Hoe vergroot je de omvang van je romp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt:

hard trainen en zware gewichten. Volgens jouw logica, kan een gewicht licht zijn en ineens zwaarder worden. Bijvoorbeeld 1 rep maken met een 80% 1RM gewicht. Normaal kan je dat bijvoorbeeld 10x. 1 Rep maken is dus heel licht. Ga je dr 10 maken "wordt het zwaar".

Het gewicht IS dus licht, maar je TRAINT hard (erg kort door de bocht, komt veel meer kijken bij hard trainen).

Een gewicht kan niet ineens zwaar worden. Voor je gevoel wel, maar dat is weer uitputting en dat licht aan jezelf en niet aan het gewicht.

Zwaar trainen zijn dus gewichten die je max. bijvoorbeeld 1-3x van de grond krijgt. Hard trainen is meer mentaal: hoe ver ga je. Je kan ook zwaar en helemaal niet hard trainen (1 rep met een 3RM, terwijl er dus nog veel meer in de pot zit).
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Op zich leg je het nog goed uit zelfs maar niet zoals ik het dus bedoel ...maar goed ...pak me sets zo zwaar mogelijk (x8) ...afwisselend met af en toe meer reps idd ...(je gewichten worden hiermee niet zwaarder?!) is gewoon een ander soort belasting.

Comment

Als je 8x zo zwaar mogelijk doet, bijvoorbeeld met 100 kg, hoe kan je dan in godsnaam daarna 12 reps maken met 100 kg? Dan zijn je 8 reps toch helemaal niet zo zwaar mogelijk?
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je hebt dan gewoon het gewicht verkeerd ingeschat of je hebt opeens een goede dag dat je per ongeluk wat meer reps kan uitvoeren.

Comment

Wat ik bedoel is als je merkt dat je er meer kunt maken dan ga je zwaarder.

Comment

Zoiets als... Het doel is 4 sets van 10 met 30kg DB Press.
              Je haalt die 4sets en voelt dat er nog wat in de tank zit. Dan maak je ipv de laatste set 10reps opeens 14-15reps ofzo...net wat je er nog uit krijgt.
              De work-out er na verhoog je de 4x10 van 30kg naar 34kg.

Comment

JUISSSSTEM!

Comment

Zeg dat dan meteen man. Dat is totaal anders dan wat jij probeert duidelijk te maken :P

Comment

Je kunt tijdens een set ook merken dat het wel erg goed gaat en dan de volgende set zwaarder pakken lijkt me??

Dus je begint (met in je hoofd 6-8) ...je kunt er nog meer (als voorbeeld 12) = volgende set zwaarder.

Ik praat toch geen hakkie takkie?

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                      Beetje een contradictio in terminae.
                      In terminis.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

contradictus terminalinus? :P

Comment

Ik had er inderdaad niet bij moeten vermelden dat het een "goed" etensschema is, want krijg nu van alle kanten kritiek erop:P

In ieder geval mijn training bestaat uit 3x 8 herhalingen op zo hoog mogelijk gewicht. Meestal ook bij b.v. bankdrukken nog 2 herhalingen extra bij de laatste set, maar dan negatief. En wat betreft het vergroten van de romp is me nu ook duidelijk. ''De romp wordt niet groter, maar de spieren rond om de romp wel'' Ik heb ook nog een topic staan bij voeding, speciaal voor mijn etensschema. Hier is de link:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...en-zitten.html

Ik hoop dat jullie me daar ook nog mee kunnen helpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X