Hey luitjes,
deze week voor het eerst eens met HST beginnen aan de hand van deze twee sites:
engels:
Hypertrophy-Specific Training
nederlands:
Prometeus - Articles - Training - HST, eindelijk weer groeien
opzet is simpel: 2 weken 15, 2 weken 10, 2 weken 5 en 2 weken negatieve reps.
Max bepalen voor 15, 10 en 5 en dan die max gebruiken als laatste training en terugtellen voor je gewichten voor de 1e training en daar steeds wat bij doen tot je bij dat max gewicht van de 2e week bent (meer info staat uiteraard op de sites)
Echter ik heb vragen over een tweetal zaken:
a) hoe ga ik die max bepalen? Daar moet ik dan een hele week aan wijden neem ik aan? en zo precies kan je je max toch nooit bepalen?
b) deze opmerking snap ik niet:
Ik doe toch zelden max setjes, alleen de laatste training van elk blok van twee weken train ik max en misschien in het laatste cyclus met negatieve reps.
Verder erg benieuwd naar de ervaringen hier.
edit: toch nog een vraag: hoe bepaal ik of ik 1 of 2 oefeningen voor een spiergroep moet doen
deze week voor het eerst eens met HST beginnen aan de hand van deze twee sites:
engels:
Hypertrophy-Specific Training
nederlands:
Prometeus - Articles - Training - HST, eindelijk weer groeien
opzet is simpel: 2 weken 15, 2 weken 10, 2 weken 5 en 2 weken negatieve reps.
Max bepalen voor 15, 10 en 5 en dan die max gebruiken als laatste training en terugtellen voor je gewichten voor de 1e training en daar steeds wat bij doen tot je bij dat max gewicht van de 2e week bent (meer info staat uiteraard op de sites)
Echter ik heb vragen over een tweetal zaken:
a) hoe ga ik die max bepalen? Daar moet ik dan een hele week aan wijden neem ik aan? en zo precies kan je je max toch nooit bepalen?
b) deze opmerking snap ik niet:
Sets will be limited to 1-2 per exercise. There is no problem with a single set per body part as long as it is a maximum effort and/or the rep tempo and form is strictly controlled or the weight is extremely heavy preventing further sets.
Verder erg benieuwd naar de ervaringen hier.
edit: toch nog een vraag: hoe bepaal ik of ik 1 of 2 oefeningen voor een spiergroep moet doen
Comment