Rippetoe of Stronglifts ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rippetoe of Stronglifts ?

Dag iedereen!

Sinds enkele dagen ben ik me beginnen af te vragen of ik niet zou overstappen naar strenght training in plaats van massbuilding... Dit ten eerste omwille van mijn goals en omdat squat en DL gwn zo'n lekkere oefeningen zijn! Nu is mijn vraag of ik Rippetoe's 3x5 of Stronglifts 5x5 moet beginnen, heb namenlijk over beide goede verhalen gehoort.

Mvg,
    Kevin

Hallo, ik ben momenteel bezig met de stronglifts 5x5 en ben er zeer tevreden over.
    Ook omwille van de gratis ebook en excel schema die op hun website staan + nog een hoop andere info.

Rippetoe ken ik niet dus kan ik me er niet over uitspreken.

Comment

Rippetoe.Stronglifts is slechte kopie van rippetoe! Heb trouwens de power stats van de auteur eens gezien, niet echt indrukwekkend voor iemand die al 10 jaar traint

Comment

Alsof de stats van de auteur dan ook maar iets zeggen over de kwaliteit van wat hij onderricht...

@ TS
        Als beginner lijkt me Rippetoe een betere keuze, maar dat is meer van horen zeggen dan wat anders. Heb zelf geen ervaring met Billstarr, dus kan daar geen uitspraken over doen. Rippetoe was wel een lekker schema.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nu bij Rippetoe wordt er gebruik gemaakt van Overhead Presses,het probleem is dat ik thuis train in de kelder en die is niet bepaalt hoog Weten jullie misschien een goede vervanging ?

Ik ben ook wel tevreden over het gratis ebook van Stronglifts en de vele info maar dan heb je weer de push-ups en inverted rows tot failure, dat is niet bepaald een strenght oefening, toch niet op die wijze.

Comment

Originally posted by xkevinhox View Post
            Nu bij Rippetoe wordt er gebruik gemaakt van Overhead Presses,het probleem is dat ik thuis train in de kelder en die is niet bepaalt hoog Weten jullie misschien een goede vervanging ?

Ik ben ook wel tevreden over het gratis ebook van Stronglifts en de vele info maar dan heb je weer de push-ups en inverted rows tot failure, dat is niet bepaald een strenght oefening, toch niet op die wijze.
            Seated military presses?

Rippetoe vond ik een erg goed schema, maar ik denk dat het de bedoeling is dat je daarbij elke training gewicht verhoogt, dus zoals GeneralIx al zei enkel voor beginners.
            @ ketIF

Comment

Is ook een mooi schema voor mensen die de lifts nog niet onder de knie hebben. Maar voor de echt gevorderden is het denk ik wat licht.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik gebruik op het moment stronglifts 5x5 vind het relaxt trainen. Rippetoe is leuk als je een beginner bent, maar je ontgroeit het al snel.

Comment

Ik ben nog zeker niet gevorderd, ben nu 7-8 maanden bezig met massa training maar zoals je zei is het ook wel perfect voor het aanleren van de basis oefeningen zoals deadlift en squat. Het toevoegen van schijven aan de bar geeft mij een grotere voldoening dan de look die je krijgt, maar deze is ook wel mooi meegenomen Zal eens een kijkje nemen @ seated military press. Hoe kan je de bar tot aan m'n borst krijgen, heb deze oef nog nooit gedaan

Comment

Fal, wat bedoel je met ontgroeien ?

Comment

Met Rippetoe zit je in no time op een relatief zwaar gewicht met de oefeningen. Dan heb je weer wat anders nodig om verder te komen.

Comment

Wat zou jij aanraden om na Rippetoe/Stronglifts te doen ? Of gewoon deze 2 na elkaar ?

Maar bij Stronglifts doe je ook wel inverted rows en push-ups tot failure, kan ik dan niet beter een stevige rugzak met gewichte nemen ?

Comment

Ik zou 5x5 alleen toepassen op de hoofd oefening van de dag. Dan de assists invullen zoals jij het wilt.

Comment

Ik zal beide eens proberen en kiezen welke me het meeste bevalt Alvast bedankt voor de hulp! Maar zou je "powerlifting" als je het zo zou kunnen noemen aanraden op 15-16 jarige leeftijd ?

Comment

Why not. Zolang je eerst zoals elke beginner eerste maand of 2 besteed om de techniek te leren en niet te zwaar qua gewichten gaat. Dan zou je voorbereid genoeg moeten zijn om te kunnen powerliften.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X