german volume training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• german volume training

dag mensen.. ik ben vandaag begonnen met de german volume training maar volgens mij heb ik hem verkeerd uitgevoerd.

( Bodybuilding.com - German Volume Training! - Charles Poliquin )

ik ben begonnen bij:
    Beginner / Intermediate Program: Phase 1

wat ik nu heb gedaan is decline dumbbell press 10 sets met 10 herhalingen en 90 sec rust. vervolgens chin-ups 10 sets met 10 herhalingen en 90 sec rust.
    daarna incline dumbbell flyes 3 sets met 10 herhalingen en 60 sec rust en daarna one arm dumbbell row 3 sets 10 herhalingen en 60 sec rust. maar als je dan onder dat schema bij NOTES: kijkt staat er iets wat ik dan weer niet helemaal begrijp en volgens mij had ik dan iets moeten suppersetten??

kan iemand precies uitleg geven a.u.b. ?

Je kunt het supersetten, maar dat hoeft zeker niet. Wat is trouwens de rede dat je van het schema afwijkt dat op de site staat? Decline dumbell press in plaats van bankdrukken, begrijp het niet helemaal.

10 x 10 Chin-ups. Dat kun je? terwijl één rep 6 seconden duurt, nou ik neem de pet voor je af.

Ik ben er al bijna klaar mee en het werkt best goed, wil je mijn resultaten zien, hier is de http://forum.bodynet.nl/trainingslog...s-gvt-log.html

Comment

er staat decline dumbbell press maar ga gewoon bench press pakken de volgende keer..

Comment

hoest met je kuur? of tog maar niet gedaan?

ontopic: gvt topic kijken?
        Mind is everything.

Comment

ExerciseSetsRepsTempoRest IntervalA-1 Decline Dumbbell Presses, Semi-Supinated Grip(palms facing each other)10104 0 2 090 secA-2 Chin-Ups (palms facing you)10104 0 2 090 secB-1 Incline Dumbbell Flyes310-123 0 2 060 secB-2 One-Arm Dumbbell Rows310-123 0 2 060 sec

Comment

ben nog niet begonnen met kuur word 22 feb waarschijnlijk...

Comment

Originally posted by m-a-r-c View Post
              er staat decline dumbbell press maar ga gewoon bench press pakken de volgende keer..
              Je hebt helemaal gelijk, my bad. Ben ik de gene die afwijkt. Die chin-ups heb ik er trouwens uitgehaald, omdat het (haast) niet te doen is.

Comment

maar toch wil ik de bench press pakken omdat je dan meer de volledige borst pak.. en nu alleen maar onderkant terwijl ik al een dikke onderkant heb.. maar dat b gedeelte moet ik nou appart pakken of supersetten enzo ja hoe? 1 oefening incline dumbel flyes gevolgt (direct) one arm dumbbell row??

Comment

maar toch wil ik de bench press pakken omdat je dan meer de volledige borst pak.. en nu alleen maar onderkant terwijl ik al een dikke onderkant heb.. maar dat b gedeelte moet ik nou appart pakken of supersetten enzo ja hoe? 1 oefening incline dumbel flyes gevolgt (direct) one arm dumbbell row??
                  Het is helemaal aan jou, wat jij fijner vind. Er staat niet dat je het in superset moet uitvoeren, er staat "als je het in superset uitvoert, neem dan 90 seconden pauze tussen de sets."

Dus je kunt er voor kiezen om het apart te doen, dus om de rep neem je 90 seconde pauze en bij het b gedeelte 60.

Je kunt ook supersetten, dan is de superset dus 1A + 2A en nog een superset van 1B + 2B. Dus als je bijvoorbeeld 1A en 2A uitgevoerd hebt, neem je 90 sec pauze en dan ga je weer 1A + 2A doen, voordat je weer pauze neemt.

Je doet dus of 26 normale setjes per training of hebt 13 supersetjes.

Je houdt wel precies de tijd bij neem ik aan?

Comment

dan pak ik hem niet in superset. de tijd hou ik precies bij idd

Comment

dan pak ik hem niet in superset. de tijd hou ik precies bij idd
                      Ga je nog een logje bij houden of iets dergelijks. Ben namelijk benieuwd of het bij jou ook zo goed gaat verlopen.

Ben nu al 2,5 a 3 kg zwaarder (in 3,5 weken) en bij veel oefeningen 20% qua gewicht omhoog gegaan. Mijn benen zelfs nog harder. Dus het belooft wat te worden voor je. Ben erg benieuwd naar je resultaten die je zult boeken met GVT

Comment

vooruit dan maar.. als ik het niet vergeet.

dag 1 borst rug (week 1)

dit maal de decline gedaan ( dumbbells eerste 5 sets 22 toen toch maar 20 kilo gepakt) maar doe volgende week de bench press.

chin ups: eerste 4 sets 20 kilo mee laten helpen maar daarna 30 kilo (zo'n apparaat wat mee kan helpen..)

incline dumbbell flyes: dumbbells van 14 kilo

one arm dumbbell rows: dumbbells van 20 kilo

gewicht 71/72
                        vet: 9%
                        lengte: 180 cm
                        Last edited by m-a-r-c; 26-01-2010, 00:04.

Comment

vooruit dan maar.. als ik het niet vergeet.

dag 1 borst rug (week 1)

dit maal de decline gedaan ( dumbbells eerste 5 sets 22 toen toch maar 20 kilo gepakt) maar doe volgende week de bench press.

chin ups: eerste 4 sets 20 kilo mee laten helpen maar daarna 30 kilo (zo'n apparaat wat mee kan helpen..)

incline dumbbell flyes: dumbbells van 14 kilo

one arm dumbbell rows: dumbbells van 20 kilo

gewicht 71/72
                          vet: 9%
                          lengte: 180 cm
                          Duurt een rep bij jou wel 6 seconden (2 seconde krachtzetten, 4 seconde laten zakken)? Één setje moet ongeveer 60 seconde duren. Dat is dus ongeveer 50% van je max, dat je dan moet gebruiken. Kun jij 44 kg decline dumbell press doen? Het is trouwens niet de bedoeling om van gewicht te veranderen. Ook al haal je de 10 x 10 niet, gewicht zou ik hetzelfde laten (tenzij het helemaal niet meer lukt en je setje van 1 rep maakt)

Ik vermoed dat je de reps te snel uitvoert en dus te zwaar neemt. Dat is puur gebaseerd op je stats. Natuurlijk zegt massa niet veel over kracht, maar toch heb ik die indruk. Correct me if i'm wrong.

Ik geef nu gewoon kritiek, ook alleen om te helpen, mocht je het niet waarderen, dan moet je het gewoon zeggen.

Comment

ik tel zelfs mee... 4 laten zakken en 2 omhoog... en het is 60 % van je 1 rep...
                            dat ik van gewicht veranderde is puur omdat ik niet precies wist hoeveel ik moest pakken en het dus eerst op de gok deed omdat ik nooit 1 reps maak ..

Comment

ik tel zelfs mee... 4 laten zakken en 2 omhoog... en het is 60 % van je 1 rep...
                              dat ik van gewicht veranderde is puur omdat ik niet precies wist hoeveel ik moest pakken en het dus eerst op de gok deed omdat ik nooit 1 reps maak ..
                              Nou netjes dan zo een gewicht

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X