na 1 maand trainen 2way split te snel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• na 1 maand trainen 2way split te snel?

Ik ben nu ruim een maandje aan het trainen. 3x in de week fullbody gedaan.
    Maar merkte dat vaak mijn spieren nog niet volledig hersteld waren met 1 dagje ertussen.

Dus nu ben ik naar een 2 split gegaan.
    Met naast de gecombineerde oefeningen die ik al deed 1 of 2 extra isolatie oefeningen per groep erbij gaan doen.

Nu kwam ik ergens tegen dat ze het afraden om te gaan splitten voor je iets van 6 maanden aan het trainen bent, omdat je anders je pezen en spieren teveel belast. Maar het leek mij wel erg lang. Ik voelde de eerste weken mijn pezen inderdaad wel aardig, maar nu eigenlijk al niet meer zo.

Iemand hier wat wijze woorden over?
    Fear is the mind killer

Gewoon nog een maand full body doen. Je herstellend vermogen moet ook nog wakker geschud worden blijkbaar. Dus niet eigenwijs doen.

Comment

Grapjas... in die sticky van jou staat juist dat je na 4 of 5 weken naar een split kan gaan :P

De reden waarom ik in eerste instantie aan een split zat te denken... is omdat ik naar 4x in de week trainen wil. Wat niet echt kan met fullbody omdat je dan niet telkens een rustdag tussendoor hebt.
      Fear is the mind killer

Comment

imo kan je gerust een split doen. je spieren krijgen immers meer rust als je fb doet. (3x in de week)
        waarschijnlijk ga je 2x in de week split doen? dan belast je je spieren immers maar 2x in de week, maar kan je wel meer geven

Comment

Ja upper/ lower split. En ga dan 3 of 4x in de week trainen.
          Dus elke spiergroep max 2x per week.

Ach ik kijk wel hoe het bevalt... en ik kan altijd nog terug switchen
          Fear is the mind killer

Comment

2x in de week je spieren belasten, geeft ze de kans meer te herstellen, dus de volgende training meer te benutten.
            ikzelf ben op dit moment bezig met een 2-split op ma/di do/vr.
            als ik weet dat ik weekends heftige feesjes heb, ga ik di/wo za/zo. =)

geef het wel de kans om te kijken hoe het bevalt, zou ik zeggen

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              Grapjas... in die sticky van jou staat juist dat je na 4 of 5 weken naar een split kan gaan :P

De reden waarom ik in eerste instantie aan een split zat te denken... is omdat ik naar 4x in de week trainen wil. Wat niet echt kan met fullbody omdat je dan niet telkens een rustdag tussendoor hebt.
              Dat is een richtlijn.
              Sommige mensen doen er langer over om te wennen aan de belasting, zoals jij dus, iets langer doorgaan met fullbody zal alleen maar in je voordeel werken.
              Je moet niet te snel te veel willen, meer is niet altijd beter.

Dus ga nou maar even door met fullbody en niet zo bijdehand
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Wacht ff je wilt van 3 x Full naar een 2 x split. Maar in eerste instantie 4 x p/w. Zoals al wordt gezegd door diversen .. even doorzetten. Schijnbaar heb je iets langer nodig om te herstellen. Komt nog bij dat als je nu wel een split gaat doen met goede compound en een aantal isolatie oefeningen per groep dan vrees ik dat je meer last krijgt dan dat je nu al hebt.

Het gaat er toch vooral om dat je lichaam went aan de belasting. Niet alleen je spieren maar je pezen ook, je hele gestel. Bij sommigen duurt dit wat langer.. (bij mij ook, geen ramp)

In ieder geval succes !
                Last edited by davide; 19-11-2009, 21:43.
                Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
                25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
                "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Ik probeer niet bijdehand te zijn ofzo... maar waarop baseren jullie het dan dat het bij langer duurt om te herstellen?

Want ik gaf eerder al aan... dat ik de eerste paar weken het voelde op mijn pezen, maar nu al een paar weken niet meer. En spierpijn heb ik dus alleen als ik van oefening verander (ook niet eens bij ophogen)

Zit het hem dan in het 'gevoel' dat mijn spieren niet op volle sterkte (of sterker als bij de vorige training) zijn waaruit jullie concluderen dat mijn lijf zich meer moet leren herstellen?

Ik waardeer jullie mening echt serieus, en denk er wel over om weer terug te gaan naar fullbody. Maar ik wil graag snappen waarom. Zodat ik ook later zal weten wanneer ik dan wel klaar ben voor een split.
                  Fear is the mind killer

Comment

gewoon doorgaan met fullbody, je groeit niet sneller als je split ofz gaat doen zeker niet in het begin

Comment

als je spieren niet genoeg gerust hebben, kan je otch ook niet voluit gaan bij een volgende sessie>

Comment

Fullbody met matig gewicht?
                        Is niet bedoelt om kei hard te groeie maar meer om je gewrichten en pezen een beetje wakker te schudden.
                        Lekker rustig aan doen, niet te veel wille in 1x.
                        Ga maar lekker zwaar trainen dan betaal je de prijs.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Je kan lekker eigenwijs gaan doen en alle spiergroepen 2x per week gaan trainen. Dat gaat blessures opleveren. Als je dan toch een splitschema wil doen, doe dan elke spiergroep 1x per week.
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

OK. Jullie hebben me overtuigt om nog even te wachten met splitten.

Maar kan iemand me dan nog vertellen hoe ik kan weten/merken wanneer het wel een goed moment is om te splitten?
                            Fear is the mind killer

Comment

Geef het nog een maandje ofzo en ga dan splitten, mocht het dan toch te zwaar voor je zijn ga je terug FB, of een up/lb.....alles op gevoel en geduld hebben.
                              Er zijn geen kant en klare richtlijnen, ieder reageert anders op schema's.
                              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                              There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X