Schema van een vriend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Revius View Post
    Hij vindt trouwens met ze schouders en borst niks mis, want veel gasten op DBB die een goed fysiek hebben doet het ook zo...
    En het klopt ook wel dat veel gasten dat doen, maar ik vind het dan van hun ook raar eigenlijk.
    Dat weet ik wel, ben er zelf ook lid... Maar die zijn nog geen 50 neem ik aan? Nee Rev ik ben liever zuinig met mn schoudertjes.. Het geeft ook niet als je eens gek doet hoor.. Maar geen langere tijd... Jonge straatmakers hebben ook nog goede knieen. Later niet meer, en weten ze niet hoe het komt... Ik wel, op de knieen zitten, vocht eruit en door gaan.. Hoppa verrot... Hoe hij het doet moet hij zelf weten toch? maar ik blijf zuinig... Moeten nog even verder dan vandaag...

Comment

wat voor supps bedoel je daarmee zoal? glucosamine?
      Kijk dat weten jullie weer veel beter dan ik Rev... Je weet ik ben niet zo op sups, en heb er geen verstand van..Over sups kunnen jullie mij nog wat leren, dat weet je best.. Ik heb pas nog gevraagd welke ik moest nemen .. Ik heb nog goede schouders en dus niets nodig

Comment

Ik begrijp je punt inderdaad, maar wat denk je dan dat hij beter kan doen: schouders niet apart trainen of minder doen ervoor?
        Groeten

Comment

Oeps ik zeg het verkeerd...Ik zei niet zo op sups.... Moet zijn: niet zo van de sups...

Comment

Ik begrijp je punt inderdaad, maar wat denk je dan dat hij beter kan doen: schouders niet apart trainen of minder doen ervoor?
            Ik train ze maar 2-3 setjes...Verschillend hoe ze aanvoelen.. Ik train ook maar weinig armen hoor, in vergelijking met jullie.. Ik heb voor biceps en triceps maar 2-3 setjes ook weer net hoe ze voelen... Maar ja Rev, jij bent ik niet, en ik ben jij niet,, Is erg moeilijk te bepalen wat voor n ander voldoende is.. De een groeit al als hij naar het ijzer kijkt, en nander moet zich te pletter trainen... Ik ben type 1

Comment

Hmm ja, ik doe nu ook in een 2 dagen split (4x per week) 1 oefening voor schouders specifiek (3 sets) en borst 7-8 sets omdat die ook flink achterlopen, biceps triceps ook 3 sets, dus daar ben ik het wel mee eens dat ze niet zoveel nodig hebben als hij denkt.
              Groeten

Comment

Ik train heel anders dan jullie Rev.. Ik kan het jou bv niet aanraden, om het zo te doen als ik.. Als ik bv biceps of schouders train begin ik met opwarmen met 70kg.. En begin gelijk met meer gewicht te trainen.. Ja, n boel meer... Maar zo heb ik weinig sets nodig.. Als jij dat gaat doen trek je alles stuk, met je eerste set al... Maar ik train al lang ook he...

Comment

ik ben ook meer zoals Knulletje. Less is more. Minder iso's en wat meer sets/reps ter compensatie op de oefeningen die er toe doen. Dit schema lijkt meer op een poging zoveel mogelijk oefeningen in 1 te proppen. Er wordt niet nagedacht over het nut van iedere oefening en wat het toevoegt ten overstaan van een andere. Het is dubbel op en overdreven. Ik zou zo niet willen trainen.

Comment

Zo heb je ook meer kracht over om echt te trainen... Al dat pielemozen vind ik maar niets.. Hopen bewegingen en setjes om het zelfde te bereiken... Zonde van mn krachtverlies, door veel sets en tijd...Maar je lichaam moet het wel aankunnen natuurlijk he....

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                      Ik heb best sterke schouders maar ik moet het ook niet overdrijven.. Te lang druk erop, dan pers ik alle vocht uit mn gewricht.. Dan gaat hij ook knoersen, kan ik zelf horen.. Dan stop ik en als ik hem dan beweeg, en jij zit er naast kun je het gewoon horen... Nee dat is niet best..Onnodige slijtage.. Terwijl je het met minder sets ook best goed kan prikkelen.. Borst= ook al schouders, armen doen ze weer mee, rug trek je er ook aan, schouders apart.. Pffff, ze moeten wel heel blijven toch?
                      Zoiets heb ik ook. Is dat zo erg dan? Ik heb gewoon als ik me schouders rondraaid dat het een beetje kraakt en dat voel ik dan ook zeg maar. En als ik dat doe lijkt het soms ook alsof ik die botjes over elkaar voel schuiven. Kan dit zoveel kwaad? En zo ja, wat doe je dan fout?
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik weet niet of het kwaad kan, maar normaal horen gewrichten/boten niet te kraken als je ze beweegt.

Ik heb er trouwens ook heel soms last van in mijn rechter schouder (maar nooit tijdens de training).

Comment

Hoi truienvullert hehehe... Maak niet de fout, door het gewricht met spieren en pezen te verwarren.. Je kunt het simpel zelf controleren als je, je volle hand op de plaats legt waar het kraakt.. Voel je het kraken in je hand? Zijn het gewoon de spieren en pezen (geeft niets,zijn gewoon de spieren die wat over het gewricht rijden).. Hoor je het kraken en knoersen maar je voelt ook dat het dieper zit, en dus niet in je hand.. Is het je gewricht zelf.. Waarschijnlijk heb je dan ook al wat speling op het gewricht zitten, wat je weer merkt met trainen doordat het gewricht wat heen en weer schiet. Bij schouder en borst training.. Heb je speling in het gewricht, kun je nog proberen de achterkant meer te trainen om zodoende meer stabiliteit in de schouder te krijgen.... Veel BBrs vergeten de achterkant, en trekken het geheel uit zn verband..Want als de voorkant veel sterker is dan de achterkant gaat het gewricht ook lelijk doen, maar kun je oplossen.... Ben ik wel duidelijk zo? Wat in mn hoofd zit staat niet even snel op papier, komt omdat mn gedachten sneller gaan dan mn vingers.. En ik soms de helft overslaat, omdat ik dan denk och dat begrijpen ze wel wheeehehehe....Maar ik doe mn best...

Comment

Ik gebruik deze oefening voor achterkant schouders, heerlijk.
                            Cable Rear Lateral Raise

Oh ja dat kraken heb ik ook altijd, is alleen maar een irritant ongemakkelijk gevoel, doet niet echt pijn.

Comment

Je hebt kraken waarbij de gewrichten over elkaar gaan. Niet echt interessant. Denk aan je schouders en sleutelbeen. Telkens als je wat doet moet het sleutelbeen omhoog om zodoende ruimte vrij te maken voor alle pezen, spieren en andere ongein die er onderdoor moet. En wij sporten, dus hebben op den duur dikker spul wat door een klein gleufje geduwd moet worden. Dat is een tijdelijke "knak" en is niet erg.

Ga je naast die knak nog geknars horen of het gevoel hebben dat gewrichten tegen elkaar schuiven dan mis je kraakbeen of andere beschermende vloeistof die tussen de gewrichten hoort te zitten. Je bent dan je botten aan het kapot malen en dat is niet fijn op den duur.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                                Je hebt kraken waarbij de gewrichten over elkaar gaan. Niet echt interessant. Denk aan je schouders en sleutelbeen. Telkens als je wat doet moet het sleutelbeen omhoog om zodoende ruimte vrij te maken voor alle pezen, spieren en andere ongein die er onderdoor moet. En wij sporten, dus hebben op den duur dikker spul wat door een klein gleufje geduwd moet worden. Dat is een tijdelijke "knak" en is niet erg.

Ga je naast die knak nog geknars horen of het gevoel hebben dat gewrichten tegen elkaar schuiven dan mis je kraakbeen of andere beschermende vloeistof die tussen de gewrichten hoort te zitten. Je bent dan je botten aan het kapot malen en dat is niet fijn op den duur.
                                Denk dat ik me dan niet echt zorgen moet maken. De 'klachten' als je het al zo moet noemen die ik zelf ervaar, lijken vooral op het eerste stukje. @ Knulletje en Fal: bedankt voor de uitleg.

@ Knulletje: Als ik me hand er op leg voel ik eigenlijk niets op m'n hand zelf ofzo zeg maar. Maar als ik bijv. met schouders ronddraai voel ik het daar gewoon wat kraken enzo.
                                Last edited by jordy; 17-01-2010, 12:40.
                                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X