Wat te doen,

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te doen,

Goede avond allemaal,

ondertussen ben ik enkele maanden bezig met het serieus trainen (4x per week, trainingsschema, verschillende spiergroepen). Om betere resultaten te behalen volg ik sinds enkele weken nu ook een voedingsschema (op de sportschool samengesteld met een medewerker). Het gaat hier om een bulkschema. L 184 cm, G 70,2kg en BF 15,5% ondertussen, daarvoor woog ik 68,6 dus er zit vooruitgang in!

Echter is mijn vraag aan jullie, hoelang zal ik doorgaan met bulken? Hangt dit van een bepaalt tijdsbestek af, bijv. 6 maanden of kijken jullie meer naar de resultaten, dus naar het gewicht enzo. Want na het bulken ben ik van plan om droog te gaan trainen. Ik heb al behoorlijk wat info op de forums gevonden maar het zou top zijn als ik hier nog advies kon krijgen.

Dus eigenlijk in het kort:
    hoelang bulken (tijdsbestek of resultaat) en hoelang droogtrainen.
    Alvast bedankt voor jullie tijd!

Dat zal toch helemaal van jezelf afhangen..
    Wat zijn jouw wensen, en waar ben je mee tevreden...
    Bulken doe je om in spiermassa te kunnen groeien, dus wanneer stop je daarmee? Als je teveel vet aan je lijf krijgt natuurlijk..
    Zelfde met cutten, je stopt als je zelf tevreden bent...

Comment

Volledig met Knulletje eens.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Uhm, ja dat is moeilijk. Wat is gebruikelijk, wat is jullie ervaring hiermee? Ik denk dat ik door wil gaan met bulken tot ongeveer 77 kg en daarna wil droogtrainen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Comment

Nog tips?

Comment

Eten.

Comment

Ga bulken totdat je jezelf ziet staan in de spiegel enzegt: jezus van Haaster, je bent gespierd aan het worden, maar ook echt te vet. Dan ga je cutten tot je weer voor die spiegel staat en zegt: Jezus van Haaster, je bent droog aan het worden maar niet gespierd genoeg.

En dit gaat zo door en door en door en door.
              Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by jvhaaster View Post
                Uhm, ja dat is moeilijk. Wat is gebruikelijk, wat is jullie ervaring hiermee? Ik denk dat ik door wil gaan met bulken tot ongeveer 77 kg en daarna wil droogtrainen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
                Wat gebruikelijk is? Wat je zelf vindt!

Als jij vind dat je dik bent stop je met bulken en ga je cutten.
                77 kg voor jouw lichaam is heel wat anders dan 77 kg voor mijn lichaam.
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by jvhaaster View Post
                  Nog tips?
                  Hoe kan iemand daar nou advies over geven?
                  Jij ziet jezelf, wij niet..
                  Jij weet wat je voor jezelf respectabel vind..
                  Zoals ik al zei er zijn niet echt richtlijnen voor, je doet het n beetje met je gevoel.. Je weet zelf dat je het vet er weer af wilt halen, dus maak je het niet te gek..
                  Maar jij bent de jury, niemand anders....
                  En de 1 doet het tot 18%
                  Weer n ander zal niet meer willen dan 12%
                  Is erg persoonlijk.....

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-bulk-faq.html

Iets wat ik heeeeel lang geleden heb gemaakt. Misschien dat je daar wat leidraden in kan vinden.

Ik zou bulken tot je ongeveer 15-16% hebt. Dan cutten tot 10%. Dan weer bulken tot 15-16% en dan weer cutten tot 10%. Elke fase duurt ongeveer 12-16 weken en je lichaamsvet% veranderd ongeveer een half procent per week. Veranderd je lichaamsvet meer per week pas dan je voeding aan.
                    Last edited by Falstyr; 08-02-2010, 13:07.

Comment

Ahhh dat is pas informatie!
                      Bedankt bedankt, heel nuttig allemaal, vooral die bulkfaqpost.
                      Hou jullie op de hoogte!

Comment

Originally posted by peso View Post
                        Ga bulken totdat je jezelf ziet staan in de spiegel enzegt: jezus van Haaster, je bent gespierd aan het worden, maar ook echt te vet. Dan ga je cutten tot je weer voor die spiegel staat en zegt: Jezus van Haaster, je bent droog aan het worden maar niet gespierd genoeg.

En dit gaat zo door en door en door en door.
                        je belandt dus in een vicieuze cirkel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X