Trainingschema 3 dagen (hulp)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema 3 dagen (hulp)

Door tijdsgebrek (deels door school en vriendin ) Kan ik maar 3 X in de week trainen.
    Ik zou willen massa bij kweken en vet verbranden vooral rond buik (heb al gemerkt dat dit niet zo gemakkelijk gaat door mijn voorliefde aan bier in het weekend ).
    Nu mijn vraag zou dit een goed schema zijn?
    Maandag:
    Borst-schouders-buik+cardio 20-30 minuten

Dinsdag:
    Rug-biceps-triceps-buik+cardio 20-30 minuten

Woensdag:
    rust

Donderdag:
    Borst-schouders-buik+cardio 20-30 minuten

De week daarop begin ik dan maandag met Rug-biceps-triceps-buik+cardio 20-30 minuten

Zou dit een goed schema zijn? Of is het beter om toch 4 keer in de week te gaan dit zou dan wel woensdag moeten zijn. Want vrijdag-zaterdag-zondag kan ik nooit.
    En zijn 3 oefeningen per spiergroep voldoende?

Je hebt geen beentjes?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dit is géén schema, gebruik de zoekfunctie, en lees de stickies.

En als je al advies wil, geef meer info over jezelf. Leeftijd, lengte, gewicht, ervaring...

EDIT: owja, welkom op dit forum XD
      The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

ik zelf persoonlijk vind het 10 keer niks , train je uberhaupt je benen wel??? nee dus

hier een goede schema

maandag: rug + shouders
        dinsdag: benen + kuiten + buik

donderdag: borst + armen

dit lijkt me beter

en dat je geen tijd hebt geloof ik niet want je kan heus wel 1 uur voor je zelf vrij maken

Comment

'Dinsdag:Rug-biceps-triceps-buik+cardio 20-30 minuten'
          Dit zou inhouden dat je bijna +-2.5 uur daar bent als je het een beetje goed wilt doen? Succes!
          "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Oké 21 jaar, denk 1.78 m en 74 kg. Heb als ik 16 was eens jaartje gefitnest maar dat was meer cardio met af en toe wat gewichten.

Raden jullie lopen of roeien aan bij cardio of maakt dit niet echt uit?

Comment

Ook dat is ook geen schema... (spuitjunkie)

Als je nog geen enkele ervaring hebt, begin met het Fullbody beginnersschema uit de stickies. Dit is goed om je lichaam (vooral je pezen) te laten wennen aan de inspanning.
              Als je per se zelf een split-schema wil maken zet er dan op zijn minst de oefeningen bij die je van plan bent per lichaamsdeel te doen. Verdeel verder de oefeningen op in:

Benen (verdienen mijns inziens een eigen dag!)
              Rug
              Borst
              Schouders
              Biceps
              Triceps

Let er hierbij op dat je je concentreert op compound oefeningen zoals de squat, deadlift en benchpress. De isolatie oefeningen dienen slechts ter ondersteuning om beter de worden op de compound oefeningen.

Maar alsnog mijn advies: begin met het fullbodyschema. Je hebt toch nog niet genoeg ervaring om een fatsoenlijk schema in elkaar te zetten.

En laat me je uit de droom helpen, "vet verbranden rond de buik" is onmogelijk. Dit gebeurd pas als je overall in vet afvalt. Je lichaam heeft weinig last van vet op de buik, daarom komt het er als eerste bij, en gaat het als laatste pas weer weg..
              Last edited by NickT; 23-08-2010, 13:47.
              The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                ik zelf persoonlijk vind het 10 keer niks , train je uberhaupt je benen wel??? nee dus

hier een goede schema

maandag: rug + shouders
                dinsdag: benen + kuiten + buik

donderdag: borst + armen

dit lijkt me beter

en dat je geen tijd hebt geloof ik niet want je kan heus wel 1 uur voor je zelf vrij maken

Dit is nog nikser. en alsof je kuiten niet bij je benen horen,....

fatsoenlijk schemaatje,

dag1(ma) -borst-schouders(front-side)-triceps +cardio
                dag2(wo) -benen(compleet quads, hams en calves)
                dag3(vrij) -rug(+traps + reardelts)-biceps-buik + cardio
                (dagen als optie) reardelts op rugdag, maar mag ook als je dat prevereert gewoon op dag 1 bij de schouders.
                Bij dag 1 en 3 na de krachttraining van ca 45 tot max 60 minuten cardio lekker intensief 15 tot 30 minuten doen.
                dus 45 + 30 bijv of 60+15 bijvoorbeeld. Dat zal het doen voor je.

Buik elke training intensief doen zal het vet verbranden niet versnellen.

Verder dus gewoon buik net zoveel trainen als elke andere spier (alhoewel minder ook mag)Als je buik te zwaar vind na rugtraining dan kan je de buik ook op de benendag pakken.

Benen moet je trainen, dat is een zware spiergroep die erg veel energie(vet) vraagt en verbrand. En het is sowieso beter om alle spieren aan te pakken ipv een half lichaam.

succes.
                Last edited by marnop; 23-08-2010, 13:55.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

marnop onderbouw eens waarom mijn schema niet goed is je roept maar wat in een hoek maar onderbouwt niks er goed van je

jou schema vind ik persoonlijk 5 keer niks

schouders na borst kan je niet maximaal gaan terwijl bij rug wel

maar goed

Comment

Oké, had niet door dan benen eigenlijk zo belangrijk waren. Ik dacht tijdens de cardio dat die zicht daar gingen ontwikkelen

Comment

Originally posted by BdeB View Post
                      'Dinsdag:Rug-biceps-triceps-buik+cardio 20-30 minuten'
                      Dit zou inhouden dat je bijna +-2.5 uur daar bent als je het een beetje goed wilt doen? Succes!

Alleen op jouw tempo! BS dus.

Comment

Originally posted by SpuitJunkie View Post
                        marnop onderbouw eens waarom mijn schema niet goed is je roept maar wat in een hoek maar onderbouwt niks er goed van je

jou schema vind ik persoonlijk 5 keer niks

schouders na borst kan je niet maximaal gaan terwijl bij rug wel

maar goed
                        Zolang je geen verstand hebt van bodybuilding moet jij iig geen adviezen geven.
                        TS vraagt om vet verbranden niet om een halfbakken krachtschema.

Als je denkt het beter te weten dien jij het te onderbouwen, niet ik.

Dat jij mijn schema niks vind boeit verder niemand wat.
                        Dat halbakken gedoe van geen triceps en schouders trainen op de borstdag is gewoon slap gelul.
                        Je doet ook borst en armen op 1 dag, dan train je dus 50% schouders en daarna weer 30% schouders? wat een idiote training.

Denk na voor je gaat blaten.

Comment

Hoe lang raden jullie zo een full-body schema dan aan? Vooraleer je begint met een split-schema ?

Comment

Er is een groot verschil tussen zwaar squatten en een half uur joggen....de eerste is voor kracht en massa opbouw, de tweede voor uithoudingsvermogen.

FB rond de twee maanden, misschien langer.

Comment

Oké bedankt voor de reacties. Zal eerst 2 maand full body schema doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X