rug samen met benen trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rug samen met benen trainen?

Hallo, ik ga nu reeds een klein jaar naar de sportschool en trainde telkens 2 keer per week fullbody. Ik ben tevreden van het resulataat. Ik zou mij nu een stel halters en een bankje willen aanschaffen zodat ik in de week ook thuis kan trainen en dan bijvoorbeeld in het weekend naar de sportschool gaan voor de oefeningen die ik niet kan doen met de halters.
    Ik zou dan bevoorbeeld op

woensdag(thuis):
    -dumbell bench press (borst)
    -fly (borst)
    -concentration curl (biceps)
    -one arm triceps extension (triceps)
    -dumbell press (schouders)
    -dumbell side raise (schouders)

en zondag (in de sportschool, apparaten beschikbaar):
    -squatmachine (benen)
    -standing calves raise (kuiten)
    -chin up (rug)
    -pulldown behind the neck (rug)
    -sit ups (buik)

Nu is mijn vraag of het slecht is om de rug samen met de benen te trainen in plaats van op woensdag bij de rest van het bovenlichaam of maakt dit niets uit?
    Ik doe dit dus omdat de enige oefening die ik ken voor de rug die je met halters kunt doen dumbell row is.

Het is slecht om in een machine te squatten. Als je niet los kan squatten doe dan deadlifts.
    Vind 2x erg magertjes om lekker vooruit te kunnen gaan, 3x is wel het minimum vind ik. Zou bij 2x toch voor fb kiezen.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Als je het abbo toch al hebt, waarom zou je dan niet een extra dag naar de sportschool gaan? Waarom ook niet bijv een 3 split schema, benen en rug zijn je grootste spiergroepen.. waarom zou je die dan samen doen?

Comment

Originally posted by adon1s View Post
        Het is slecht om in een machine te squatten. Als je niet los kan squatten doe dan deadlifts.
        Vind 2x erg magertjes om lekker vooruit te kunnen gaan, 3x is wel het minimum vind ik. Zou bij 2x toch voor fb kiezen.
        Hoezo is het slecht om in een machine te squatten?

Comment

Waarom je benen (helft van je lichaam) plus je rug (kleine kwart van je lichaam)???

Enne.. waarom gebruik je de sportschool niet om meer oefeningen te leren, en wat extra controle te hebben op of je ze goed uitvoert?

En wat bedoel je met squatmachine? In een rek? Een hack squat? Of nog iets anders?

Comment

en wanneer word je serieus? kom op man.. trek gewoon voro benen een aparte dag uit.. kan je je helemaal uitleven en geniet je er 3 dagen later nog van

Comment

Ts moet net als ons gaan trainen

Squat 4 setjes
              Legpress 4 setjes
              Legextention 4 setjes
              Rdl 4 setjes
              Leg curl 4 setjes
              Lungles 3 setjes als afmaker.

En ver behind failure gaan ilike like

Comment

Benen en rug kan prima. Zou dan wel een extra dag met rug en benen inlassen. 1 dag borst en 1 dag rug+benen is natuurlijk belachelijk, zoals je zelf ook wel kan bedenken als je een beetje nadenkt. Verder is je benentraining zelfs voor 2x in de week heel mager
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ok, da's duidelijk, bedankt voor de reacties allemaal.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X