Ik ben nu 3 maanden bezig op de sportschool en heb een fullbody-schema welke nu inclusief warming-up (5 min. roeien) en cardio (10 min. loopband/ 10 min. fietsen) ruim 2 uur in beslag neemt. Ik ben nu nog structureel thuis en past het makkelijk in mijn dagelijkse routine. Echter over een aantal weken ga ik weer aan de slag en wil ik over op een schema wat korter duurt maar toch progressie op kracht/ massa toelaat. Ik doe nu bij alle oefeningen 3 sets en 15 reps en sla geen spiergroep (dus ik train ook benen !!) over. Ook mijn voedingschema heb ik aangepast en sindskort gebruik ik ook whey-proteine na de training.
Ik ben nu op zoek naar een schema waarbij ik de spiergroepen 2 maal in de week aanpak, toch voldoende rust in bouw, niet langer bezig ben dan 1 uur en 15 min gemiddeld en vier keer in de week train.
Ik dacht aan een push/ pull programma en afgewisseld met compound en isolatieoefeningen. Ook neem ik aan behoren deadlift, squat en bor tot de basis, welke ik nu nog niet in mijn schema heb. Uiteraard wil ik mijn schema hier presenteren maar vraag mij af hoeveel oefeningen ik per spiergroep moet plannen, ik dacht:
rug 3x
schouders 2x
biceps/ triceps 2x
benen (quads/hams) 3x
rug 3x
kuiten 2x
buik 2x
Verder vroeg ik mij af of voor iedere spiergroep een keuze moet worden gemaakt voor een compound en een isolated oefening moet worden gekozen.
De eerste keuze van oefeningen heb ik reeds bijgevoegd, de indeling volgt dan later.
Ik ben nu op zoek naar een schema waarbij ik de spiergroepen 2 maal in de week aanpak, toch voldoende rust in bouw, niet langer bezig ben dan 1 uur en 15 min gemiddeld en vier keer in de week train.
Ik dacht aan een push/ pull programma en afgewisseld met compound en isolatieoefeningen. Ook neem ik aan behoren deadlift, squat en bor tot de basis, welke ik nu nog niet in mijn schema heb. Uiteraard wil ik mijn schema hier presenteren maar vraag mij af hoeveel oefeningen ik per spiergroep moet plannen, ik dacht:
rug 3x
schouders 2x
biceps/ triceps 2x
benen (quads/hams) 3x
rug 3x
kuiten 2x
buik 2x
Verder vroeg ik mij af of voor iedere spiergroep een keuze moet worden gemaakt voor een compound en een isolated oefening moet worden gekozen.
De eerste keuze van oefeningen heb ik reeds bijgevoegd, de indeling volgt dan later.
Comment