trainingsfrequentie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok, iedereen blijft hameren op de voeding en begrijp me niet verkeerd snap ik ook, maar mijn eigenlijke vraag was: wat is de ideale trainingsfrequentie van een spiergroep per week, welke groepen pak je samen en hoeveel sets ?
    Even de voeding buiten beschouwing gelaten want daar ga ik aan werken. Dus ga even van een goede voeding uit.

Comment

Originally posted by gekke eppie View Post
      Ok, iedereen blijft hameren op de voeding en begrijp me niet verkeerd snap ik ook, maar mijn eigenlijke vraag was: wat is de ideale trainingsfrequentie van een spiergroep per week, welke groepen pak je samen en hoeveel sets ?
      Even de voeding buiten beschouwing gelaten want daar ga ik aan werken. Dus ga even van een goede voeding uit.
      Er is niet veel te zeggen over een ideale training, kijk wat voor jezelf het beste is en het fijnste.
      Het ligt er natuurlijk aan of je veel tijd hebt, dus hoe vaak je gaat.
      Hoe je zelf reageert op trainingen.
      En misschien ook wel kosten, maar denk dat dat wel meevalt.
      Groeten

Comment

Originally posted by gekke eppie View Post
        Als je werkelijk alles op orde heb, zou als je alles 2x in de week heb getraind voldoende moeten zijn.. Ik begrijp het best dat ze op je voeding hameren hoor. Zij zien namelijk ook dat je 13 jaar traint 1.73lang bent en 73kg weegt. Zoals ik al zeg is de ene persoon de andere niet, je zal dus n ideale trainingsfrequentie voor jou zelf moeten zoeken.. Het kan aan zoveel liggen, je werk, tijden, rust, slaap, niet te vergeten stress thuis en op je werk of zelfs op je sportschool. Welke spiergroepen samen, is ook erg aan wat jij wil en fijn vind trainen.. Als ik jou n schema geef waar jij niet met plezier op traint, zal het ook niet opschieten toch? Daarom blijf je vage antwoorden krijgen, niemand traint hier hetzelfde met dezelfde schema,s.. Rot maar waar.. Neem er de tijd voor, en denk aan waar je naartoe wil.

Comment

Nu wil ik jou graag n vraag stellen.. Ik mag aannemen dat je traint op de sportschool en niet thuis staat te pielen. In de jaren dat jij traint, zijn er vast ook nog wel andere kerels doorgegaan met sporten. Zitten die ook allemaal in n dal van niets vooruitgaan dan? Is er bij jullie gim niet iets goed mis misschien? Daar kan je het natuurlijk ook van komen he

Comment

Frequentie van een spiergroep trainen is afhankelijk van je trainings methode die je hanteerd gedurende een periode dat je een schema volgt. Op een split schema pak je een spier vaker en dieper aan waardoor er langer rust nodig is dan wanneer je een full body doet en minder diep de betreffende spier traint.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
              Nu wil ik jou graag n vraag stellen.. Ik mag aannemen dat je traint op de sportschool en niet thuis staat te pielen. In de jaren dat jij traint, zijn er vast ook nog wel andere kerels doorgegaan met sporten. Zitten die ook allemaal in n dal van niets vooruitgaan dan? Is er bij jullie gim niet iets goed mis misschien? Daar kan je het natuurlijk ook van komen he
              Nee, sportschool is wel goed, heb ook veel navraag gedaan. Alleen mijn fitnessinstructeur zegt dat ik 2x per week iedere spiergroep moet trainen. Vd week aan een bodybuilder gevraagd en die zegt 3x per week en in blaadjes zoals M&F lees je regelmatig dat 1x per week ook genoeg is, daarom vind ik het zo verwarrend. Maar zoals je zegt overal krijg je eigenlijk dezelfde antwoorden en ik begrijp ook dat het van veel faktoren afhankelijk is. Laat ik dan maar eerst met mijn voeding beginnen en kijken wat ik daaruit haal en voorlopig maar zo'n 2x per week een spiergroep pakken. Allemaal bedankt iig voor de tips!

Comment

falstyr gaf je eigenlijk al het antwoord op je vraag,
                maar ik zal het nog een x zeggen:

Hoelang je moet rusten is afhankelijk hoeveel en hoezwaar je je spier belast.
                Hoe dieper je gaat tijdens je training hoe langere rust nodig is.

in het algemeen bij een split: spieren 1xpw trainen, deelt lichaam op in 3-5 groepen, en gaat dus 3-5x pw trainen, alle spieren 1x.

fullbody: 2-3x pw alle spiergroepen. je traint elke training je hele lichaam. je doet wel minder setjes en vooral compounds om te zorgen dat je qua tijd toch binnen 60-90 minuten klaar bent.

push en pull: meestal zie ik dat deze mensen 4x pw trainen. alle spieren 2x pw. (bijv ma do strekkers, en di vr buigers, woensdag rust)

ub/lb: ook bij deze mensen zie ik meestal dat deze 4x pw trainen. alle spieren 2x pw. (ma do lowerbody, di vr upperbody.)

Zoals je ziet kun je alle spiergroepen 1x pw tot 3x pw doen. en allemaal kun je evengoed vooruitgaan op deze programmas. De vraag is eerder wat vindt jij fijn.

Het probleem dat je vastloopt qua vooruitgang ligt vooral aan te weinig eten.
                Ik gok zomaar even dat je gewoon moet beginnen met consequent ongeveer 3000-3500kcal te eten. dag in dag uit.

2.5g eiwit per kg lichaamsgewicht, 80g vet (voornamelijk onverzadigd), en rest wat je overhoud aan kcal in koolhydraten. Natuurlijk ga je ook vet aanzetten, maar ook spier. (mensen met goede genetica zetten meer spier aan als vet, en mensen die minder aanleg hebben misschien wel 50%/50%. (je zal dus vetter rond je buik worden, maar so be it. wil je vooruit gaan of niet?)

dus ga 4-6 maandjes +-3000-3500 kcal eten per dag accepteer dat je dan gewoon wat vetter gaat worden. (met een beetje geluk pak je 4-8 kilo gewicht. het vet cut je er weer af en je houd spierwinst over.)

succes
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bedankt heren, hier kan ik echt wat mee! Ik ga beginnen met de voeding, want daar zal het inderdaad grotendeels aan liggen! Ook bedankt voor de verschillende soorten schema's want ik train eigenlijk altijd op dezelfde manier zoals ik eerder vermeldde. Al wisselde ik wel oefeningen om na 6-8 weken voor de variatie.

Comment

Ideaal is wat jouw lichaam aankan zonder overtraind te raken, dat moet je dus zelf ondervinden. Vooruit gaan kan je doen door gewicht te verhogen (week 1 lager beginnen dan je kan en dan in 4 weken verhogen tot je op een gewicht zit dat net iets hoger was als dat je eerst kon); rust inkorten tussen de setjes, setjes toevoegen (week 1: 3 setjes; oplopend tot week 4/5: 6 setjes)
                    Het belangrijkste is dat je er voldoende bij vreet: groenten, havermout, rijst, kip, kwark, lijnzaad, noten!! Noten op tijdstippen die niet zo dicht bij je training in de buurt zitten, noten zijn lekker veel kcal's, dus goed voor jou.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X