buikspiervraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MrArchibald View Post
    De press gebruikt veel buikspieren. Squats en Deadlifts ook erg goed. Daarbij zo nu en dan van leg raises of plank holds, dan pak je je buikspieren meer dan genoeg.

Maar verder komt het er vooral op neer dat je echt super mager moet zijn, en flink kracht moet opofferen om als een dun ventje met sixpack rond te lopen. IMO not worth it, hoewel vele anderen dat niet met mij eens zijn, wat ik zeker wel respecteer, zolang je maar serieus traint en een doel voor ogen hebt.
    Dat is dan wel erg shit, zwaar KUT, ik wilde met 110kilo op een wedstrijd staan, dus ik moet al mijn kracht en massa inleveren en met 60kilo gaan staan dus om de abs te zien?
    Zien al die stevige pro's hun gewicht dan toch helemaal verkeerd................
    Wat een BS reply..
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
      Dat is dan wel erg shit, zwaar KUT, ik wilde met 110kilo op een wedstrijd staan, dus ik moet al mijn kracht en massa inleveren en met 60kilo gaan staan dus om de abs te zien?
      Zien al die stevige pro's hun gewicht dan toch helemaal verkeerd................
      Wat een BS reply..
      Mjah, misschien verwoorde ik het wat verkeerd (ok, geen misschien).
      Maar wat ik bedoelde is dat je op 7/8% gewoon lang niet zo sterk bent als dat je op 15/16% zou zijn, en dat je gewoon minder groot bent. En dat is iets om rekening mee te houden als je zegt dat je een sixpack wilt.

Comment

Originally posted by MrArchibald View Post
        Mjah, misschien verwoorde ik het wat verkeerd (ok, geen misschien).
        Maar wat ik bedoelde is dat je op 7/8% gewoon lang niet zo sterk bent als dat je op 15/16% zou zijn, en dat je gewoon minder groot bent. En dat is iets om rekening mee te houden als je zegt dat je een sixpack wilt.
        Ook dat hoeft niet zo te zijn, droger betekent niet dat je zwakker of minder groot bent bent. Geld voor mij niet iig. Ik ben nu zomaar 15% droger dan een half jaar geleden, maar ook sterker en groter........

Comment

op een lager vet% ben je kleiner dan met een hoger vet% dat is gewoon een feit Marnop. Met lager vet% oog je alleen groter. Zoiets heet optische illusie en daar draait heel het bodybuilding om. Grotere schouders om de illusie te kweken dat je een smallere taille hebt om maar iets te noemen. Je oogt ook sneller groter in een strak getailleerd tshirt dan een wijd shirt. Allemaal illusies. Maar het meetlint zal gewoon zeggen dat je omtrekken kleiner zijn en dat is een feitelijk gegeven.

Als je cut wordt je 9 van de 10x ook zwakker. Je verliest hoe dan ook spiermassa naast je vetmassa. En massa heb je nodig om gewicht te verplaatsen. Wel is het zo dat je na een cut een rebound fase hebt. In die fase krijg je snel spiermassa en vochtmassa terug waardoor ook je kracht weer snel terug op het oude niveau is. Terwijl je vetmassa gewoon laag blijft in die fase.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            op een lager vet% ben je kleiner dan met een hoger vet% dat is gewoon een feit Marnop. Met lager vet% oog je alleen groter. Zoiets heet optische illusie en daar draait heel het bodybuilding om. Grotere schouders om de illusie te kweken dat je een smallere taille hebt om maar iets te noemen. Je oogt ook sneller groter in een strak getailleerd tshirt dan een wijd shirt. Allemaal illusies. Maar het meetlint zal gewoon zeggen dat je omtrekken kleiner zijn en dat is een feitelijk gegeven.

Als je cut wordt je 9 van de 10x ook zwakker. Je verliest hoe dan ook spiermassa naast je vetmassa. En massa heb je nodig om gewicht te verplaatsen. Wel is het zo dat je na een cut een rebound fase hebt. In die fase krijg je snel spiermassa en vochtmassa terug waardoor ook je kracht weer snel terug op het oude niveau is. Terwijl je vetmassa gewoon laag blijft in die fase.

We gaan weer veel te ver off topic jongens,

Met dat vet, ik zie het, ik interpreteerde het ff anders dan er bedoeld werd.
            Ja op 15% ben je wat groter dan op het zelfde gewicht met 6%. (alleen gaat dat bij een bf boven de 25/30% niet meer op, dan is het vnl pensvet en dat maakt je niet groter.
            Maar goed, dat is allemaal natuurlijk niet de intentie van de sport. TS wil abs zien, een sixpack, het maakt dan niet uit of we nu groter of kleiner zijn met meer of minder vet. Gaat nergens over verder.

Als je cut hoef je helemaal niet zwakker te worden en spiermassaverlies hoeft ook helemaal niet, dat weet jij ook Falstyr.
            Alleen fout cutten en op drastische wijze verhongeren veroorzaakt dat en dat heeft geen ruk met cutten te maken natuurlijk he.

Ik ben nu al zo'n 7 maanden aan het cutten en nog steeds groeiende en sterker aan het worden.
            Ik zie nog erg weinig sixpack nu, maar de contouren worden langzaamaan zichtbaar. Ook zijn de abs en de obliques weer keihard bij mij. Ik voel ze wel allemaal, elk spierbuikje voel ik erg goed zitten. Ik heb ze in 7 maandjes tijd ook al 5x een klein beetje getraind, verder doe ik er geen reet aan.

Voor TS is het dan ook zaak om regelmatig wat aan buiktraining te doen en zorgen dat het bf lager wordt. (ik doe er weinig aan tegenwoordig, maar vroeger wel erg veel, dus niet met mij vergelijken)

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Sinds ik Jim Wendler een ab rollout vanuit
              link? vind het niet
              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Nog iets trouwens

Buikspieren elke dag trainen of net zoals andere spiergroepen telkens een rustdag inlassen?

Comment

Originally posted by G. Coria View Post
                  Nog iets trouwens

Buikspieren elke dag trainen of net zoals andere spiergroepen telkens een rustdag inlassen?
                  Kan je daar zelf niet op antwoorden?
                  Wat maakt buikspieren anders dan al onze andere spieren..?
                  Niets, buikspieren zou ik zelfs minder trainen dan 3-4 keer in de week (1dag tussen).. maar goed, dat is jouw keuze.
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
                    Kan je daar zelf niet op antwoorden?

Wat maakt buikspieren anders dan al onze andere spieren..?
                    Als ik het zeker wist zou ik het niet vragen

Dat ze continu actief zijn bij het rondwandelen en andere spieren niet.
                    En dat ze ondanks het continu actief zijn toch vrij weinig van lengte veranderen en andere spieren niet. Ongeveer alle spieren die ik train zijn movers (hebben een bewegingsfunctie en kun je dus bewegend tegen belasting trainen) en buikspieren hebben vooral een stabilisatiefunctie

Comment

Originally posted by G. Coria View Post
                      Als ik het zeker wist zou ik het niet vragen

Dat ze continu actief zijn bij het rondwandelen en andere spieren niet.
                      En dat ze ondanks het continu actief zijn toch vrij weinig van lengte veranderen en andere spieren niet. Ongeveer alle spieren die ik train zijn movers (hebben een bewegingsfunctie en kun je dus bewegend tegen belasting trainen) en buikspieren hebben vooral een stabilisatiefunctie
                      En daarom moet je die spier dus elke dag trainen?
                      Ik wil gewoon zeggen (is mijn mening er over, wellicht zijn er anderen die me wel zullen tegen spreken) dat je je buikspieren niet zoveel hoeft te trainen, bij veel oefeningen gebruik je zoals jij uitdrukt, hem als 'stabilisator'. Ik heb hem al maanden niet getraind en buikspieren komen steeds beter uit, en neen dat heeft niet met een dalend bf te maken
                      ik zou gewoon eventueel 2 dagen in de week wat oefeningen doen als jij daar nood toe voelt
                      succes
                      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X