Trainingschema newbee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema newbee

Hoi,

Ik heb me al voorgesteld in het juiste topic :P. Ik heb thuis een BodyCraft Xpress Pro Multistation - Helisports.nl staan waar nu een dikke laag stof op zit :s. Ik wil er nu toch echt serieus mee beginnen en ik heb al veel gelezen op het forum. Nu heb ik het standaard trainingschema gezien in de Sticky maar ik vind het nogal lastig om dit te vertalen naar de juiste oefeningen op mijn multistation.

Nu heb ik via de site van helisport een trainingsprogramma opgesteld. Ik vraag mij af of deze correct is en of dit aansluit bij een beginneling ?
    Bij het trainingsprogramma gaan ze uit van 4*12 i.p.v. de 2*15 zoals vermeld in de Sticky.

Kan ik hiermee aan de slag of kan ik toch beter op zoek gaan om de oefeningen uit de Sticky te vertalen naar oefeningen op mijn multistation ?

Alvast bedankt voor de input
    Attached Files
    ......Flupper de flup......

Heb je ook een aparte barbell want in dat schema staat barbell curl en squat.. ?

Het beste is om te beginnen met fullbody bestaande uit hoofdzakelijk compound oefeningen, deze spreken meerdere spiergroepen aan. En zo met de basis oefeningen heel je lichaam aan te spreken.
    Dat wordt toch bedoelt met het beginner fullbody schema.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

4x12 lijkt me een beetje aan de hoge kant
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
      BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Probeer eerst als beginneling 4x8.. als je dat onder de knie hebt ga je verder. Denk ook aan je lichaam (spieren) als beginneling. Kost tijd maar dan heb je wat

Greetz

Comment

Originally posted by Spank d View Post
          Probeer eerst als beginneling 4x8.. als je dat onder de knie hebt ga je verder. Denk ook aan je lichaam (spieren) als beginneling. Kost tijd maar dan heb je wat

Greetz
          Wat hoger in reps is beter als beginner: dan neem je een lager gewicht en kan je je beter focussen op juiste uitvoering.

@TS je kan het best met 2x15 of 3x12 beginnen.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Voor een beginneling is dat niet goed voor de spieren.. Ik mag aannemen voordat je begint met trainen eerst kennis hebt opgedaan kwa oefeningen!!!

PS. 4x8 is perfect voor een goede start..

Doe je voordeel ermee

-----------------------------

Bench 190, Deadlift 295, Squat 270

Comment

Originally posted by Spank d View Post
              Voor een beginneling is dat niet goed voor de spieren..
              Onzin.
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                Heb je ook een aparte barbell want in dat schema staat barbell curl en squat.. ?

Het beste is om te beginnen met fullbody bestaande uit hoofdzakelijk compound oefeningen, deze spreken meerdere spiergroepen aan. En zo met de basis oefeningen heel je lichaam aan te spreken.
                Dat wordt toch bedoelt met het beginner fullbody schema.
                Ik heb geen aparte barbell maar aan de voorkant zit een aparte bar waarmee ik deze oefening kan doen.

Dus als ik de reacties goed begrijp dan is dit schema wel oke zolang ik in het begin 4*8 doe met een normaal gewicht zodat ik de volledige rep kan doen zonder sloppy te worden ?

Hoe lang moet ik dit schema aanhouden ? Gewichten verzwaren doe je dat als je voelt dat het te gemakkelijk gaat ?

Comment

2x15 is shit (vind ik).
                  normaal begin je met 4x8 tot 4x12 als BB'er.
                  Voor PL doe je kleinere sets, in allerlei ranges, kan 6x3 of 6x4 of 5x5(wordt veel gedaan), 5x3 of 3x3 of alles daar omheen zijn.

Soms worden er beginnersschema's gemaakt met o.a. 2x15 oid voor de eerste weken tot 1a2 maand, om te wennen aan werken met gewichten en in dan vaak een fullbodyschema. Het is dan een eerste algemeen fit schema.

4x8 of 10 of 12, is niet echt van het grootste belang. Als je maar iets doet met de juiste intensiteit x het volume dat je doet.
                  De eerste tijd /weken hoef je ook niet persee zwaar de gewichten te verhogen, als ze maar voldoende weerstand geven(dus zwaar genoeg zijn).
                  Na een maandje kan je rustig aan elke keer gewicht verhogen. Bij 8 reps zal dat iets makkelijker gaan dan bij 10 en 12 reps.

De eerste maand moet je vooral focus houden op de correcte uitvoering met het gewicht dat je vrij goed kan handelen. Zodra oefeningen goed en lekker lopen dan kan je verhogen in gewicht.

Ik denk dat je hiermee een flinke stap verder komt.

Maar bepaal eerst voor jezelf wat je precies wil, kracht en/of PL(powerliften) of bodybuilding, kracht en massa.

succes.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Mijn doel is kracht en massa. Ik heb zelf een ingevallen borstkas en daar wil ik wat meer massa op krijgen. Maar wil mijn doel wel ff realistisch houden en eerst maar fullbody doen en daarna mijn plan verder maken.

Voorlopig ga ik dit schema even aanhouden en moet ook nog een voedingsschema maken.

Comment

Om mee te starten raad ik je Rippetoe aan, traint lekker !!
                      No means Try Again

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X