Training en voeding voor vechtsport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Training en voeding voor vechtsport

Hallo allemaal,

Ik wil binnekort een vechtsport gaan doen kickboxen/freefight en wil voordat ik begin alvast beginnen met goed in conditie komen. Nu ben ik wat te zwaar 89kg bij rond de 21%bmi dus er moet sowieso vet af.

Hebben jullie tips qua sporten (liever niet in de sportschool dan wel). Denk aan thuis oefeningen en hardlopen enzo.

Ook zou ik graag wat tips krijgen over voeding die goed is om me hier op voor te bereiden.

Alvast dank!

Groetjes
    20jr 1,92m 85,2kg 11,3%

DL: 6x 100 - SQ: 8x 100 - BP: 7x 80

allereerst stickies over voeding lezen! daar staat al veel in over hoe je je voeding aan kunt passen om af te vallen. Er bestaat zelfs een heel subforum over afvallen. Probeer daar eens wat tips mee te krijgen en ga zelf aan de slag voor een schema. Kant en klare dingen willen de meeste niet snel geven.

Wat betreft conditie zou ik een mix doen tussen normaal hardlopen en hiit. Vechtsport is toch ook veel explosief knallen in een korte tijd met wat rust er tussen en dan is hiit wel ene goede voorbereiding. Overigens vraag ik me wel af of je daardoor er klaar voor bent. Conditie is 1 ding, maar je spieren zijn niet gewend om te vechten (neem ik dan aan). Dus wss houd je het wel vol qua conditie maar om je spieren zelf voor te bereiden zul je toch echt ook wat anders moeten doen.

Comment

thanks!
      Zou je me kunnen vertellen wat hiit is?
      En mijn spieren zijn wel wat gewend qua krachttraining. Ik ga al wel 3 jaar naar de sportschool maar ik ben erg onregelmatig gegaan altijd. Dus soms gewoon een paar maanden niet en dan weer een paar maanden fanatiek. Maar niet dat ik nooit een gewicht vast heb gehad.

Ik heb thuis ook een dumpbel die je van gewicht kunt veranderen tot 15kg ongeveer dus die zou ik nog kunnen gebruiken om thuis wat te trainen. En opdrukken enzo natuurlijk. Wat zouden goede oefeningen kunnen zijn?

Ik ga me nu even verdiepen in de voeding
      20jr 1,92m 85,2kg 11,3%

DL: 6x 100 - SQ: 8x 100 - BP: 7x 80

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X