Hey mensen,
Ik stel me even voor. Ik ben Tjeerd. Ik woon in Wassenaar, ben 19 en ben al 2 jaar vol aan het trainen. waarvan 1.5 jaar 5 dagen in de week en ik had een vraagje.
Hoe vergroot je de omvang van je romp?
Ik ben wel gespierd en alles, maar mijn romp blijft dezelfde omvang houden.. Hiermee bedoel ik te zeggen dat de afstand van mijn rugspieren, naar die van mijn borstspieren (zijwaardse aanblik) niet veel groter wordt, terwijl de breedte wel erg toeneemt. Moet ik hiervoor veel cardio gaan doen (het vergroten van de longen)? Of een speciale hart oefening?
Dit is mijn trainings schema:
Maandag,woensdag : rug, benen, buik (met gewichten), biceps
dinsdag, vrijdag : borst, triceps, schouders, buik (zonder gewichten)
donderdag : bodypump (training speciaal om de spierkracht te vergroten)
Ik doe alles 3 sets van 10 tot 12 reps.
Hierbij gebruik ik niks, behalve een goed etens schema wat ik hieronder heb vermeld en veel doorzettingsvermogen!!
8:00 bak havermout/brinta
10:00 tussendoortje (stuk fruit, breaker, liga koek, enz.)
12:00/13:00 lunch
15:00 tussendoortje
19:00 magere kwark (0.5 kilo) -> dit is net na mijn training
20:00 avond eten (kipfile, pasta, vis, enz.)
(ik ben mijn etensschema nog aan het aanpassen, maar dat laat ik wel weten in een ander toppic bij het onderwerp ''voeding'').
Alvast bedankt,
Groeten Tjeerd
Ik stel me even voor. Ik ben Tjeerd. Ik woon in Wassenaar, ben 19 en ben al 2 jaar vol aan het trainen. waarvan 1.5 jaar 5 dagen in de week en ik had een vraagje.
Hoe vergroot je de omvang van je romp?
Ik ben wel gespierd en alles, maar mijn romp blijft dezelfde omvang houden.. Hiermee bedoel ik te zeggen dat de afstand van mijn rugspieren, naar die van mijn borstspieren (zijwaardse aanblik) niet veel groter wordt, terwijl de breedte wel erg toeneemt. Moet ik hiervoor veel cardio gaan doen (het vergroten van de longen)? Of een speciale hart oefening?
Dit is mijn trainings schema:
Maandag,woensdag : rug, benen, buik (met gewichten), biceps
dinsdag, vrijdag : borst, triceps, schouders, buik (zonder gewichten)
donderdag : bodypump (training speciaal om de spierkracht te vergroten)
Ik doe alles 3 sets van 10 tot 12 reps.
Hierbij gebruik ik niks, behalve een goed etens schema wat ik hieronder heb vermeld en veel doorzettingsvermogen!!
8:00 bak havermout/brinta
10:00 tussendoortje (stuk fruit, breaker, liga koek, enz.)
12:00/13:00 lunch
15:00 tussendoortje
19:00 magere kwark (0.5 kilo) -> dit is net na mijn training
20:00 avond eten (kipfile, pasta, vis, enz.)
(ik ben mijn etensschema nog aan het aanpassen, maar dat laat ik wel weten in een ander toppic bij het onderwerp ''voeding'').
Alvast bedankt,
Groeten Tjeerd
Comment