat het zo heftig was... Als je zegt dat conventionele methoden niet helpen, heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee. Misschien een ideetje om eens een sportarts op te zoeken?
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hier is lijstje medicatie...

metformine
            clopidogrel
            ascal
            isosorbidemononitraat
            metoprolol
            perindopril
            atorvastatine
            Betablokkers

In de lading betablokkers zit dus die onderdrukken van hartslag en ook 1 voor suiker en van alles en nog wat.

Sportarts heeft hij geen toegang toe.

Comment

Shit wat een waslijst. Dacht wellicht als het er een is dat we dan eens kunnen kijken, maar dit is gruwelijk.

sigpic

Comment

Hallo,

Hmmm das pas mindere nieuws!
                Ik kan eigenlijk alleen maar Ă©Ă©n ding zeggen in deze situatie.
                Het mooiste van dit verhaal is dat je vader dus nog steeds graag aan het sporten is, ook moet hij dit gewoon blijven doen. Ik zou alleen willen adviseren om de lat niet meer zo hoog te leggen en gewoon genieten van het feit dat trainen nog steeds kan. Wie weet kan je vader in de toekomst wel weer zijn oude niveau bereiken, maar Ă©Ă©n ding is voor mij duidelijk en dat is dat je vader er gewoon plezier in moet blijven houden. Misschien wel een tandje lager maar zolang je vader er het maximale uithaald is hij toch ook maximaal bezig!

Veel succes en trainze,

Dennis.

Comment

@ Falstyr.

Het verhaal van medicatie, lage hartslag met als gevolg te weinig zuurstof klinkt logisch.

Misschien iets te voor de hand liggend, maar door de zuurstoftoevoer en opname te verhogen zou er winst geboekt kunnen worden. Ofwel, ijzer, vitamine C, B12 etc. Grotere
                  Zie artikel.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Even alle medicijnen globaal bekeken op werking en bijwerkingen. Valt me op dat de medicijnen allemaal dubbel zijn uitgevoerd of zelfs driedubbel qua werking.

Opvallend was dat bij de meeste medicijnen het glucose-gehalte ook drastisch daalt als bijwerking.
                    Misschien dat hier iets mee te doen is?

Comment

@Dendee
                      Maximaal trainen is de bedoeling, maar dat gaat niet omdat er geen methode is om dit te meten. Zijn hartslag blijft constant laag dus zeggen door gaan tot je bek af bent lukt niet.

Trainen tot spierfalen...dat kunnen we op moment ook niet meten omdat hij dat punt niet kan bereiken.

@Erik
                      Nu je dat glucose verhaal meld dacht ik...beinvloed dat zijn glycogeen opslag?

"het lichaam niet goed in staat om Koolhydraten op een adequate manier te verwerken"

Antwoord lijkt me ja. Dus betekend dat we met probleem zitten dat zijn spierglycogeen niet voldoende oplaad om te voldoende te kunnen presteren en gebrek aan voldoende zuurstof om te presteren. Das kut...denk niet dat simpelweg meer vitaminen innemen zal helpen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        @Erik
                        Nu je dat glucose verhaal meld dacht ik...beinvloed dat zijn glycogeen opslag?

"het lichaam niet goed in staat om Koolhydraten op een adequate manier te verwerken"

Antwoord lijkt me ja. Dus betekend dat we met probleem zitten dat zijn spierglycogeen niet voldoende oplaad om te voldoende te kunnen presteren en gebrek aan voldoende zuurstof om te presteren. Das kut...denk niet dat simpelweg meer vitaminen innemen zal helpen.
                        Ander medicijnen die hij gebruikt zijn er om de zuurstofopname ter vergroten.. But still. Niet geschoten is altijd mis wat dat beteft.Dus waarom zou je het met de extra vitamines niet proberen? Het kan zowiezo geen kwaad, en alle winst is meegenomen, toch?

Comment

Tijd voor EPO.

sigpic

Comment

Ik weet er niet genoeg vanaf om je te kunnen adviseren,..sorry.

Maar ik wil jou en je vader wel sterkte wensen!
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Veel volume doen ver van z'n max. af? Als je bijv. maar 1hh. elk setje doet waarbij je er 8 kan.. Je training gaat wel langer duren, maar je hebt wel het volume te pakken wat je eigenlijk wilde halen.
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X