3x in de week fitnessen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wasofski View Post
    Benen eerst daarna buik.
    En omgekeerde crunches is dat voor schuine buikspieren of onderrug?
    Gewoon de rectus abdominis, met name de onderkant.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy- View Post
      Gewoon de rectus abdominis, met name de onderkant.
      Wordt vaak beweerd maar dit doet me denken aan 'binnenkant' borst.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
        Wordt vaak beweerd maar dit doet me denken aan 'binnenkant' borst.
        Ik heb Ă©Ă©n jaar alleen maar simpele cross arm crunches gedaan en daarmee voornamelijk de bovenkant getraind. Geen leg raises of niks, dus uiteindelijk ook slechts een 4-pack. Voordat er reacties komen, het had niks te maken met mijn vetpercentage (op dat moment 8-9%).

Dus JA je kunt een helft van de rectus abdominis ''minder trainen'' dan de andere helft. Hoe dan ook, reversed crunches zijn vooral gericht op de onderkant.

Comment

Ik heb Ă©Ă©n jaar alleen maar simpele cross arm crunches gedaan en daarmee voornamelijk de bovenkant getraind. Geen leg raises of niks, dus uiteindelijk ook slechts een 4-pack. Voordat er reacties komen, het had niks te maken met mijn vetpercentage (op dat moment 8-9%).

Dus JA je kunt een helft van de rectus abdominis ''minder trainen'' dan de andere helft. Hoe dan ook, reversed crunches zijn vooral gericht op de onderkant.
          Ben benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben, ik vind het een beetje raar dat je een gedeelte van een spier meer trainen kan als het dezelfde spier is.

Comment

Volgens mij is dat eerder genetisch, dacht dat reverse crunches wel goed waren omdat ze de zijkant extra belasten.
            Groeten

Comment

bron = De Spieren Van Het Menselijk Lichaam | GIANT! Fitness & Bodybuilding

Rectus abdominis (rechte buikspier):
              Meestal verdeeld in de bovenkant (het six-pack) en de onderkant, die beide op een verschillende manier getraind worden (de nadruk wordt in ieder geval op een ander gedeelte van de rectus abdominis gelegd).

Goede oefeningen voor de abdominalis zijn:

Rectus abdominis bovenkant:
              crunches Rectus abdominis onderkant:
              leg raisesreverse crunches

Comment

Op die site heb ik wel meer vage informatie gezien, leg raises zijn sowieso geen effectieve abs oefening dacht ik zo.
                Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  Op die site heb ik wel meer vage informatie gezien, leg raises zijn sowieso geen effectieve abs oefening dacht ik zo.
                  Daar zit je dan hartstikke naast

Comment

Daar zit je dan hartstikke naast
                    bron?

een leg raise is een heup extensie he...
                    Groeten

Comment

bron?

Bron

De Onderkant Van Je Buikspieren

Ook voor de onderkant van de buikspieren bestaan veel verschillende oefeningen. Ze hebben allemaal Ă©Ă©n ding gemeen: alles draait om het omhoog brengen van je benen in plaats van je schouders.

De beste en tegelijkertijd ook zwaarste oefening voor de onderkant van de buikspieren is de hanging leg raise.
                      Vanmorgen nog gedaan, zowel hanging als seated leg raises. Geloof me nou maar, geweldig voor de abs en met name onderkant.

Comment

Goede bron...
                        Groeten

Comment

bron?

De buikspieren werken maar pas goed mee als je boven horizontaal gaat, verder voel ik het ook eerder in mijn bovenbeenspieren dan in mijn buikspieren.

Comment

Niet alles geloven wat er op internet staat, en ik kan ook mis zijn daar niet van, plus ik wil je geen ongelijk geven om ongelijk te geven maar zou het niet kunnen dat de buikspieren gewoon 1 spierbundel is die je ofwel aanspant ofwel niet aanspant? Het doet mij nog altijd denken aan wat sommigen beweren over binnenkant borst hoor.

Comment

even offtopic, ik wielren al jaren en mijn benen zijn daardoor flink gespiert geworden.
                              het heeft zeker veel minder effect als met beenoefeningen zoals squat of leg extention, maar je krijgt er op ten duur wel gespierde benen van.

Dus fietsen werkt wel voor de benen alleen langzamer

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                                even offtopic, ik wielren al jaren en mijn benen zijn daardoor flink gespiert geworden.
                                het heeft zeker veel minder effect als met beenoefeningen zoals squat of leg extention, maar je krijgt er op ten duur wel gespierde benen van.

Dus fietsen werkt wel voor de benen alleen langzamer

Je zegt het zelf al, je benen zijn gespiert.
                                Aan massa ontbreekt het waarschijnlijk wel.
                                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X