Hiit me!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hiit me!

Hé BN'ers,

Ben al een tijdje aan het afvallen met een voedingsschema 500+ onder behoefte.

Ik las laats op bodynet dat stuk met HIIT/LIT en HIIT leek me wel een goed idee, omdat ik bezig ben met afvallen.

Dus dacht vandaag even 20 minuten te gaat HIIT'TEN... Begon lekker, deed overigens 40 jog : 20 sprint, maar na plus minus 13 minuten HIIT hit mé hard! Ik was kapot, kon niet meer na 40 seconden.. Dus de laatste keren ma 60 seconden gejogd en 20 seconden gesprint. En zo heb ik 20 minuten vol gemaakt

Maar nu is mijn vraag ik train 4 x per week

Monday : schouders + Buik

Wednesday : Borst + Triceps
    Tuesday : Rug + Biceps
    Friday : Benen

Zondag : HIIT 15-20 minuten.

Is het nu effectief om af te vallen om op die zondag die 20 minuutjes HIIT mee te pakken?

Originally posted by Semmetje View Post
    Hé BN'ers,

Ben al een tijdje aan het afvallen met een voedingsschema 500+ onder behoefte.

Ik las laats op bodynet dat stuk met HIIT/LIT en HIIT leek me wel een goed idee, omdat ik bezig ben met afvallen.

Dus dacht vandaag even 20 minuten te gaat HIIT'TEN... Begon lekker, deed overigens 40 jog : 20 sprint, maar na plus minus 13 minuten HIIT hit mé hard! Ik was kapot, kon niet meer na 40 seconden.. Dus de laatste keren ma 60 seconden gejogd en 20 seconden gesprint. En zo heb ik 20 minuten vol gemaakt

Maar nu is mijn vraag ik train 4 x per week

Monday : schouders + Buik

Wednesday : Borst + Triceps
    Tuesday : Rug + Biceps
    Friday : Benen

Zondag : HIIT 15-20 minuten.

Is het nu effectief om af te vallen om op die zondag die 20 minuutjes HIIT mee te pakken?
    Was je gewend om in 1 keer zo'n grote uitputtingslag te doen ? Zo niet dan zou ik langzaam opbouwen qua interval of qua duur :O Ga door tot je echt niet meer kan maar probeer wel net een beetje steeds je grens te verleggen :O Good luck

Comment

je zou ook tabata's kunnen doen, ben je binnen 4 min klaar.

Comment

Ik vind voor een dusdanig lange tijd een verhouding 2:1 inspanning:rust ook rijkelijk optimistisch. Dat is een tabata-verhouding. Ik pak bij HIIT altijd 1:2 of 1:1.

Maar ik zie dat je 'jogt'? Joggen klinkt mij niet echt als 'High Intensity' in de oren...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post

Maar ik zie dat je 'jogt'? Joggen klinkt mij niet echt als 'High Intensity' in de oren...
          Het sprinten tussendoor wel.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Rustig beginnen inderdaad en dan opbouwen, zelf doe ik eerst anderhalve km opwarmen(rustig joggen) en dan 6 lange sprints van 2 minuten en dan weer stukje uitlopen, tussen de sprints door rustig 1 minuutje joggen en dan weer sprinten.

Als je het opbouwt kun je steeds harder, en jij bent gewoon te hard gegaan anders had je het wel vol gehouden. Maar het even HITTEN zal het inderdaad niet zijn, maar als je langer loopt dan leer je ook om langer door te lopen terwijl je al ´kapot´bent. en met HITTEN ga je nou eenmaal in een korte tijd helemaal kapot, anders heb je het ook weer niet goed gedaan.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Het sprinten tussendoor wel.
              Ah ik lees hem nu pas goed.. Wel 2:1 maar andersom opgeschreven daardoor ik in de war enzo...
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X