Cutten en groeien: mission impossible?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thanx Falstyr voor je razendsnelle reply!

Nieuwe versie volgens jouw tips:

Dag 1: buigers

-benen:
    • barbell straight-leg deadlift
    • seated leg curl

-rug:
    • chin ups
    • bent over barbell row
    • seated row
    • shrugs

-buikspieren:
    • hanging leg-hip raise
    • captain's chair leg raise

-biceps:
    • dumbell arm curl
    • barbell arm curl

Dag 2: "strekkers"

-benen:
    • squats
    • seated leg press
    • calf raises

-borst en schouders:
    • Bench press
    • Inclined bench press
    • standing military press
    • side raise

-triceps:
    • triceps extensions
    • dips
    Je suggesties heb ik ingevuld met de oude oefeningen die ik ken. Ik doe idd 2 x bench press omdat m'n borstspieren minder snel lijken te groeien. Hopelijk slaagt dit schema voor de test, zoniet, let me know!

Comment

Cpt Chairs Leg Raise er uit.
      1 van de curls vervangen door Hammer Curl

Dips voor Triceps extentions.

verder is het wel goed genoeg zo voorlopig.

Comment

Is er een manier om oude posts aan te passen? Beetje lastig telkens dat volledige schema weer aan te passen en superlange onoverzichtelijke threads te maken.

Hier dan het finaal schema waar ik vanavond mee aan de slag ga. Suggesties blijven welkom:

-benen:
        barbell straight-leg deadlift
        seated leg curl

-rug:
        chin ups
        bent over barbell row
        seated row
        shrugs

-buikspieren:
        hanging leg-hip raise

-biceps:
        dumbell hammer curl
        barbell arm curl

-benen:
        squats
        seated leg press
        calf raises

-borst en schouders:
        Bench press
        Inclined bench press
        standing military press
        side raise

-triceps:
        dips

Ik heb nog maar Ă©Ă©n opmerking: is dit niet wat weinig buik? Vroeger spendeerde ik tot wel 25 minuten per sessie aan buik alleen... (exercise ball crunch, hanging leg raise, captain's chair leg raise) Vind m'n buik een heel belangrijk onderdeel. Is Ă©Ă©n oefening voldoende om m'n buikspieren maximaal te ontwikkelen? Bedenk dat ik geen ervaren rot ben, maar toch al wat getraind heb, 't is niet dat m'n spieren helemaal niets zouden aankunnen...

Nogmaals bedankt overigens!

Comment

En nu om je te trainen. Wat een kut schema. Begin maar overnieuw.
          hmm...of doe de buikspieren na de biceps oefeningen.

Leg Raises en op een andere dag Plank Holds is voldoende. Je pakt de buik en core al voldoende bij de compound oefeningen. Als je laag genoeg in vet% zit zul je de buikspieren zien. Het gaat er meer om dat je een sterke core ontwikkeld met Leg Raises, Plank Holds, Hyper Extentions naast de compound oefeningen.

Wat je kan doen is Leg Raises op de Strekker Dag en een Hyper Extention of Plank Hold op de Buiger dagen.

Comment

Tja man, of je wil me helpen, of je wil het niet. Ik ga geen spelletjes spelen op een forum over een fitness schema. Trainen doe ik wel in de sportzaal.

Schema #5 hier, als iemand z'n mening hierover kwijt wil:

-benen:
            barbell straight-leg deadlift
            seated leg curl

-rug:
            chin ups
            bent over barbell row
            seated row
            shrugs

-buikspieren:
            hyperextension of plank hold

-biceps:
            dumbell hammer curl
            barbell arm curl

-benen:
            squats
            seated leg press
            calf raises

-borst en schouders:
            Bench press
            Inclined bench press
            standing military press
            side raise

-buikspieren:
            hanging leg-hip raises

-triceps:
            dips

Thanx voor jullie replies,

manu

Comment

Wil je deze dagen achter elkaar gaan doen? Dat gaat je denk niet zo lekker bevallen.. Squatten na je deadlift dag is niks. Of wil je het op 2x in de week houden? 2x in de week is ook net niks, je zal niet veel opbouwen. Je kan de dagen ook gewoon door roteren als je een rustdag ertussenlaat, je bent een beetje onduidelijk?
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hey adon1s, thx man voor je reply.

Ik had dit schema in gedachten:

dag 1: buigers
                dag 2: strekkers
                dag 3: rust
                dag 4: buigers
                dag 5: strekkers
                dag 6: rust

Heb gelezen dat ik met de straight leg deadlift vooral m'n hamstrings aanpak, en met 't squatten m'n quadriceps. Moet lukken op opeenvolgende dagen dacht ik? Of overbelast ik dan m'n bilspieren?

Verder nog aanmerkingen? Spui maar raak, ben hier om te leren. Grtz,

manu

Comment

Ik vind het zwaar overdreven dat je geen deadlift en squat op 1 dag kan doen. Gaat prima.

Comment

benen kun je gewoon hard aanpakken als je nu gaat bulken,
                    tegen de tijd dat je hiit gaat doen, kun je wat minderen qua benen.

buikspieren zou ik max 2x pw doen. of bij buigers of bij strekkers.

verder ziet je trainings schema wel ok uit,
                    maar je voedingschema is een lachertje
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Weer van gedacht veranderd, Falstyr? Surprise surprise

Ik wil best squatten en deadliften op Ă©Ă©n dag. Geen probleem. Alleen wordt m'n schema dan wel helemaal 'n rommeltje. Met alle beenoefeningen op dag 1 kom ik dan aan 12 oefeningen op dag 1 en 6 op dag 2. Zootje.

Ik kan bvb. biceps dan naar dag 2 zetten, dan kom ik aan 10 oefeningen tegen 8. Maar dan knoei ik natuurlijk weer met m'n buigers/strekkers-schema. Ook geen optie dus. Chaos chaos.

Wat ik verder wil weten: zit het probleem 'm in de oefeningen zelf of in de volgorde/schematisering ervan? Dan weet ik toch al dat ik niet op zoek moet naar betere oefeningen.

Als het wél aan de oefeningen zelf ligt, weten jullie dan nog een andere link dan de zomersticky-link naar goeie trainingsschema's? Dan ga ik daar wel mee aan de slag om iets nieuws in elkaar te puzzelen. Thanx,

manu

Comment

Was mee rin reactie op Adonis. Je kan prima 1 dag deadliften en 1 dag squaten.

Comment

ga gewoon 3x pw full body doen,
                          schema staat in stickys

probleem opgelost
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hmm, en ik die dacht dat jullie ervaren rotten zo'n hekel hadden aan luiheid? Mooi voorbeeld zijn jullie

Afin, ik bekijk nog 's of ik iets degelijks in elkaar gepuzzeld krijg, want full body heb ik na 3 jaar af en aan wel gehad. Wil een nieuwe start met meer efficiëntie en vooruitgang. Jullie horen nog van me als ik een nieuw schema in elkaar gebokst heb.

Als jullie nog handige links weten naar goede splitschema's, altijd welkom trouwens! Groetjes

manu
                            Last edited by manu; 03-07-2009, 18:20.

Comment

Ben zelf ook niet echt fan van SQ + DL op 1 dag aangezien me prestaties zeker lager liggen als ik ze bij elkaar doe.

@TS ik denk dat je wel heel overdreven moeilijk aan het denken bent nu, ik wil niet overkomen als een know it all of neerbuigend gaan doen, maar je bent nog een beginner houd het simpel train hard eet veel, houd een logboek bij en zorg dat je altijd progress maakt.

Voor je schema zou ik het ook simpel houden, Push/Pull is niks mis mee en ik lees dat je FB niet zo lekker vind (kan is niks mis mee) zou je het niet gewoon simpel kunnen houden en UB/LB gaan doen met een hoofdoefening elke dag en zorgen dat je daar progress op pakt wat denk je anders van dit;

Ma - Nationale Benchdag

Bench
                              DB Press
                              Incline DB Press

Dippen
                              CGBP elbows tucked

Di - Squatdag

Squat
                              Legpress
                              Lunges
                              Leg Curl

2x Calves

Wo - rustdag

Do - MP dag

MP
                              Seated DB Press
                              Lateral Raise
                              Bent over raise

2x iets wat je vind dat achterloopt, op volume zodat herstel niet in de weg zit

Vr - DL dag

DL
                              BOR
                              Chins
                              en iets wat jij lekker vind, kroc rows/seated row whatever na die 3 ben je toch al verrot

2x Bicep
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Owh lees net dat je al 3 jaar FB hebt gedaan, zou je dan even je stats willen posten maakt nogal uit of je 200kg DL of maar 100kg zegmaar anders zou ik DL dag iets anders indelen
                                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X