trainen , hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainen , hardlopen

ik ben sinds maandag erg intensief bezig met trainen. ik begin in de ochtend als ik wakker word met hardlopen 30 minuten( dit schijnt goed te zijn voor de vetverbranding) dan ga ik eten enzovoort en dan mijn krachttraining ik doe nu 15+ herhalingen en dan in de avond mijn kickboks of mma training.

ik wil hierbij mijn vetpercentage verlagen maar ik vraag mij af moet ik mijn voeding nu wel 500+ doen omdat ik heel veel verbrand .
    en heeft dat hardlopen echt zin want een wedstrijdbodybuilder zei dat als je wakker word en meteen gaat hardlopen je heel veel vet verbrand.
    bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Enige wet: kcal in vs. kcal out. Rest is details, en dan hebben we het over marginale procenten.

Nadeel ochtendcardio: cortisol is al hoog, en je gaat daarboven op een inspanning verrichten. Ik persoonlijk denk niet (tenzij je richting HI(I)T gaat) dat het echt nadelig zal uitpakken voor je, maar de vraag is of je het risico wilt nemen, terwijl het resultaat op zijn best gelijk is aan wanneer je op een ander moment van de dag loopt.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke dus het heeft geen nut om op lege maag te hardlopen , dat is mooi want dan ga ik voortaan eerst eten want word elke keer duizelig

Comment

ik snap jou niet helemaal koen. Je wil vet verliezen en probeert met hardlopen en high rep training meer kcal te verliezen. Waarom zou je dan 500+ kcal willen eten?? dan eet je alles wat je extra verbrand er zo weer aan.

15 reps of zelfs meer doen, zorgt ervoor dat je veel glycogeen (energie) verbrand. dit is goed als je vet wilt verliezen. Het nadeel is, dat je je spieren niet genoeg belasting geeft (je gebruikt immers lichtere gewichten), en je verliest hierdoor kracht en massa.
        ------

Meestal wordt daarom hier op het forum aangeraden om kcal behoefte -500 te gaan eten. En daarbij qua training een stuk minder te doen (maar wel zwaar). Als je normaal bijvoorbeeld 3x pw fullbody traint en je doet dan 25 sets voor je hele lichaam, dan zou ik tijdens mijn cut 2x per week 25 sets per training doen, of 3x per week maar dan 16-18 sets per training ipv 25 sets.

Tijdens je cut ook zeker niet tot faillure trainen. Maar beter 1-2 reps voor faillure stoppen. hierdoor vermijd je zware neurale belasting. als je tot faillure gaat zorg je alleen maar dat je minder goed herstelt.

Als je merkt dat het cutten niet meer zo snel gaat, kun je beginnen met 1-2x per week wat Lit (al dan niet in de ochtend). eventueel kun je ook 1x pw Hiit doen, en 1x pw Lit. (niet te veel Hiit want ook dit is zeer belastend voor je lichaam).

Met datgene wat jij nu doet, verlies je onnodig veel spiermassa en kracht.

succes met cutten
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

die vele herhalingen doe ik om mijn explosiviteit weer omhoog te krijgen.
          ik heb in oktober een kickbokswedstrijd.
          ik wil boven de 100 kilo blijven en ik vroeg me af of die 500+ er mischien voor zou kunnen zorgen dat ik nog wat spiermassa vast hou inplaats van dat ook te verbranden , die 500+ is dan vetten en eiwitten.
          en ik vraag het ook omdat als ik minder eet misschien niet optimaal kan trainen

Comment

als je niet zwaar traint, ga je spiermassa en kracht verliezen. extra kcal eten zal dat niet echt stoppen denk ik.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Explosiviteit= explosief trainen. High rep eigenlijk niet, omdat je jezelf niet kunt verbeteren in explosiviteit. De load moet zodanig zijn dat je ruimte voor verbetering hebt, en als je met 2kg dumbells gaat curlen, heb je die ruimte niet.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

nou oefeningen zoals deadlift doe ik heel snel omhoog en dan rustig weer zakken enz.
                en ik gebruik wel wat gewicht want ik ben immers zwaargewicht. maar het gaat er nu om dat ik niet snel verzuur en dat ik wat sneller/explosiever wordt en toch eigenlijk mijn massa behoud.

Comment

Gaat niet om totale load, gaat om relatieve load. Punt blijft.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X